ین به دنبال مازاد تجاری در ماه ژوئن بالاتر رفت

قیمت ین ژاپن، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی رایگان JPY خود را دانلود کنید

بیشترین خوانده شده: بازیابی عمیق تر شاخص دلار (DXY) با USD/CHF در پایین ترین سطح 12 ساله

پس زمینه ین ژاپن

ین ژاپن در طی 5 روز معاملاتی گذشته یا بیشتر با اندکی قدرت در جلسه آسیایی در نتیجه چاپ مازاد تجاری مثبت، یک دوره ضعیف مجدد را تجربه کرده است. ضعف اخیر ین می تواند فقط به دنبال افزایش چشمگیر ین یا نشانه هایی از کسب سود باشد.

نمودار قدرت ارز قوی ترین: AUD ضعیف ترین: پوند

image1.png

منبع: FinancialJuice

داده‌های تراز تجاری که نشان‌دهنده مازاد مازاد در ژاپن بود، بسیار بالاتر از پیش‌بینی بود که نشانه‌ای مثبت برای اقتصاد ژاپن بود. از آنجایی که بانک ژاپن (BoJ) رشد دستمزد را به عنوان یک جنبه کلیدی ترسیم کرده است، آنها بر روی پیشبرد تمرکز دارند، افزایش تقاضا برای کالاهای ژاپنی باید قیمت ها را بالاتر برده و منجر به رشد دستمزدها در پایین خط شود. همین امروز صبح نظراتی از نخست وزیر کیشیدا شنیدیم که بر لزوم اطمینان از خروج پایدار ژاپن از تورم و ایجاد جامعه‌ای که افزایش دستمزدها به یک هنجار تبدیل می‌شود، تاکید کرد. من به دنبال نشانه‌هایی از بهبود در پی داده‌های امروزی، روی اعداد رشد دستمزدها در حال حرکت رو به جلو هستم.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

آنچه باید به نظر می رسد یک موضوع خسته کننده در مورد یک محور سیاست از BoJ است، همچنان بر احساسات پیرامون ین تأثیر می گذارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، نمی توان به طور کامل تغییر سیاست YCC را رد کرد، در حالی که مداخله FX احتمالاً هرگونه ضرر ین را محدود می کند، اگر دوباره به اوج های قبلی در EURJPY و USDJPY مراجعه کنیم.

  دلارزدایی و تاثیرات آن در تجارت جهانی

دولت ژاپن امروز صبح نیز برخی از پیش‌بینی‌های ارتقا یافته را منتشر کرد و تورم مصرف‌کننده به 2.6 درصد در سال مالی جاری رسید که از 1.7 درصد در ژانویه و فراتر از هدف 2 درصدی BoJ بیشتر بود. دولت همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی سال جاری را از 1.5 درصد پیش‌بینی شده در ژانویه به 1.3 درصد کاهش داد، در حالی که انتظار می‌رود تورم کمتر از محدوده هدف BoJ در سال 2024 باشد که 1.9 درصد پیش‌بینی شده بود.

فردا رقم تورم ژوئن را از ژاپن خارج می کند و می تواند بینش بیشتری در مورد پیشرفت BoJ ارائه دهد. انتظار می‌رود که چاپ تیتر به 3.5% افزایش یابد زیرا محدوده بین علامت 3.2٪ -3.5٪ سرسخت باقی مانده است. تورم از فوریه در این محدوده دیده شده است.

image3.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

پیشنهاد شده توسط زین وودا

اکنون ایده های برتر تجارت Q3 را دانلود کنید

اقدام قیمت و تنظیمات بالقوه

EUR/JPY

تجزیه و تحلیل EURJPY در حال حاضر دشوار است زیرا ما در سطوحی که آخرین بار در سال 2008 مشاهده شده است معامله می کنیم. اصلاح اخیر در جفت ین نشان می دهد EURJPY به بالاترین حد قبلی در حدود 158.00 نزدیک می شود. ساختار کلی در بازه زمانی روزانه با اصلاح فعلی که اکنون در منطقه ترجیحی اصلاح فیب بین 61.8% و 78.6% برای ادامه نزولی است، به سمت نزولی تغییر کرده است.

در حال حاضر، تهدید احتمالی مداخله احتمالاً با هر تلاشی برای ایجاد یک YTD جدید با فشار فروش قابل توجهی، حمایت ین را حفظ خواهد کرد. فشار پایین تر از قیمت های فعلی می تواند باعث شود که MA 50 روزه در حدود دسته 153.00 در نهایت وارد بازی شود.

  «جیانگ زمین» رئیس جمهوری پیشین چین در گذشت

EUR/JPY نمودار روزانه

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

  • 155.00 (سطح روانی)
  • 153.00 (MA 50 روزه)
  • 151.62 (می نوسان بالا)

سطوح مقاومت:

USD/JPY

USD/JPY نمودار روزانه

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

از منظر فنی، USD/JPY در حال حاضر بین MA 100 و 200 روزه تامین کننده حمایت و MA 50 روزه تامین کننده مقاومت است. ما همچنین به تازگی یک الگوی متقاطع طلایی را دیده‌ایم، زیرا MA 100 روزه از MA 200 روزه عبور کرده است که به پتانسیل افزایش بیشتر اشاره دارد. پس از فروش دلار آمریکا در هفته گذشته، می‌توانیم مقداری سود بگیریم و قبل از نشست عظیم FOMC در هفته آینده، تغییر موقعیت دهیم.

با نگاهی به داده های احساسات مشتری IG، می بینیم که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در USDJPY با 53٪ از معامله گران دارای موقعیت های فروش کوتاه هستند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم به این معنی که می‌توانیم شاهد ادامه افزایش قیمت USDJPY پس از یک عقب‌نشینی کوتاه باشیم که با چاپ الگوی صلیب طلایی نیز مطابقت دارد.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

  • 138.80
  • 138.00
  • 137.00 (MA 100 و 200 روزه)

سطوح مقاومت:

  • 140.50 (MA 50 روزه)
  • 141.38
  • 142.10

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda

  اهمیت اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای از نگاه کارشناسان بین المللی



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-jpy-eur-jpy-price-forecast-yen-higher-following-trade-surplus-in-june-20230720.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار