یورو شاخه های سبز خوش بینی را نشان می دهد

این مقاله به طور انحصاری به بررسی دقیق مشخصات بنیادی آن اختصاص دارد یورو. برای نگاهی دقیق به چشم انداز فنی ارز رایج و سیگنال های اقدام قیمت، پیش بینی کامل سه ماهه اول را دانلود کنید.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو برای سه ماهه اول ترکیبی آماده است

یورو احتمالاً در سه ماهه اول سال 2024 ثروت متفاوتی را نشان خواهد داد، زیرا به نظر می رسد این ارز در مسیر افزایش در برابر دلار آمریکا قرار دارد، اما ممکن است در برابر استرلینگ و به ویژه در برابر ین ضرر کند. اگر اتحادیه اروپا بتواند از رکود اقتصادی مانند سال 2023 جلوگیری کند، داده های اقتصادی جوانه های سبز امیدی را برای سال 2024 ایجاد می کند.

آیا افزایش اخیر در داده های اتحادیه اروپا نشان می دهد که بدترین وضعیت در پشت ماست؟

احساسات و داده های سخت نشانه های اولیه پیشرفت را پس از بالا رفتن از پایین ترین سطح خود نشان می دهد. یکی از تکان‌دهنده‌ترین داده‌های چاپ شده در این قاره در سال 2023، اعداد PMI تولیدی آلمان بود که بقیه اروپا را در مسیر سقوط قرار داد. چاپ داده ها از نزدیک مشاهده می شود زیرا آلمان قدرت اقتصادی اروپا است، بنابراین اگر اقتصاد آلمان در حال مبارزه است، احتمالاً بقیه اتحادیه اروپا نیز با مشکل مواجه هستند.

با این حال، داده‌های PMI تولید آلمان – در حالی که هنوز در انقباض عمیق است – نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده و از پایین‌ترین سطح 38.8 بهبود یافته است. بررسی‌های دیگری مانند شاخص احساسات اقتصادی ZEW نظرات کارشناسان را در مورد جهت‌گیری اقتصاد اروپا در شش ماه آینده اندازه‌گیری می‌کند و همچنین از پایین‌ترین سطح بدبینانه خود در سپتامبر 2023 افزایش یافته است. پیشنهاد می کند اتحادیه اروپا در صورتی که بتواند از رکود جلوگیری کند، ممکن است از یک دوره ثبات نسبی برخوردار شود.

  افغانستان نگرانی مشترک سه اجلاس مهم منطقه‌ای

پیش‌بینی‌های کارکنان بانک مرکزی اروپا در دسامبر 2023 حاکی از رشد 0.8 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2024 است، با این حال، ما همچنان می‌توانیم دو فصل متوالی رشد منفی در آن زمان داشته باشیم. احتمال دیگر این است که اتحادیه اروپا در حال حاضر در رکود است زیرا ما منتظر نتایج تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم پس از انقباض 0.1 درصدی در سه ماهه سوم هستیم.

نمودار نشان دهنده افزایش اخیر در داده های اتحادیه اروپا در کنار یورو/دلار آمریکا (آبی)

image1.png

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پول هوشمند پیش از سه ماهه اول 2024 خوش بینی اندکی به یورو نشان می دهد

بر اساس آخرین گزارش تعهد معامله گران (CoT) از کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، صندوق های تامینی و سایر موسسات مالی بزرگ به سختی طول یورو خود را در 2 نیمه 2023 کاهش دادند، در حالی که شورت های اخیر کاهش یافته است. هیستوگرام های صعودی نشان دهنده خوش بینی فزاینده در اطراف یورو هستند زیرا چشم انداز کاهش عمیق نرخ در ایالات متحده همچنان توسط بازار قیمت گذاری می شود و چشم انداز EUR/USD را تقویت می کند.

علاقه مند به یادگیری نحوه موقعیت یابی خرده فروشی می توانید سرنخ هایی در مورد سوگیری جهتی EUR/USD ارائه دهد؟ راهنمای احساسات ما همه پاسخ هایی را که شما به دنبال آن هستید دارد. اکنون یک نسخه رایگان درخواست کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -15% -13٪ -14٪
هفتگی 31% -24٪ -4٪

موقعیت های بلند و کوتاه یورو بر اساس گزارش CoT 15/12/2023

image2.png

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

در آخرین جلسه بانک مرکزی برای سال 2023، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به همتای خود و رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، جبهه بسیار سخت تری در مورد سیاست پولی ارائه کرد. لاگارد خاطرنشان کرد که کاهش نرخ بهره حتی مورد بحث قرار نگرفت و ممکن است نرخ‌ها در دوره میانی افزایش پیدا کند. آخرین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا نشان می‌دهد که احتمالاً تورم تنها پس از سال 2025 به 2 درصد باز می‌گردد و شورای حاکم پیش‌بینی می‌کند که تورم در کوتاه‌مدت افزایش یابد که به‌طور بالقوه باعث ایجاد باد آخر برای یورو در سه‌ماهه اول خواهد شد.

به دنبال استراتژی های جدید برای سال 2024 هستید؟ ایده های تجاری برتر که توسط تیم متخصصان DailyFX ایجاد شده است را بررسی کنید

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

افزایش ریسک: تورم، رشد و انتظارات نرخ بهره

بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را با سرعت و میزان مشابه فدرال رزرو در سال 2024 کاهش دهد و در صورت تحقق این امر، یورو در کل تضعیف خواهد شد. در حال حاضر بازار انتظار 150 واحد کاهش در سال 2024 را دارد. رشد اقتصادی واقعاً در مرکز مشکلات اروپا بوده است زیرا مشکلات اقتصادی چین به وضعیت کمک نکرده است. در صورتی که وضعیت اقتصادی در اروپا به سرعت بدتر شود، بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور شود به جای لذت بردن از «فلات» که انتظار می‌رود نرخ‌ها برای مدتی در سطوح بالا باقی بمانند، آن کاهش نرخ‌های مورد انتظار را اعمال کند.

کاهش نقطه پایه ضمنی (bps) ناشی از مبادله سود یک شبه

image3.png

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پاول میزان تأثیر شرایط سخت مالی بر فشارهای قیمتی را تأیید کرد و اظهار داشت که این امر بر فعالیت ها تأثیر خواهد گذاشت. این موضوع بسیار مهم است که چه کسی اول پلک می‌زند و اگر به داده‌ها نگاه کنید، احتمال تسلیم شدن اتحادیه اروپا در برابر بادهای معکوس اقتصادی بیشتر از ایالات متحده است. این امر می تواند منجر به افزایش سود یورو در پایان سال 2023 شود.

نگرانی دیگر تورم است که در آن بانک مرکزی اروپا در کوتاه‌مدت افزایشی را پیش‌بینی می‌کند و فدرال رزرو تاکید می‌کند که نمی‌تواند افزایش دیگری را در واکنش به فشارهای طولانی قیمت‌ها رد کند، اگرچه به اعتراف خودشان، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده نزدیک یا در اوج نرخ‌ها باشد. .



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-euro-q1-fundamental-forecast-euro-reveals-green-shoots-of-optimism-20240106.html