یورو/دلار آمریکا در آستانه سقوط بزرگ در حالی که دلار آمریکا در حال احیای قوی است

پیش بینی یورو/دلار آمریکا

  • یورو/دلار آمریکا سقوط می کند و پشتیبانی خط روند را در میان پایه گسترده آزمایش می کند دلار آمریکا استحکام – قدرت
  • جهش اخیر در بازدهی خزانه داری ایالات متحده، بهبودی را تقویت کرده است
  • این مقاله بر یوروسطوح فنی کلیدی برای تماشا در روزهای آینده

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: طلا محو می‌شود، اما روند صعودی همچنان مورد پسند قرار می‌گیرد، زیرا مذاکرات محدودیت بدهی به زمان بحران رسیده است

دلار آمریکا اخیراً بهبودی قوی را آغاز کرده است که ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا به لطف استثنایی بودن اقتصاد ایالات متحده است. فعالیت‌های تجاری و بازار کار ایالات متحده در چند ماه گذشته علی‌رغم بادهای مخالف متعدد، از جمله آشفتگی بخش بانکی که در ماه مارس شروع شد، به‌طور قابل‌توجهی حفظ شده است.

انعطاف‌پذیری اقتصادی باعث شده است که برخی از مقامات فدرال رزرو (برای مثال بولارد) موضع جنگ‌طلبانه‌تری اتخاذ کنند و آنها را به حمایت از انقباض بیشتر و افزایش نرخ‌های طولانی‌تر سوق دهد. در مقابل این پس‌زمینه، بازدهی به‌طور قابل‌توجهی بازگشته است، به طوری که اوراق دو ساله از پایین‌ترین سطح 3.65 درصد در این ماه به 4.4 درصد در یک نقطه در صبح روز سه‌شنبه افزایش یافت که در یک دوره زمانی کوتاه از نظر استانداردهای بازار اوراق قرضه حرکتی قابل‌توجه بود.

رشد دوباره دلار آمریکا به اکثر ارزهای بازارهای توسعه یافته مانند یورو و ین آسیب رسانده است. به عنوان مثال، یورو/دلار آمریکا تقریباً 3 درصد از اوج خود در ماه مه کاهش یافته است، اگرچه برخی از عوامل خاص نیز در عملکرد ضعیف پول رایج، مانند رکود در فعالیت های تولیدی در آلمان، نقش داشته اند.

  چین خطاب به آمریکا: اول مشکلات بدهی‌های خودتان را حل کنید

مطالب مرتبط: نزدک 100 در روند صعودی غیرقابل انکار مستحکم شده است اما وسعت بازار ضعیف شوم است

با نگاهی به آینده، دلایلی وجود دارد که باور کنیم دلار آمریکا می تواند برای مدتی طولانی تر دست بالا را حفظ کند. یکی از کاتالیزورهای بالقوه صعودی، بن بست سقف بدهی ایالات متحده است. اگر کنگره نتواند به زودی به توافقی برای برداشتن ظرفیت استقراض کشور دست یابد، نوسانات ممکن است در روزهای آینده به طرز چشمگیری افزایش یابد و تقاضای امن را افزایش دهد.

در حالی که قانونگذاران احتمالاً در مقطعی به توافق دست خواهند یافت، ممکن است این اتفاق تا ساعت یازدهم رخ ندهد، زمانی که بازارها از قبل شروع به تشنج کرده اند. تاریخ نشان می دهد که تنها هراس می تواند احزاب سیاسی را در واشنگتن متحد کند. همانطور که بازار در مورد احتمال نکول احتمالی ایالات متحده عصبی می شود، EUR/USD می تواند کاهش خود را در کوتاه مدت افزایش دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -1٪ -9٪ -4٪
هفتگی 10% -19٪ -3٪

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از عقب نشینی اخیر، EUR/USD در حال آزمایش پشتیبانی خط روند نزدیک به 1.0775/1.0770، آخرین خط دفاعی در برابر کاهش عمیق تر است. اگر گاوها نتوانند از این کف محافظت کنند و قیمت ها به زیر آن سقوط کنند، فشار فروش می تواند تسریع شود و زمینه را برای حرکت به سمت 1.0625 فراهم کند.

از طرف دیگر، اگر جفت موفق شود پایه ای را در اطراف سطوح فعلی ایجاد کند و در جهت روند گسترده تر به سمت بالاتر حرکت کند، مقاومت اولیه در مرز روانی 1.0900 ظاهر می شود، کمی بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه. با قدرت بیشتر، تمرکز به اوج های سال 2023 تغییر می کند.

نمودار فنی EUR/USD

تصویری از صفحه نمایش رایانه شرح به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-eur-usd-on-cusp-of-major-breakdown-as-us-dollar-embarks-on-strong-recovery-20230523.html