وال استریت تا یک شبه؛ احساسات در قلمرو طمع افراطی

توصیه شده توسط IG

ایجاد اعتماد در معاملات

تقویم نرم‌تر اقتصادی ایالات متحده یک شبه فعالان بازار را بر آن داشت تا سرنخ‌هایی را در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو از ادعای بیکاری هفتگی ایالات متحده به دست آورند، که نشان‌دهنده افزایش تقاضای اولیه است که به بالاترین حد خود از اکتبر 2021 رسیده است (261000 در مقابل 235000 پیش‌بینی). با تمایل این کشور به ارائه یک پیشینه زودهنگام برای نرخ بیکاری در ایالات متحده، افزایش شدید آن امیدها را افزایش داد که بازار کار ایالات متحده ممکن است همچنان شاهد برخی از نرم شدن در آینده باشد، اگرچه ما باید به داده های هفته های بعدی نگاه کنیم تا بتوانیم برای یک روند روشن اطمینان حاصل کنیم. .

با توجه به حساس بودن انتظارات نرخ بهره نسبت به داده های اقتصادی در مورد موضع وابسته به داده های فدرال رزرو، این رقم به تعدیل چشمگیر انتظارات نرخ تا پایان سال تبدیل شد. بازدهی خزانه داری دو ساله و 10 ساله به ترتیب 4.1 واحد و 7.5 واحد پایه کاهش یافت که در مجموع دلار آمریکا را به پایین ترین حد دو هفته اخیر خود کشاند و در عین حال از جهش 1 درصدی قیمت طلا حمایت کرد.

جبهه آرام در برنامه اقتصادی امروز ممکن است منجر به تغییر در وال استریت در پیشروی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) و نتیجه نشست FOMC در هفته آینده شود، که کاتالیزورهای کلیدی برای تعیین اینکه آیا S&P 500 می تواند یک شکست بالاتر از سطح مقاومت 4320 خود ایجاد کند. در حال حاضر، شاخص ترس و طمع CNN برای اولین بار در چهار ماه گذشته احساسات بازار را در قلمرو “طمع افراطی” منعکس کرده است. در دو مورد قبلی که در دسامبر 2022 و فوریه 2023 این شاخص به این منطقه رسید، اندکی پس از آن، S&P 500 یک بالاترین سطح کوتاه مدت را تشکیل می دهد. اگرچه ممکن است لزوماً در این دوره زمانی اجرا نشود، اما نشان می‌دهد که ریسک‌ها ممکن است به میزان قابل توجهی بالاتر باشد و رویکرد خرید در ازای بازپس‌گیری ممکن است گزینه ارجح باشد.

  افزایش همکاری‌های امنیتی استرالیا و ژاپن/ چین انتقاد کرد

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می رسد سهام آسیایی برای باز شدن مثبت، نیکی + 1.62، ASX + 0.26 درصد و KOSPI + 0.43 درصد در زمان نگارش این مقاله، رشد مجدد در وال استریت یک شبه را دنبال می کنند. تقویم اقتصادی امروز تمرکز بازار را بر روی ارقام تورم چین قرار می دهد، که انتظار می رود چشم انداز رشد کم و طولانی تر را تقویت کند، اما می تواند به عنوان یک توجیه اضافی برای محرک های حمایتی بیشتر مقامات چینی تلقی شود.

اجماع فعلی برای افزایش 0.3 درصدی در قیمت های مصرف کننده اصلی آن (0.1 درصد قبلی) به عنوان بازتابی از تقاضای هنوز نرم است، در حالی که انتظار می رود قیمت های تولید کننده برای هشتمین ماه متوالی کاهش یابد (اجماع -4.3 درصد در مقابل -3.6 درصد قبلی). ).

هر خوانش بالاتر از حد انتظار ممکن است با اشاره به تقاضای مصرف‌کننده قوی‌تر، سورپرایز مثبت بسیار مورد نیاز را ایجاد کند، اما با توجه به اینکه شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی چین برای اولین بار از زمان تلاش‌های بازگشایی در ژانویه سال جاری در محدوده منفی حرکت می‌کند، یک روند واضح است. انعطاف‌پذیری اقتصادی چیزی است که سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند ببینند تا از اعتقاد بیشتری برای سهام چین حمایت کند.

شاخص Straits Times تلاش کرده است تا از حمایت خط روند صعودی کلیدی در سطح 3180 دفاع کند، اما جهش های متناوب تا کنون به عنوان بازتاب فشارهای فروش قوی کوتاه مدت بوده است. شکل گیری پرچم نزولی از آوریل امسال همچنان پابرجاست و اگر حمایت خط روند نتواند ادامه داشته باشد، ممکن است یک آزمایش مجدد از پایین سال تا به امروز آن در چشم باشد. در هر حالت صعودی، شاخص باید با آزمون تلاقی مقاومت حول سطح 3220 روبرو شود، جایی که مقاومت تبدیل به حمایت قبلی در کنار میانگین متحرک 200 روزه (MA) قرار دارد.

  دلار آمریکا، بازدهی مخلوط قبل از CPI ایالات متحده، تنظیم بر روی EUR/USD، GBP/USD، Nasdaq 100

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: USD/CHF در آزمایش مجدد تلاقی مقاومت، 1.2 درصد کاهش یافت

USD/CHF پس از تلاش ناموفق دیگری برای غلبه بر لبه بالایی ابر ایچیموکو در نمودار روزانه، همه سودهای دو هفته گذشته خود را با 1.2 درصد کاهش یک شبه پس داده است. افزایش بیش از حد انتظار در رقم اولیه مطالبات بیکاری در ایالات متحده باعث کاهش یک شبه دلار آمریکا (-0.7٪) می شود، در حالی که از سوی دیگر، تاکید توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس (SNB) بر تداوم تورم نشان می دهد که سیاست بانک مرکزی ممکن است با افزایش قیمت های اضافی در طول دو جلسه متفاوت باشد.

تلاقی هر دو رویداد شاهد شکست نزولی الگوی کانال صعودی کوتاه مدت برای USD/CHF بود، با یک متقاطع نزولی که در واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) نمایش داده شد. در کوتاه مدت، سطح 0.910 یک سطح مقاومت کلیدی برای غلبه بر خواهد بود، جایی که حرکت بالاتر از مقاومت ابری Ichimoku ممکن است از حرکت برای آزمایش مجدد سطح 0.922 پشتیبانی کند. در حال حاضر، فشارهای فروش همچنان غالب است و نزولی بیشتر به طور بالقوه پایین ترین سطح خود را در می 2023 باقی می گذارد.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

پنجشنبه: DJIA + 0.50%؛ S&P 500 +0.62%; نزدک + 1.02٪، DAX + 0.18٪، FTSE -0.32٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-wall-street-pushed-on-with-gains-overnight-as-sentiments-in-extreme-greed-territory-20230609.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار