ژاپن تا ۲۰۳۰ موشک مافق صوت می‌سازد

اما هزینه‌های دفاعی ژاپن در دهه گذشته تقریبا هر سال شاهد افزایش بوده و فشار برای تامین بودجه نظامی به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین و فشار فزاینده چین بر تایوان افزایش یافته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84931469/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B0-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%85%D8%A7%D9%81%D9%82-%D8%B5%D9%88%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%AF

این روزنامه به نقل از منابع دولتی ناشناس اعلام کرد که شبه جزیره کره در برد پرتاب این موشک ها قرار دارد.

معاونان وزرای خارجه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا اوایل هفته هشدار دادند که آزمایش هسته ای کره شمالی با یک “پاسخ بی سابقه قوی” روبرو می شود.

«هیروکازو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در این خصوص گفت که وزرا در حال  بررسی هستند، اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از رویترز، به دنبال آغاز جنگ اوکراین، ژاپن تصمیم گرفته است توانایی های دفاعی خود را ارتقاء دهد.

روزنامه “یومیوری شیمبون” چاپ توکیو نیز گزارش داده است که توکیو در آخرین مراحل مذاکرات با دولت آمریکا بر سر خرید موشک های میان بردی است که از دریا شلیک می شود.

بر اساس این گزارش، آغاز جنگ اوکراین و افزایش آزمایش های موشکی کره شمالی سبب شده است امنیت جهانی دستخوش تغییر شود.

همچنین دولت ژاپن ششم آبان ماه سال جاری  اعلام کرده که با هدف مقابله با آنچه که تهدیدهای منطقه‌ای فزاینده از جمله از سوی کره شمالی خوانده، به دنبال خرید موشک‌های کروز “تاماهاوک” (موشک های مادون صوت) پیشرفته آمریکایی است.

این گزارش می افزاید: موشک های مافوق صوت می توانند حداقل ۵ برابر سریعتر از سرعت صوت و در یک مسیر پیچیده پرواز کنند. همچنین رهگیری این سری از موشک ها بسیار دشوار است.

  پکن مدیران دو شرکت تسلیحاتی آمریکا را تحریم کرد
ناظران معتقد هستند که ژاپن در حال تغییر کاملا محسوس در نگرش به دفاع از خود پس از دوران جنگ جهانی دوم است. بر اساس ماده نهم قانون اساسی این کشور که توسط نیروهای اشغالگر آمریکا پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده، هرگونه جنگ رد گردیده و این کشور را از توسل به زور برای حل و فصل اختلافات بین المللی منع می کند. از همین رو ارتش ژاپن تنها به نقشی کاملا دفاعی بسنده می کند.  

ارتش سئول ساعاتی پس از اظهارات ماتسونو اعلام کرد که کره شمالی یک «موشک بالستیک نامشخص» دیگر را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد. این آزمایش در گرماگرم افزایش نگرانی ها مبنی بر آمادگی کره شمالی برای نخستین آزمایش هسته ای از سال ۲۰۱۷ به این سو صورت می گیرد.