ین ژاپن ضعیف می شود زیرا دلار سودمند به نظر بانک مرکزی است

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY برای دومین جلسه متوالی شروع شده است
  • با این حال، همچنان محدود به محدوده تجاری گسترده خود است
  • انتظار نمی رود فدرال رزرو روی نرخ ها حرکت کند، اما آیا دیدگاه های بازار را در مورد زمانی که ممکن است عقب نشینی کند؟

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید دلار آمریکا/JPY با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن در برابر دلار ایالات متحده که از قدرت عمومی سود می برد، کمی ضعیف تر است، زیرا بازارها در انتظار اولین درخواست نرخ بهره فدرال رزرو در سال هستند.

این پس از سقوط بازارهای اروپایی در روز چهارشنبه در ساعت 1900 GMT انجام خواهد شد. انتظار نمی رود بانک مرکزی آمریکا این بار هزینه های استقراض را تغییر دهد. با این حال، بازارها همچنان انتظار کاهش بسیار عمیقی در سال جاری دارند، و میزانی که تفسیر فدرال رزرو تایید می کند که این پایان نامه احتمالاً نکته اصلی این جلسه کمیته بازار آزاد برای معامله گران و اقتصاددانان است.

یکی از نگرانی‌های اصلی این است که اخیراً داده‌های اقتصادی زیادی از بزرگترین اقتصاد جهان وجود دارد که ممکن است نشان دهد که دقیقاً برای محرک‌های اقتصادی فریاد نمی‌زند. داده های رشد کلی برای سه ماهه آخر سال 2023 بسیار قوی تر از حد انتظار بود. در حالی که این مجموعه اکنون متهم به کمی تاریخی بودن است، عکس فوری اعتماد مصرف کننده به روزتر در ژانویه نشان داد که مصرف کنندگان نسبت به هر زمان دیگری از اواخر سال 2021 خوشبین تر هستند. بازار کار نیز بسیار فشرده است.

  ین ژاپن (USD/JPY) در حال نزدیک شدن به بالاترین رقم 33 ساله در گفتگوهای بیشتر درباره محرک

معنای این امر در کوتاه مدت این است که ایده کاهش نرخ بهره آمریکا به محض ماه مارس نامطمئن تر از آنچه بود به نظر می رسد. اگر فدرال رزرو برای تأکید بر این دیدگاه کاری انجام دهد و باعث شود انتظارات برای اقدام بیشتر به عقب رانده شود، دلار می تواند افزایش بیشتری پیدا کند.

اقتصاد ژاپن نیز بر اساس آخرین اعداد، شاهد قدرت بازار کار است. رشد پایدار دستمزدها احتمالاً تنها عامل کلیدی پس از تورم است که احتمالاً بانک ژاپن در نهایت سیاست پولی فوق‌العاده سست خود را تشدید می‌کند. با این حال، قبلاً یک بار در سال 2024 از انجام این کار خودداری کرده است. در حالی که بحث در مورد اینکه چه زمانی ممکن است ادامه یابد، در حال حاضر، تجارت به USD/JPY تماماً در مورد فدرال رزرو است.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

شباهت‌های واضحی در نمودارهای روزانه USD/JPY و GBP/USD وجود دارد، به طوری که هر دو جفت محدوده‌های معاملاتی نزدیک به اوج‌های اخیر و در لبه‌های پایین‌تر خود توسط سطوح اصلاحی فیبوناچی کلیدی محدود شده‌اند.

در مورد USD/JPY که به 146.724 می رسد، سطح حمایتی که از اواسط ژانویه حفظ شده است. مقاومت در سقف بالای باند در 148.805 است، بالاترین سطح روزانه 28 نوامبر. گاوهای دلاری باید در مقایسه با دو هفته گذشته بسیار راحت تر از سطح مقاومت روانی 148 باشند. به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد یا نه، بسیار به اصول اساسی بستگی دارد.

داده‌های احساسات IG نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال حاضر نسبت به USD/JPY به شدت کاهش یافته‌اند و انتظار سقوط ۷۳ درصدی را دارند. این ممکن است سطحی باشد که برای یک بازی صعودی مخالف استدلال می کند.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -24٪ 9% -1٪
هفتگی -15% -2٪ -5٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-weakens-as-perky-dollar-looks-to-fed-guidance-20240131.html