ین ژاپن پیشنهادی را می گیرد که توسط بانک ژاپن تاک جسارت شده است

تحلیل USD/JPY، نمودارها و قیمت ها

ین ژاپن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • مداخله شفاهی بانک مرکزی ین ژاپن را تقویت می کند.
  • US PCE (13:30 انگلستان) محرک بعدی قیمت دلار آمریکا خواهد بود.

راهنمای فنی و اساسی ین ژاپن رایگان Q1 2024 ما را دانلود کنید

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

هاجیمه تاکاتا، عضو هیئت‌مدیره بانک ژاپن امروز گفت که هدف بانک‌های مرکزی برای تورم ۲ درصدی «بالاخره در چشم است»، «لازم است تغییر چرخ دنده‌ها از تسهیلات پولی بسیار قدرتمند را در نظر بگیریم» و بانک مرکزی باید «به‌سرورانه واکنش نشان دهد». و با انعطاف به سمت یک خروجی. این مداخله کلامی جنگ طلبانه ین ژاپن را در جلسه افزایش داد و USD/JPY به پایین ترین حد دو هفته اخیر رسید. قیمت‌گذاری در بازار اکنون احتمال افزایش 10 واحدی نرخ بهره را در نشست آوریل بانک مرکزی آمریکا، 61.5 درصد، در نشست ژوئن 72 درصد و در نشست جولای 84 درصد را نشان می‌دهد.

در حالی که ین ژاپن قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده است، دلار آمریکا قبل از گزارش تورم امروز PCE در یک الگوی نگه‌داری باقی می‌ماند. Core PCE y/y با 0.1% کاهش به 2.8% در ژانویه، در حالی که شاخص قیمت PCE در 2.4% در مقایسه با 2.6% در دسامبر مشاهده می‌شود.

image1.png

Core PCE معیار ترجیحی فدرال رزرو برای فشارهای قیمتی است و هر حرکت بالاتر در هر یک از ارقام اصلی به موضع فعلی فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ‌ها در سطوح فعلی برای مدت طولانی‌تری وزن می‌افزاید. بانک مرکزی ایالات متحده در سال جاری در تعدیل انتظارات کاهش نرخ تهاجمی موفق بوده است، در حالی که بازار اکنون با تفکر فدرال رزرو برای سه کاهش 25 واحدی نرخ پایه مطابقت دارد که اولین حرکت کاملاً در جلسه ژوئیه انجام شد.

  استقبال چینی‌ها از کاهش محدودیت‌های کرونایی

image2.png

مداخله شفاهی امروز احتمالاً USD/JPY را در سطح 151 برای آینده نزدیک محدود کرده است. کاهش USD/JPY یکی از معاملات اجماع بازار برای سال 2024 بود و در حالی که این جفت ارز تا کنون در سال جاری صعود کرده است، به نظر می رسد که مسیر کمترین مقاومت پایین تر باشد. گزارش امروز PCE ممکن است در صورت باقی ماندن فشارهای تورمی، دلار آمریکا را بالاتر ببرد، اما این احتمالا حرکتی کوتاه مدت خواهد بود، به خصوص اکنون که بازار مجدداً قیمت‌ها را کاهش داده است. در زیر 149.00 خوشه ای از اوج و پایین های اخیر و میانگین متحرک ساده 50 و 200 روزه وجود دارد که از سطح 145 محافظت می کند.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image3.png

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 25.73 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 2.89 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 1.43 درصد کمتر از دیروز و 2.28 درصد کمتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 5.35 درصد کمتر از دیروز و 3.41 درصد کمتر از هفته گذشته است.

آخرین گزارش احساسات IG را دانلود کنید تا ببینید چرا تغییرات روزانه/هفتگی بر چشم انداز قیمت USD/JPY تاثیر می گذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -6٪ -4٪
هفتگی 2% -1٪ 0%

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-grabs-a-bid-emboldened-by-bank-of-japan-talk-20240229.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار