پذیرش بالای 1.3650 برای ادامه صعودی مورد نیاز است

قیمت USD/CAD، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

خوانده شده ترین: پیش بینی قیمت طلا: MA 100 روزه به عنوان بازیابی چشم طلا پشتیبانی می کند

Loonie امروز صبح با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر گرین‌بک پیشرفت‌هایی داشته است. به نظر می‌رسد که لونی می‌تواند در برابر زیان‌های بیشتر آسیب‌پذیر باشد، زیرا قیمت‌گذاری مجدد احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای ژوئن، دلار آمریکا را تهدید می‌کند.

WTIs مبارزه، نشست اوپک و نگاه به آینده

WTI همچنان به مبارزه برای حفظ سود ادامه می دهد که تأثیر منفی بر روی لونی گذاشته است. البته، نشست بسیار مهم اوپک پلاس در آخر هفته در وین وجود دارد که می تواند خبر از کاهش تولید غافلگیرکننده باشد. چنین اقدامی بدون شک قیمت نفت را افزایش می دهد و در نتیجه به نفع دلار کانادا خواهد بود. این به هیچ وجه داده شده نیست، بلکه به دنبال اظهارات هفته گذشته وزیر نفت عربستان سعودی است.

در حال حاضر با اخباری در مورد توافق سقف بدهی که هنوز به طور کامل برقرار نشده است، احساسات بازار همچنان به عقب و جلو تغییر می کند. این می تواند تا حدی به این دلیل باشد که قبل از اینکه رئیس جمهور بایدن بتواند لایحه را امضا کند، توافق هنوز باید توسط هر دو طرف تأیید شود.

آتش سوزی های شدید جنگلی در بخش هایی از کانادا تا هفته جدید ادامه یافته و نوا اسکوشیا مجبور به اعلام وضعیت اضطراری شده است. تخمین زده می شود که حدود 16000 نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند و بیش از 100 آتش نشان برای به حداقل رساندن خسارت و کمک در تلاش های نجات کمک می کنند. آتش سوزی های ویرانگر می تواند تأثیر منفی بر اقتصاد داشته باشد، با این حال تعیین میزان آن در این مرحله دشوار خواهد بود.

  تایوان ۱۹ هواپیمای چین را در منطقه دفاع هوایی خود رصد کرد

تیم هیوستون، نخست‌وزیر نوا اسکوشیا در حال ارائه به‌روزرسانی در توییتر

image1.png

امروز رویدادهای متحرک بازار زیادی در تقویم وجود ندارد و احتمالاً روی داده های تولید ناخالص داخلی کانادا که فردا منتشر می شود تمرکز می شود. تولید ناخالص داخلی تا کنون برای سه ماهه اول در طول سه ماهه اول کاهش یافته است و تولید ناخالص داخلی مارس (فلش) در -0.1٪ است، اما اجماع برای رقم QoQ حدود 0.4٪ است در حالی که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه تخمین زده می شود که 2.5٪ باشد. چاپ مثبت QoQ و سالانه ممکن است تحت الشعاع چاپ ضعیف ماه آوریل قرار گیرد که می تواند بر بانک کانادا (BoC) و احتمال افزایش نرخ در جلسه بعدی بانک های مرکزی تأثیر بگذارد.

تصویری حاوی متن، اسکرین شات، قلم، خط توضیحات به طور خودکار تولید می‌شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، USD/CAD نمونه‌ای عالی از عملکرد قیمت در محل کار را به نمایش می‌گذارد، زیرا از زمان پایین آمدن در 8 می در حدود دسته 1.3300، پله‌های خود را بالاتر رفته‌ایم.

پس از شکستن خط روند نزولی USDCAD قبل از عقب نشینی در 3 روز گذشته به مقاومت کلیدی در حدود 1.3650 صعود کرد. به نظر می‌رسد که ما برای مرحله بعدی صعودی به سمت علامت 1.3700 آماده هستیم. یک تصحیح عمیق تر در اینجا می تواند آزمایش MA 50 و 100 روزه را به ترتیب در 1.3520 و 1.3514 مشاهده کند که نسبت ریسک به پاداش جذاب تری را ارائه می دهد. بسته شدن روزانه شمع زیر دسته 1.3495، تعصب و تنظیم صعودی را باطل می کند.

  نقره، شاخص Hang Seng، GBP/USD

سطوح کلیدی درون روز برای نگه داشتن چشم در

سطوح پشتیبانی:

  • 1.3560
  • 1.3500 (MA 50 و 100 روزه)
  • 1.3400

سطوح مقاومت:

USD/CAD نمودار روزانه، 30 می 2023

image3.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

داده‌های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروش در حال حاضر در USD/CAD خالص هستند و 57 درصد از معامله‌گران دارای موقعیت‌های فروش کوتاه هستند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به یک سوگیری صعودی کوتاه مدت می‌شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت روند

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-cad-price-forecast-acceptance-above-1-3650-needed-for-bullish-continuation-20230530.html