سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. سلام دوست عزیز
در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که میتوانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.
به طور کلی لینک داخلی (پیوند داخلی)، هر پیوندی است که شما در یکی از صفحات سایت، به یکی دیگر از صفحات همان سایت ایجاد می کنید و از این طریق، به ارتباط بین این دو مطلب اشاره می کنید. مراحل سئو دارای بخش های مختلفی است که لزوما اجرای آن ها ترتیب خاصی ندارد. به این معنی که سئو در چرخه ی تحلیل، تصمیم گیری، اجرا و برنامه ریزی انجام می شود و هر زمان می توانید موارد مختلف را در صورت لزوم به بهبود، انجام دهید. (در پروژه های جدید بهتر است بر اساس چرخه بالا از استراتژی سئو و سئو تکنیکال شروع شود.) در ادامه شما را با پنج مرحله ای که در سئو سایت لازم است به آن ها بپردازید، آشنا خواهیم کرد. وقتی دو عامل را بصورت سیاه و سفید ببینیم احتمال دارد مرزی در این میان باشد که خاکستری است.
سرمایهگذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد. سئو کردن وب سایت بخش مهمی از عملیات دیجیتال مارکتینگ هست و به جرات میتوان گفت سئو تضمینکننده برگشت سرمایهگذاری شما برای بازاریابی اینترنتی است. شما میتوانید برای محصولات و سرویسهای خود در مدیوم های مختلفی تبلیغ داشته باشید و مادامیکه این تبلیغات باعث شود مردم بیشتر با برند شما آشنا شوند، در حال سئو سایت خود هستید. این تبلیغات میتواند بصورت بنری و کلیکی در سایت ها باشد، تبلیغات در شبکه های اجتماعی باشد، اینفلوئنسر مارکتینگ باشد و یا حتی بصورت آفلاین در مجلات و بیلبوردها باشد. به طور کلی می توان عناصر سئو داخلی سایت را به سه دسته عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML، برخی از عناصر معماری سایت تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. در ادامه به عواملی که در سئو داخلی سایت مهم هستند اشاره خواهیم کرد.
- بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجوگر، گوگل خواهد بود و در اینجا در مورد نحوه بهینه سازی برای گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه دهی سایت در گوگل صحبت خواهیم کرد.
- هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند.
- بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد.
- Meta Refreshنوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا میشود.
- ابتدا توضیح میدهیم که اصلا چه نیازی به استراتژی محتوا هست و سپس به سراغ نحوۀ انجام آن میرویم.
سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد. این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد.
دوره بازاریابی محتوا (پکیج کامل)
تعیین بهترین نتیجه براساس دستورالعمل الگوریتمها، فرآیندی است به عهده سئو میباشد. سئو سایت میتوانید کاربران را از سراسر جهان به سایت شما دعوت کند. این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده میشود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت میشوند را مطالعه کنید. هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق میکنند.
چگونه سئو کار شویم؟ – مسیر مبتدی تا حرفه ای ویژه سال ۱۴۰۲
اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله
منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان میدهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است).
اما به صورت کلی باید بدانید که انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا و متن، میتواند سبب دیده شدن محتوا در گوگل شده و سئو مناسبی را در پیش داشته باشد. در اولین قدم برای ساخت یک سئوی محتوای مناسب، لازم است تا محتوای شما، فهرستی کامل و دقیق داشته باشد. فهرستی که تمامی محتوای شما را در بر گیرد و برای مخاطب، محتوا را به شکلی خلاصه و دقیق شرح دهد. به این ترتیب، مخاطب متوجه خواهد شد که موضوع مورد نظر خود را در محتوای شما پیدا خواهد کرد یا خیر. به سرعت و راحتی به آن دسترسی خواهد داشت و نتیجه مطلوب خود را کسب میکند. از همین رو استفاده از این راهکار در سئوی محتوا، به عنوان بخشی مهم از آن شناخته میشود.