کاهش دلار برای ین مهلت ایجاد می کند

اخبار و تحلیل USD/JPY

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

اوئدا، فرماندار BoJ عجله ای برای تغییر دوره ندارد

کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرد که بانک علیرغم حفظ نرخ بهره بالای 2 درصد از اوایل سال 2022، عجله ای برای تغییر مسیر سیاست پولی ندارد. افزایش تورم به اثرات جانبی عرضه ناشی از تقاضا و عرضه نسبت داده شده است. عدم تطابق در نتیجه قرنطینه‌های کووید-19 و جنگ روسیه در اوکراین ایجاد شد.

با این حال، صبح امروز در سکوی پیش نویس سیاست های اقتصادی دولت ژاپن، اعلام شد که دولت با سیاست های پولی جسورانه، سیاست های مالی منعطف و با استراتژی رشد خود، ذهنیت کاهش تورم را ریشه کن خواهد کرد و به سمت پایان دادن به کاهش تورم حرکت خواهد کرد. علاوه بر این، پیش‌نویس خط‌مشی این امید را صادر کرد که BoJ به هدف تورم ۲ درصدی پایدار، همراه با رشد دستمزدها دست یابد. این خبر به این جفت کمک کرد تا در معاملات اولیه اروپا به کاهش قیمت خود ادامه دهند.

تحلیل فنی USD/JPY و سطوح کلیدی علاقه

USD/JPY در ابتدای هفته زمانی که اخبار مربوط به توافق موقت برای افزایش سقف بدهی وارد بازار شد، کاهش یافت. از آن زمان، انتظارات نرخ بهره مسیر خود را معکوس کرده است، در ابتدا به نفع افزایش 25 امتیازی بود و اکنون عمدتاً به نفع عدم افزایش یا نتیجه “پرش” است. به این ترتیب، ضعیف تر شدن دلار به نفع ین بوده است که اکنون این جفت ارز را برای 5 روز متوالی کاهش می دهد.

  ابراز نگرانی چین درباره افزایش تنش‌ها در سودان

منطقه حمایت 138.20 و 138.00 در حال حاضر به عنوان منطقه حمایت بعدی ظاهر می شود و پس از آن SMA 200 که در حال حاضر حدود 137.27 است. حرکت نزولی با بازگشت از قلمرو بیش از حد خرید در RSI به سطوح خنثی پشتیبانی می‌شود، و فشار بر مقامات ژاپنی را کاهش می‌دهد که مجبور شدند هشدار دهند که از نزدیک حرکات سفته‌بازی در بازار ارز را دنبال می‌کنند. مقاومت در تمام طول مسیر در 140/142.25 قرار دارد، کمی دورتر.

نمودار روزانه USD/JPY

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نظرات مشتریان IG در ادامه فروش

با افزایش و بالاتر رفتن این جفت، موقعیت کوتاه در حال افزایش است. اکنون، همانطور که USD/JPY کاهش می‌یابد، باید بین لانگ و شورت همگرایی وجود داشته باشد، زیرا با شروع حرکت، از شورت خارج می‌شود. با این وجود، راهنمایی از اندیکاتور متضاد نشان می دهد که اقدامات نزولی بیشتری برای قیمت در آینده انجام می شود.

image2.png

USD/JPY:داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 30.21 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 2.31 به 1 است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران خالص هستند نشان می دهد که قیمت USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 3.87 درصد و نسبت به هفته گذشته 3.17 درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص فروش نسبت به روز گذشته 3.25 درصد و نسبت به هفته گذشته 7.63 درصد کاهش داشته است.

  مرحله جدید مبارزات اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت USD/JPY ممکن است به زودی کاهش یابد علیرغم این واقعیت که معامله گران به طور خالص کوتاه مدت هستند.

رویدادهای مهم ریسک در هفته آینده

امروز در ساعت 13:30 به وقت بریتانیا، پیش بینی می شود که داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان دهد که تعداد مشاغل کمتری در ماه می در مقایسه با آوریل اضافه شده است. چاپ های واقعی به طور قابل توجهی با تخمین های قبلی متفاوت بوده اند، بنابراین در صورتی که شاهد انحراف دیگری از رقم اجماع 190 هزار نفر باشیم، برای افزایش نوسانات آماده باشید. اگر ADP دیروز (داده‌های حقوق و دستمزد خصوصی) و افزایش تعداد اشتغال در PMI تولید ISM چیز دیگری باشد، می‌توانیم به خوبی شاهد چاپی فراتر از انتظار باشیم. با این حال، باید گفت که ADP یک پیش‌بینی‌کننده غیرقابل اعتماد برای داده‌های NFP را ثابت کرده است و هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا روش جدید آن بهتر از روش قبلی است یا خیر. یک ضربان قابل توجه ممکن است شاهد افزایش انتظارات نرخ باشد، دلار را بالا ببرد و در نتیجه USD/JPY را افزایش دهد. یک اشتباه می تواند به فروش فعلی اضافه کند زیرا معامله گران در اواخر این ماه از کاهش نرخ بهره عقب می مانند.

PMI خدمات ایالات متحده یک نقطه داده مهم در تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصاد ایالات متحده در زمانی است که شاخص های سهام به لطف تعداد انگشت شماری از نام های بزرگ فناوری و همسو با هوش مصنوعی افزایش می یابد. در اواخر هفته آینده ژاپن رقم نهایی تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه اول خواهد دید – که احتمالاً چشم انداز بسیار بهبود یافته ای را نسبت به آنچه در سه ماهه پایانی سال گذشته ظاهر شد تأیید می کند.

  آمریکا رزمایش چین در اطراف تایوان را رصد می کند

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-price-forecast-dollar-decline-provides-respite-for-the-yen-20230602.html