وعده کمک ژاپن به اوکراین برای عبور از زمستان سخت

وی تاکید کرد: «اوکراین می تواند از پسماندهایی که در نتیجه حمله روسیه در این کشور به جا مانده استفاده موثر کند.» 

قرار است ژاپن ریاست دوره ای گروه ۷ را برای سال آینده به عهده بگیرد. کشورهای گروه ۷ شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، آلمان، آمریکا و اتحادیه اروپاست.

علاوه بر این «فومیو کشیدا» در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد در راستای تلاش ها برای کمک به بازسازی اوکراین از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در اواخر ماه فوریه سال میلادی توکیو تجربه های لازم برای استفاده مجدد از پسماندها که ژاپن در زمین لرزه و سونامی بزرگی که در مارس ۲۰۱۱ در مناطق شمالی این کشور تجربه کرده است را در اختیار کی یف قرار می دهد.  

نخست وزیر ژاپن بار دیگر حملات موشکی روسیه به مردم عادی و غیرنظامیان در اوکراین و تهدیدهای هسته ای روسیه را به شدت محکوم کرد و افزود «ژاپن تمام تلاش خود را برای مشارکت مثبت و مذاکرات فعالانه درون جامعه بین الملل را برای بازگرداندن صلح و بازسازی اوکراین انجام خواهد داد. »


منبع: https://www.irna.ir/news/84923755/%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%AE%D8%AA

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، نخست وزیر ژاپن در پیام ویدئویی در کنفرانسی بین المللی درباره کمک به اوکراین که در برلین برگزار شد اعلام کرد این کشور در ادامه فراهم کردن کمک به اوکراین برای مقابله با سرمای زمستان تجهیزات و وسایل لازم گرمایشی در ماه های پیش رو را فراهم خواهد کرد.  

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین که به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت کرد، گفت حملات روسیه به حدود یک سوم بخش انرژی این کشور آسیب وارد کرده است. وی در ادامه افزود: «روسیه با نابود کردن همه چیز در صدد است تا کار را برای از سرگذراندن ما از این زمستان سخت تر کند.» 

  رییس جمهوری کره جنوبی: برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ چالش‌ مستقیم نظام جهانی است

اوکراین اعلام کرده است که در مجموع به ۷۵۰ میلیارد دلار برای بازسازی این کشور نیاز دارد و این رقم می تواند با طولانی تر شدن جنگ افزایش یابد.  

این پیام برای کنفرانس کارشناسان بین الملل برای بازسازی و مدرن سازی اوکراین که به میزبانی آلمان و کمیسیون اروپا که شاخه ای از اتحادیه اروپاست برگزار شد، ارسال شده است.