چشم انداز و قیمت های فنی طلا (XAU)، نفت (USOIL) بیت کوین (BTC).

چشم انداز و قیمت های فنی طلا (XAU)، نفت (USOIL) بیت کوین (BTC).

  • طلا که به دنبال پیشرفت است، بازدهی بالاتر خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر سنگین است.
  • نفت فروش اخیر به دلیل نگرانی های جدید ژئوپلیتیکی را شکست.
  • بیت کوین به بالاترین حد خود در 21 ماه اخیر رسید.

پیش بینی طلای رایگان سه ماهه اول 2024 ما را در زیر دانلود کنید

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

با شروع سال، دلار آمریکا قوی‌تر بر طلا تأثیر می‌گذارد، اما چشم‌انداز کلی برای این فلز گرانبها مثبت است. نمودار روزانه مجموعه‌ای از پایین‌ترین و اوج‌های بالاتر بدون شکست را از اوایل اکتبر نشان می‌دهد، در حالی که هر سه میانگین متحرک ساده در یک مجموعه صعودی باقی مانده‌اند. تعداد زیادی پشتیبانی اخیر به حدود 2010 دلار در هر اونس کاهش یافته است. در حالی که یک شکست بالاتر از بالاترین سطح 28 دسامبر 2088.5 دلار در هر اونس بود. راه را برای صعود به 2146.8 دلار در هر اونس باز می کند.

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 56.57 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.30 به 1 است. تعداد معامله گران در کل معاملات خالص 5.46 درصد بیشتر از دیروز و 6.39 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران لانگ به کوتاه مدت 1.30 به 1 است. معامله گران نت شورت 1.38 درصد بیشتر از دیروز و 7.14 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

  اندیشکده‌های آمریکایی: چین بافت خاورمیانه را تغییر می‌دهد

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

ببینید چگونه تغییرات در داده‌های IG Retail Trader می‌تواند بر احساسات و عملکرد قیمت تأثیر بگذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 12% 2% 8%
هفتگی -2٪ 5% 1%

پس از اینکه ایران روز گذشته یک کشتی جنگی به دریای سرخ فرستاد، نفت در حال انتخاب یک پیشنهاد ژئوپلیتیکی است که تنش ها را بیشتر کرد. دریای سرخ ورودی جنوبی کانال سوئز است که یک مسیر حیاتی کشتیرانی است. طبق مقاله پولیتیکو، حدود 7 تا 10 درصد نفت جهان و هشت درصد LNG از این آب ها عبور می کند.

نفت امروز پس از کاهش قیمت در پایان دسامبر در حال افزایش است. نمودار روزانه با چاپ زیر 67.74 دلار در هر بشکه مخلوط به نظر می رسد. برای دست نخورده نگه داشتن یک سری از سطوح پایین تر مورد نیاز است، در حالی که قیمت لحظه ای فعلی (73 دلار در هر بشکه) از 20-dsma به عنوان پشتیبانی جاری استفاده می کند. یک کراس اوور نزولی 50-/200-dsma در 22 دسامبر ساخته شد. پشتیبانی اولیه از 78.6% فیبوناچی اصلاحی در $70.36/bbl. قبل از کاهش سه برابری حدود 67 دلار در هر بشکه. وارد بازی می شود.

نمودار روزانه نفت ایالات متحده

image2.png

بیت کوین در سال گذشته به شدت رشد کرد و در سال 2024 همچنان به رشد خود ادامه می دهد. انتظارات رو به رشد در مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای مجموعه ای از ETF بیت کوین و معامله گران بلندمدت که پیش از نصف شدن بیت کوین بعدی در آوریل راه اندازی می کنند، این رشد را تقویت کرده و بیت کوین را به سمت خود سوق داده است. بالاترین سطح از آوریل سال گذشته.

چشم انداز بنیادی بیت کوین Q1 – بادهای مثبت

نمودار هفتگی سطح بعدی مقاومت را کمی کمتر از 48.2 هزار دلار قبل از شروع صعود سه گانه دسامبر 2021 در حدود 52 هزار دلار نشان می دهد.

نمودار هفتگی بیت کوین

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا، نفت و بیت کوین – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-oil-usoil-bitcoin-btc-technical-outlooks-and-prices-20240102.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار