ژاپن خواستار افزایش تولید نفت اوپک شد

نگرانی های بیشتر درباره عرضه نفت خام، قیمت های این محصول را بیش از پیش افزایش داده است. بهای نفت خام پیش از این در نتیجه رونق اقتصادی جهانی ناشی از خروج از وضعیت همه گیری کرونا افزایش یافته بود.

این مذاکرات چند روز بعد از دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از عربستان به عنوان عضو اوپک و بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان و ملاقات وی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در روز جمعه انجام شده است.

وزارت خارجه چین ژاپن همچنین اعلام کرد: وزیران خارجه ژاپن و عربستان در این دیدار  تاکید کردند که به همکاری نزدیک برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه می دهند.

شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن که حتی پس از کناره گیری از رهبری در سال ۲۰۲۰ در سیاست این کشور تاثیرگذار بود، جمعه گذشته از فاصله نزدیک در شهر نارا در غرب این کشور هدف گلوله قرار گرفت و  جان باخت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84825797/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%BE%DA%A9-%D8%B4%D8%AFاز اواخر فوریه همزمان با آغاز آنچه که روسیه عملیات ویژه نظامی به  اوکراین توصیف کرده ، کشورهای غربی به رهبری گروه هفت کشورهای بزرگ توسعه یافته، به شدت مسکو را محکوم کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را اعمال کرده اند.  ممنوعیت یا توقف تدریجی واردات نفت از روسیه، یکی دیگر از کشورهای بزرگ تولید کننده نفت ، از جمله این تحریم ها بوده است.

پیشتر وزیر خارجه عربستان با «فومیو کیشیدا» نخست زویر ژاپن دیدار کرده بود وگفته بود همکاری راهبردی بین دو کشور قوی و مستحکم است.

  ژاپن تزریق چهارمین دوز واکسن کرونا برای کادر سلامت را آغاز کرد

بایدن در این دیدار ابراز امیدواری کرد ریاض در زمینه در دسترس بودن ذخایر نفت کافی اطمینان دهد، اما نتوانست به توافقی در این زمینه دست یابد.

در این دیدار وزیر خارجه ژاپن از فیصل بن فرحان ال سعود همتای سعودی خود خواست برای تولید بیشتر نفت از سوی اوپک و اوپک پلاس همکاری کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودوی ژاپن این خبر را به نقل از وزارت خارجه ژاپن منتشر کرد و افزود: وزیران خارجه ژاپن و عربستان امروز سه شنبه در این دیدار توافق کردند دو کشور با توجه به افزایش بهای نفت در نتیجه جنگ اوکراین، برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت همکاری کنند.

اواخر ماه ژوئن کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم گرفتند برنامه خود را برای افزایش تولید نفت خام برای ماه آگوست، به رغم  افزایش فشار واشنگتن برای عرضه بیشتر این محصول، حفظ کنند.

وزارت خارجه ژاپن افزود: فیصل بن فرحان که از روز یکشنبه در سفری سه روزه در ژاپن به سر می برد، پیام تسلیت خود را به مناسبت ترورشینزوآبه  نخست وزیر پیشین ژاپن ابراز کرد.

کیشیدا نیز متعهد شد روابط دوجانبه را تقویت کند.