کره جنوبی در صدد گسترش و بازسازی بخش انرژی هسته ای

دولت کره جنوبی در بحبوحه کمبود مداوم عرضه جهانی انرژی و تغییر جهانی به سمت منابع تجدیدپذیر انرژی فعالانه برای احیای صنعت انرژی هسته ای این کشور، تلاش کرده است.

هفته گذشته، دولت  سئول سهم هدف انرژی هسته‌ای در ترکیب انرژی کشور را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد یا بیشتر افزایش داد و از تعهد دولت قبلی برای حذف تدریجی انرژی هسته‌ای دور شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ نوشت: لی چانگ یانگ وزیر صنایع کره جنوبی در یک جلسه گزارش دهی به یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور اقداماتی که امسال انجام می شوند تقویت تاسیسات مرتبط و آمادگی برای ساخت راکتورهای هسته ای شماره ۳ و ۴ را هدف قرار می دهد که قرار است این عملیات در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وزارت انرژی کره جنوبی انتظار دارد با  این اقدام نه تنها امنیت انرژی این کشور به شدت وابسته به فسیل را تقویت کند، بلکه چشم‌انداز اقتصادی آن را نیز با افزایش صادرات و تقویت استارت‌آپ‌ها و مشاغل جدید در کشور تقویت کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84818773/%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%AF-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C

دولت یون تلاش می کند تولید انرژی هسته ای کشورش را به بیش از ۳۰ درصد از کل تولید انرژی خود تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد تا امنیت انرژی را تقویت کند و اهداف به صفر رساندن استفاده از کربن را بهتر برآورده کند؛ سیاستی که  نشان از معکوس کردن سیاست حذف هسته ای در دولت قبلی است.

 آیا کره جنوبی می تواند به یک غول انرژی هسته ای تبدیل شود؟

دولت همچنین به دنبال ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش منابع انرژی تجدید شدنی و آینده انرژی تا سال ۲۰۳۰ است که این هدف با حمایت از ۵ هزار شرکت سرمایه گذاری و تربیت ۱۰ نامزد نامزد شرکت یونیکورن به منظور نوآوری در بخش فناوری انجام می شود. یک شرکت یونیکورن به شرکت های تازه تاسیسی گفته می شود که ارزش بازار آن از یک میلیارد دلار عبور می کند.

وزارت صنعت کره جنوبی همچنین اعلام کرده که این وزارتخانه بودجه حمایت  از تحقیقات شرکت ها و توسعه میدان های انرژی را به میزان یک تریلیون دلار در سال جاری افزایش خواهد داد.