سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 1402 دی ام روم
تکنیکهای سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.
- شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوینترین شیوههای جلب ترافیک سایت است.
- زمانی که سایتی با سئوی بهینهتر دارید، کاربران بیشتری به سایت شما رجوع میکنند.
- انتخاب درست کلمه کلیدی در صفحات سبب میگردد که گوگل محتوای صفحه را به درستی درک کرده و به کاربران هدف نشان دهد.
- اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند.
- البته میبایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایتها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند.
اینگونه هم در نگاه گوگل و هم در نگاه مخاطبانتان به یک منبع قابل اعتماد تبدیل میشوید. دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاههایی که میشناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش میروند. هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد. در این مرحله باید فکر کنید که کسب و کار میتواند چه نوع محتوای قابل اشتراکگذاری تولید کند. انجام «حسابرسی محتوا» (Content Audit) میتواند به شما در این کار کمک کند. اولین اقدام برای شناسایی نوع محتوای مناسب برای کسب و کار این است که مخاطبان علاقهمند به اشتراکگذاری یا لینک دادن به محتوای خود را شناسایی کنید.
دسترسی به دوره تنها از طریق نرمافزار اسپات پلیر (SpotPlayer) امکانپذیر است. پس از ثبت سفارش، در مرحله اول باید نرم افزار اسپات پلیر را دانلود کنید. بعد از اجرای اسپات پلیر، کد لایسنسی که در اختیار شما قرار میگیرد را در قسمت ثبت دوره جدید وارد کنید.
سایت مپ به طور ساده، لیستی از همه صفحات سایت شما است و به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند. با سایت مپ می توان مطمئن شد که موتورهای جستجو هیچ یک از محتواهای سایت شما را از دست نمی دهند. به طور کلی اگر سایت شما از لحاظ لینک داخلی به درستی انجام شده باشد، نیازی به سایت مپ نیست اما در کل سایت مپ برای سایت مناسب است.
پاسخ به سوال “سئو چیست؟” از زبان متخصصین ایرانی
بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط حجم جستجوی ماهانه). اول اینکه، گوگل واقعاً میداند که کاربران چه نوع محتوایی را میخواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.
با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، میتواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند.
تاثیر سوشال سیگنال بر روی سئو سایت
بطور کلی و ساده، بخش اصلی سرعت یک وبسایت بخصوص در زمانی که کاربران زیادی روی سایت هستند، به هاست و سرور برمیگردد. توصیه می شود برای اشتن سرعت بهتر، حتما از هاست و سرور مجازی قوی استفاده کنید. بایدو را شاید صرفا در چین استفاده کنند چراکه موتور جستجوگر قدرتمند چینی است. این وبسایت در چین بیش از 80 درصد جستجو ها را در اختیار دارد؛ با این حال با داشتن حدود 1.7 درصد از جستجوی جهانی، در رتبه سوم موتور های جستجو قرار می گیرد. یکی از راه هایی که موتور های جستجو، زمینه های فعالیت هر وبسایتی و میزان اعتبار آن ها را می سنجند، کوسایتیشن یا هم استنادی است. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود.
در واقع سئو را از قالبی دیگر میتوان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند. پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آنها اضافه شد. در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آنها حرف خواهیم زد.