چین به شبیه سازی حمله علیه تایوان متهم شد

کارشناسان در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه می گویند تنش ها بر سر تایوان به بالاترین سطح خود در نزدیک به ۳۰ سال گذشته رسیده و خطر درگیری نظامی افزایش یافته است.

بلافاصله پس از این سفر چین سفیر آمریکا را احضار کرد و مراتب اعتراض پکن به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن را در امور داخلی خود اعلام کرد.

آخرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به تایوان سفر کرده بود، نوت گینگریچ بود که در سال ۱۹۹۷ به این جزیره رفت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84845849/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%87%D9%85-%D8%B4%D8%AF

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، پس از تعلیق همکاری های پکن با واشنگتن در پی سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تایپه امروز شنبه ارتش چین را به شبیه سازی حمله به این جزیره متهم کرد.

وزارت دفاع تایوان امروز شنبه اعلام کرد که چندین کشتی و هواپیمای چینی ماموریت هایی در تنگه تایوان انجام داده اند و برخی از آنها از خط حائل میانی عبور کرده اند (خط حائل یک مرز غیررسمی است که دو طرف را از هم جدا می کند). ارتش تایوان معتقد است بخشی از اقدامات چین یک حمله شبیه سازی شده به تایوان است.

«بانی گلاسر» کارشناس چین از اندیشکده “جرمن مارشال فاند” گفت: روابط پکن- واشنگتن در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. این کارشناس مسائل چین تعلیق گفت‌وگوهای نظامی و دریایی دوجانبه میان آمریکا و چین را همزمان با تداوم رزمایش های نظامی چین نگران‌کننده ارزیابی کرد.  

ارتش پکن در تلاش با هدف نشان دادن اینکه نیروهای چین تا چه حد به سواحل تایوان نزدیک شده‌اند، ویدئویی از یک خلبان نیروی هوایی منتشر کرد که از خط ساحلی و کوه‌های تایوان از کابین خلبان فیلم می‌گرفت.

  رهبر کره شمالی به بشار اسد تسلیت گفت

تنش در روابط پکن- واشنگتن در پی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که شامگاه سه شنبه وارد تایوان شد، وارد مرحله جدیدی شده است.  

براساس گزارش فرانس 24، برخی تحلیلگران بر این باور هستند که رزمایش های نظامی اطراف تایوان با هدف تمرین محاصره و تهاجم به این جزیره است.

همزمان ارتش تایوان از آماده باش موشک های مستقر در ساحل خبر داده است. وزارت دفاع این جزیره در بیانیه ای با اشاره به عبور هواپیماها و کشتی های چینی از خط مرزی تنگه تایوان اعلام کرد که اواخر روز جمعه با شلیک آتش‌ به هفت پهپاد در حال پرواز بر فراز جزایر کینمن و هواپیماهای ناشناس که بر فراز جزایر ماتسو پرواز می‌کردند، به ارتش چین هشدار داده است.