سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئوی آن پیج، مجموعه فعالیت هایی از جمله سئو محتوا، بهینه سازی سرعت، لینک سازی داخلی، رفع خطاهای 404 و … است که برای بهینه سازی وبسایت انجام می گیرد. در جلسات مشاوره سئو، معمولا اصلی ترین دلیل رشد کم وبسایت ها، عدم توجه به سئو داخلی و دل بستن به بک لینک و سئو خارجی است. منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید مخاطبان شما چه کلماتی جستجو می‌کنند و چه کلماتی برای مخاطبان سایت شما مهم هستند. باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید، متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی را شروع کنید.

  • نتیجه گرفتن در سئو کلاه سفید ممکن است زمان‌بر باشد اما پایدار و ماندگار است.
  • شاید شما توسط یک روش اجرای سئو در مدت یک سال بتوانید در عبارتی رتبه بگیرید و توسط روش بهتر دیگری در مدت 6 ماه.
  • در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست.
  • بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است.
  • البته باید به یاد داشته باشید که برای به نتیجه رسیدن در این بخش، نیاز به متخصصین این حوزه دارید.
  • برای مورد دوم شما با سئو و بهینه‌سازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شده‌اید ولی نمی‌دانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید.

خوشبختانه بر اساس سیاست های این شرکت دو راه دسترسی به این وبسایت ارائه شد. سرعت رسیدن به نتایج در این روش سئو بالا و زمان انتظار کمتری دارد اما همانطور که گفته شد، در صورت استفاده از روش های کلاه سیاه، با صفر شدن ورودی وبسایت از گوگل فاصله ای ندارید. مانند متا توضیحات، می توان کلمات کلیدی هر صفحه را در این بخش اضافه کرد.

  مقابله با چین، انگیزه اصلی آمریکا و انگلیس از تجهیز استرالیا به زیردریایی اتمی

تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست. استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود.

واضح است که خیر!

همیشه تصورات اشتباه، کار دست انسان‌ها می‌دهند و برداشت اشتباه از وقایع مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورند. اینجاست که شروع می‌کنیم و در ذهن خود وقایع را آن‌طور که دلمان می‌خواهد می‌بافیم؛ در صورتی که واقعیت، از تصورات ما فرسنگ‌ها فاصله دارد. در مورد سئو هم مثل هر چیز دیگری یک سری سوءتفاهمات وجود دارد که صلاح دیدیم در این قسمت در مورد رایج‌ترین‌هایشان توضیح دهیم. اگر تنها هفتۀ اول سال را ورزش کنید و دیگر تا آخر سال ورزش نکنید آیا انتظار دارید که آن یک هفته ورزش تا انتهای سال برای شما کفایت کند؟ واضح است که خیر! برای اینکه تا آخر سال بدنی سالم و متناسب داشته باشید باید ورزش کردن را به صورت مستمر ادامه دهید. بله افرادی که در دوره شرکت کرده‌اند و دوره را کامل گذرانده در پلتفرم کاریابی نوین معرفی خواهند شد.

با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. این گزارش برای تعیین اینکه افراد هنگام بازدید از وب سایت شما به چه چیزی علاقه مند هستند و همینطور تصمیم گیری در مورد شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، مفید است. سپس خواهید دید که چه مقدار از ترافیک حاصل از گوگل از کلمات کلیدی همراه با نام برند می آیند و این کلمات کلیدی چگونه در جستجوی گوگل عمل می کنند.

  شرکت‌های بزرگ جهانی به نمایشگاه اینترنت اشیا در چین رفتند

سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره

اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود. به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه. در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست. سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد.

شما به عنوان یک متخصص سئو باید در زمینه آموزش مفاهیم اولیه به مشتریان خود نیز وقت و انرژی صرف کنید. پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید. در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید.

سرعت سایت

در خصوص تایتل و متادیسکریپشن بسیاری از اوقات خود گوگل عنوانی را انتخاب کرده یا بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن نمایش می‌دهد. دقت داشته باشید که در طیِ ماه‌های اخیر مجدداً گوگل با مشکل کاهش شدید سرعت ایندکس مواجه بوده و ممکن است صفحه شما هنوز توسط ربات‌ها مجدداً ایندکس نشده باشد. سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند. اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

  کیشیدا: استفاده از تسلیحات اتمی، اقدامی خصمانه علیه بشریت است

توجه به نکات بیشتر درباره تکنیک‌های جزئی سئو

به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشود. به بیان دیگر سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است اما نسبت به آن خطر کمتری دارد. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند.

همانظور که مشخص است نیت کاربر از جستجوی کلمه قهوه کسب اطلاعات درباره قهوه است. اما کاربری که کلمه قهوه ساز رو جستجو می‌کند قصد خرید دستگاه قهوه ساز را دارد. پس صفحه دسته بندی قهوه ساز باید برای کلمه قهوه ساز بهینه سازی شود. اگر قصد دارید برای کلمه قهوه هم رتبه بگیرید باید یک مقاله جامع هم در مورد قهوه بنویسید و در قسمت بلاگ سایت بارگذاری و سئو کنید. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.