ین ژاپن پس از نظرات آداچی مقداری سود را به ارمغان می آورد

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY همانطور که نوامبر تعظیم می کند
  • یکی از مقامات BoJ در مورد هرگونه تغییر پولی کوتاه مدت تردید ایجاد کرده است
  • این دلار آمریکادر همین حال، توسط ایالات متحده قوی تر تقویت شده است رشد داده ها

ین ژاپن در روز پنجشنبه اندکی در برابر دلار آمریکا کاهش یافت، زیرا احتمال سیاست های پولی سخت تر ژاپن با اظهار نظر اخیر یکی از مقامات بانک ژاپن تضعیف شد. بازار ارز از اواسط نوامبر نسبت به دورنمای مقایسه ای دو شرکت بزرگ با احتیاط صعودی بوده است. دورنمای کاهش نرخ های بهره آمریکا در نیمه اول سال آینده، حمایت زیادی را از دلار سلب کرده است و نه تنها در برابر ین. در همین حال، این دیدگاه که تورم داخلی ژاپن ممکن است به اندازه‌ای افزایش یافته باشد که BoJ سیاست پولی فوق‌العاده سست خود را رها کند، ین را تقویت کرده است.

با این حال، سیجی آداچی، عضو هیئت مدیره سیاست پولی بانک ژاپن، روز چهارشنبه به صراحت گفت که اقتصاد ژاپن هنوز به مرحله ای نرسیده است که در آن خروج از تنظیمات سیاست فعلی قابل بررسی باشد.

او گفت: “در حال حاضر، مناسب است که با صبر و حوصله به تسهیل پولی ادامه دهیم.”

نحوه معامله USD/JPY را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

در حالی که تورم به وضوح در کل اقتصاد جهانی مشاهده شده است، ماندگاری تأثیر آن بر ژاپن باعث شده است که بازارها در مورد برنامه ریزی BoJ حدس بزنند. اقتصاد ژاپن سال هاست که با کمبود قدرت قیمت گذاری محلی دست و پنجه نرم می کند. و همانطور که آقای آداچی اشاره کرد، احتمالاً بیش از چند ماه داده‌های قوی‌تر تورم طول می‌کشد تا سیاست‌گذاران متقاعد شوند که بازگشته است. این باور که BoJ، هرچند محتاطانه، برای عقب نشینی برخی از تسهیلات خود عمل خواهد کرد، در بازار ارز کاملاً قوی است، اما این اظهارنظر اخیر مطمئناً باعث توقف معامله گران و سرمایه گذاران شده است.

  شهروند کانادا در چین به ۱۳ سال زندان محکوم شد

اگر آنها احساس کنند که خیلی جلوتر از تفکر بانک مرکزی آمریکا شده‌اند، ین ممکن است با بادهای مخالف قوی‌تری مواجه شود، اما به همان اندازه احتمال دارد که ضعف خفیف پنج‌شنبه با یک مربع کردن موقعیت مبتنی بر تقویم در زمانی که به پایان می‌رسیم قابل توضیح باشد. ماه بنابراین، کمی احتیاط در تصمیمات بعدی سیاست پولی فدرال رزرو و بانک ژاپن به وضوح لازم است. آنها به ترتیب در تاریخ 13 و 19 دسامبر در دسترس هستند.

ارتقاهای اخیر به ارقام رشد کلی ایالات متحده نیز حمایت کلی را برای دلار ارائه کرده است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

مبانی تجارت برک آوت

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

دلار به پایین‌ترین حد خود از اوایل سپتامبر در برابر ارز ژاپن بازگشته است، اما شاید قابل توجه باشد که علیرغم برخی ضعف‌های پایدار، حتی اولین اصلاح فیبوناچی از افزایش طولانی مدت تا اواسط نوامبر از پایین‌ترین سطح ژانویه هنوز به اوج خود رسیده است. با یک چالش جدی روبرو هستید، اگرچه شاید به زودی یکی از آنها در راه باشد.

این قیمت به 146.183 می رسد که کمتر از یک ین کمتر از سطح فعلی است.

تلاش‌های دلار برای به دست آوردن مجدد کانال روند صعودی که از 4 آگوست تا کنون برقرار بود، با افت روز دوشنبه کاهش یافت و منطقه 149.54 که در آن جلسه رها شد، اکنون مقاومت کوتاه‌مدتی ارائه می‌کند. اگر بخواهیم بالاترین قیمت سال بالای 151.00 به چشم گاوها برگردند، باید دوباره انجام شود.

دلار به سمت سطوحی در حال حرکت است که شاخص قدرت نسبی آن نشان می‌دهد که بیش از حد فروخته شده است، اما با RSI در 39، هنوز به آنجا نرسیده است. خوانش 30 یا پایین تر، منطقه اشباع فروش بدون ابهام خواهد بود.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ چین مرزهایش را پس از ۳ سال قرنطینه به روی گردشگران باز کرد

اندیکاتور احساسات خود IG نشان می دهد که معامله گران نسبت به دلار به شدت نزولی هستند، به میزان 74%. این ممکن است حداقل به نفع یک بازی کوتاه مدت متضاد برای جهش باشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-returns-some-gains-after-adachi-comments-suggest-no-boj-shift-20231130.html