سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

اگر زمانی مجبور شدید که ساختار URLهای وب‌سایت خود را تغییر دهید، پس از تغییر ساختار از ریدایرکت دائمی (کد ۳۰۱) برای ریدایرکت کردن صفحه‌های قدیمی روی URLهای جدید بهره بگیرید. تغییر URLها بدون توجه کافی به این مسئله از اشتباهات رایج کسب و کارها هنگام طراحی مجدد وب‌سایت است. سئو مخفف عبارت «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو» (Search Engine Optimization | SEO) و یکی از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ است. سئو به فرآیندی گفته می‌شود که توسط آن می‌توان کیفیت و کمیت ترافیک طبیعی (ارگانیک) وب‌سایت و میزان دیده شدن برند توسط مخاطبان در نتیجه‌های موتورهای جستجو را افزایش داد.

علاوه بر محتوا و سئوی تکنیکال ظاهر سایت هم از لحاظ زیبایی و ماهیت کسب‌وکار و هم از لحاظ تجربۀ کاربری بررسی می‌شود. اگر سایت به تازگی راه اندازی شده و تا به حال نه سئو شده و نه محتوایی بر روی آن وجود دارد این مرحله حذف می‌شود. یکی از نشانه‌هایی که گوگل با استفاده از آن میزان اعتبار سایت شما را می‌سنجد، تعداد لینک‌هایی است که به سایت شما اشاره می‌کنند. هرچه یک وبسایت لینک‌های بیشتری گرفته باشد یعنی تعداد افراد بیشتری آن را معرفی کرده و گوگل هم اعتبار بیشتری به آن می‌دهد. این کتاب ترجمه ای از فایل «اصول راهنمای گوگل برای ارزیاب‌های جستجو» است که برای فهم بهتر سئو به ما کمک میکند.

تگ کنونیکال چیست؟ آموزش استفاده در وردپرس + کاربرد

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

برای اینکه بتوانید برررسی و رشد سئوی خود را هر روزه مورد ارزیابی قرار دهید و نتیجه کار خود را مشاهده کنید، ابزارهای بسیاری این روزها وجود دارند. ابزارهایی که هریک کارکردهای مختلف و متفاوتی داشته و برای شکلی از گزارش گیری رشد سئو مناسب هستند. امید است پس از آشنایی با آن‌ها بتوانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را به وسیله این ابزارها به دست آورید. آرایش گرافیکی یک سایت و داشتن رابط کاربری مناسب، از دیگر عواملی است که تاثیر مستقیمی را بر روی سئوی محتوا دارد.

  داده های مشاغل ایالات متحده برای انرژی بخشیدن به رالی یا له کردن آن، سناریوهای احتمالی

برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود به طور کلی می‌توان گفت انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت می‌باشد. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند. اسلایدها و فایل‌های تکمیلی که اساتید برای تدریس در طول این دوره استفاده کرده اند، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود.
  • با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید.
  • این وبسایت‌ها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند.
  • Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است.
  • درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث می‌پردازیم.
  • کافی است کلمه‌ موردنظر خود را در یکی از ابزارهای که برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود، وارد کنید.

سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند. تگ هدینگ در محتواهای صفحات قرار می‌گیرند تا موضوع پاراگراف پیش‌رو را مشخص کند. این تگ‌ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در رتبه‌بندی صفحات تاثیرگذار باشد.

  لاپید: نتانیاهو و بن گویر مسئول بروز فاجعه کنونی هستند

آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است. تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت. در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت.

زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم. سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد.

۷- بک لینک (Backlink): نمایش اعتبار سایت به گوگل

همچنین در سال ۲۰۱۸، ایندکس‌ را نیز به صفحه‌های موبایل اضافه کرده است. هم‌اکنون این صفحات هم در ایندکس‌ و هم در رتبه‌بندی گوگل موثر هستند. اما تمام این کارها را انجام دادیم تا به این مرحله، یعنی افزایش رتبۀ سایت برسیم. در این قسمت باید هر کاری انجام دهید که کاربر تجربۀ خوبی از استفاده از سایت شما داشته باشد. برای مثال می‌توانید محتوای دیداری به سایت خود اضافه کنید و یا با لینک‌سازی داخلی درست سفر او را در داخل سایت خود بهبود دهید. اگر سئوی سایت شما وضعیت خوبی ندارد و در کلیدواژه‌های مربوط به خودتان در رتبه‌های برتر قرار ندارید، قدم اول این است که بدانید مشکل از کجاست.

  تایلند مقصد گردشگران روس

همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند. علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید.