ین کاهش می یابد زیرا یک مقام ارشد BoJ از خروج محتاطانه از نرخ های منفی حمایت می کند

اخبار و تحلیل USD/JPY

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

یک مقام ارشد BoJ مجدداً رویکرد محتاطانه در پیشبرد عادی سازی را تأیید می کند

نظرات شینیچی اوچیدا، معاون بانک ژاپن، ین را در صبح روز پنج‌شنبه ملایم کرد، زیرا این مقام ارشد نگاهی اجمالی به تفکر کمیته تنظیم سیاست داد. اوچیدا اساساً تأیید کرد که اگر هدف قیمت 2 درصد به طور پایدار برآورده شود و ثابت بماند، بانک در اقدامات محرک خود تجدید نظر خواهد کرد – یکی از دو آستانه ای که باید قبل از اینکه مقامات بتوانند به افزایش نرخ بهره فکر کنند، برآورده شود.

وی در ادامه تصریح کرد که حتی زمانی که بانک نرخ بهره را به صفر یا در محدوده مثبت تنظیم کند، ممکن است افزایش بیشتری در پیش نباشد. از آنجایی که بازارها از قبل برای خروج از نرخ های بهره منفی قیمت گذاری می کنند، اکنون تمرکز بر زمان و میزان افزایش نرخ بهره معطوف شده است. نظرات اوچیدا به دقت دنبال می شود، زیرا او در گذشته به ارائه نکات کلیدی سیاست شناخته شده است.

با این حال، انتظار نمی رود همه حمایت ها متوقف شود. اوچیدا اعلام کرد که BoJ خرید اوراق قرضه خود را حتی پس از پایان دادن به کنترل منحنی بازده متوقف نخواهد کرد. ایده در اینجا حفظ کنترل بر نرخ استقراض برای جلوگیری از سناریویی است که در آن افزایش نرخ بهره بر فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارد.

ین به کاهش گسترده خود نسبت به دیروز ادامه می دهد، همانطور که توسط شاخص ین ژاپن ساخته شده در زیر مشاهده می شود. این شاخص میانگین وزنی مساوی از چهار جفت محبوب ین است و به ارائه نشانه ای برای ارزش ین کمک می کند.

  چین در پساکرونا؛ گذار از مرحله صادرات‌محور به فناوری‌محور

شاخص وزنی برابر ین ژاپن (دلار آمریکا/JPY، GBP/JPY، EUR/JPY، AUD/JPY)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY اینچ بالاتر – 150 بازگشت در دید

USD/JPY به سمت آزمایش بالقوه علامت روانی 150 پیشرفت می کند و افزایش قابل توجه داده های اقتصادی در ایالات متحده به پتانسیل صعودی اخیر می افزاید، اگرچه باید توجه داشت که دلار در این هفته کاهش یافته است.

این جفت بسیار بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) معامله می شود و در حال حاضر اوج نوسان اخیر در ژانویه را آزمایش می کند. صحبت های فدرال رزرو در این هفته نسبتاً بی طرف مانده است زیرا با وجود اقتصاد انعطاف پذیر ایالات متحده، هنوز انتظار کاهش چندگانه نرخ بهره در سال جاری وجود دارد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، یک اشاره به این که نرخ بهره ممکن است به اندازه ای که بازارها پیش بینی می کنند کاهش پیدا نکند، مطرح شد، زیرا او پیشنهاد کرد که نرخ های بهره فعلی ممکن است محدود کننده نباشند، اگر نرخ خنثی را بالاتر از قبل در نظر بگیرید. نرخ خنثی یک سطح نظری از نرخ های بهره است که ماهیتی تحریک کننده یا محدودکننده ندارد.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

حرکت صعودی نیاز به نظارت دارد، اما با پیش‌رفت سال، حرکت احتمالاً به نفع تنظیمات نزولی خواهد بود، به‌ویژه در منتهی به نشست ماه مارس و آوریل BoJ که برای آن افزایش نرخ بسیار مهم نظارت می‌شود. BoJ در حال حرکت بلندمدت است و قصد خود را قبل از خروج از نرخ های منفی به امید حفظ شرایط بازار با ثبات در زمانی که بانک در نهایت وارد قلمرو غیرمنفی شود، اعلام می کند. سطح حمایت در 146.50 باقی می ماند و به دنبال آن نوسان پایین در 145.89 قرار می گیرد.

  پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین (BTC/USD): در راه رسیدن به 50 هزار دلار یا اولاً بازیابی؟

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/yen-softens-as-boj-official-favour-a-cautious-exit-from-negative-rates-20240208.html