ین ژاپن در برابر دلار افزایش یافت و بازارها مجدداً سیاست خروج BoJ را در نظر گرفتند

تجزیه و تحلیل، قیمت ها و نمودارها ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY به ویژه ضعیف است، حتی با وجود افت شدید دلار
  • گزارش ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ژاپن در حال حرکت به سمت کنار گذاشتن فوق العاده سست است سیاست های پولی
  • یادآوری این نکته مهم است که این امیدها قبلاً از بین رفته اند

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید دلار آمریکا/JPY با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن ممکن است برای بزرگترین روز رشد خود در برابر دلار آمریکا در سال جاری آماده شود، زیرا به نظر می رسد سرمایه گذاران به طور فزاینده ای بر این باورند که بانک ژاپن به زودی شروع به عقب نشینی از سیاست پولی قابل احترام و بسیار سست خود خواهد کرد.

جونکو ناکاگاوا، عضو هیئت مدیره BoJ روز پنجشنبه گفت که اقتصاد ژاپن به سمت دستیابی پایدار به هدف تورم 2 درصدی در حال حرکت است، در حالی که یک خبرگزاری محلی گفته است که حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره احتمالاً طرفدار حذف نرخ های بهره منفی در نشست سیاست گذاری ماه مارس است. که تصمیم خود را در 19 منتشر خواهد کرد. اگر این نوع جریان تفسیر ادامه پیدا کند، به نظر می رسد تاریخ جدی برای دفتر خاطرات جامعه ارزی باشد. بانک مرکزی ژاپن مدت‌هاست که در میان مقامات بازارهای توسعه‌یافته در تلاش فعالانه برای ایجاد مقداری تورم در حالی که سایرین مجبور به مبارزه با آن شده‌اند، دور افتاده است. چشم انداز یک BoJ بیشتر مطابق با سایر موارد، به طور قابل درک باعث افزایش ین شده است.

  چین دو مقام آمریکایی را تحریم کرد

با این حال، شایان ذکر است که بازارها قبلاً به دنبال تغییر نسبت به BoJ بوده‌اند و تنها شاهد شکست آن انتظارات توسط یک بانک مرکزی بودند که زمان برای آن هرگز کاملاً فرا نرسیده بود. با توجه به افزایش قیمت‌ها و فشار دستمزدها، به نظر می‌رسد این بار داستان بیشتری وجود داشته باشد، و جلسه مارس BoJ جذاب خواهد بود.

USD/JPY روز پنجشنبه بیش از 1.5 ین کاهش یافت که به نظر می رسد در جلسه صبح اروپا تثبیت شده است. در حالی که BoJ مورد توجه سرمایه گذاران بوده است، برخی از ضعف های گسترده دلار در پی شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در جلسه قبل نیز نقش خود را ایفا می کند. او چیز زیادی به آنچه که بازارها می دانستند اضافه نکرد، با این حال، تکرار کرد که کاهش نرخ بهره احتمالا در سال جاری با فرض مجوز داده ها مناسب خواهد بود، اما شنیدن دوباره این موضوع برای کاهش ارزش دلار کافی بود.

تحلیل فنی USD/JPY




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 24% -11٪ -3٪
هفتگی 14% -8٪ -2٪

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

دلار به سطوحی بازگشته است که از اوایل فوریه مشاهده نشده بود، اگرچه قابل توجه است که روند صعودی غالب قبلی از پایین‌ترین قیمت ژانویه قبلاً در طول محدوده تجارت مشاهده شده بین 13 و 29 فوریه شکسته شده بود.

USD/JPY به پایین‌تر از اولین فیبوناچی اصلاحی صعود خود از آن پایین‌های ژانویه تا قله قابل توجه چهار ماهه 13 فوریه سقوط کرده است. این اصلاحی به 148.401 می رسد و می تواند آموزنده باشد که ببینیم آیا این جفت ارز در این هفته به زیر آن سطح خاتمه می یابد یا خیر. اگر این کار را انجام دهد، احتمالاً پشتیبانی در منطقه 147.78 قبل از نقطه اصلاح دوم در 146.84 وجود دارد.

علیرغم سه جلسه کاهش، USD/JPY به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود باقی مانده است. این در حال حاضر پشتیبانی را در 146.095 ارائه می دهد و ممکن است یک هدف وسوسه انگیز برای خرس های دلاری باشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-surges-against-usd-as-markets-again-mull-boj-policy-exit-20240307.html