تورم آمریکا در ماه اکتبر به 3.2 درصد کاهش یافت، دلار آمریکا کاهش یافت اما طلا افزایش یافت

تورم اکتبر آمریکا نکات کلیدی:

  • اکتبر ایالات متحده تورم ماهانه 0.0 درصد است، و 12 ماهه را از 3.7 درصد قبلی به 3.2 درصد می رساند، یک دهم درصد کمتر از انتظارات در هر دو مورد.
  • CPI اصلی 0.2 درصد مادر و 4.2 درصد در سال افزایش می یابد، همچنین کمتر از تخمین ها
  • اعداد تورمی کمتر از حد انتظار باعث می شود که فدرال رزرو از موضع کمتر جنگ طلبانه استقبال کند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: تنظیمات دلار آمریکا: USD/JPY، GBP/USD و AUD/USD، نوسانات رو به جلو

تورم در اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته تا حدی به لطف کمپین افزایش تندروانه فدرال رزرو و پایین آمدن نرخ های بهره در بالاترین سطح چندین ساله کاهش یافت، نشانه ای از پیشرفت سیاست گذاران در تلاش برای بازگرداندن ثبات قیمت ها.

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر بر اساس فصلی تعدیل شده بدون تغییر بوده است، به طوری که کاهش 2.5 درصدی هزینه های انرژی تسهیل شده است. این باعث شد که نرخ 12 ماهه از 3.7 درصد قبل به 3.2 درصد کاهش یابد، که نشان دهنده یک بهبود آهسته اما خوشایند برای فدرال رزرو است، که نرخ تورمی را هدف قرار داده است که در طول زمان به طور متوسط ​​2 درصد است.

اقتصاددانان مورد نظرسنجی Bloomberg News انتظار داشتند که CPI سرفصل 0.1% متر در متر و 3.3% سالانه چاپ شود.

  تاکید روسیه و چین بر همکاری دوکشور در سازمان‌های بین‌المللی

بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، به اصطلاح CPI اصلی، با هدف نشان دادن روندهای اقتصادی بلندمدت و در عین حال به حداقل رساندن نوسانات داده های ناشی از نوسانات برخی اقلام در سبد مصرف کننده معمولی، 0.2 درصد در مترمربع افزایش یافت که باعث تعجب نزولی شد. یک دهم درصد در مقایسه با یک سال قبل، گیج زیربنایی 4.2 درصد رشد کرد، یک پله پایین تر از 4.3 درصد پیشرفت در سپتامبر.

به طور کلی، نیروهای تورمی تعدیل کننده هستند، اما روند به وضوح برای مصرف کنندگان کند و دردناک است. با این حال، گزارش امروز باید تصمیم فدرال رزرو را برای ادامه با دقت تقویت کند و احتمال انقباض بیشتر در این چرخه را کاهش دهد. این داده‌ها همچنین ممکن است به مقامات پوششی بدهد که برای شروع به پذیرش وضعیت کمتر تهاجمی – نتیجه‌ای که می‌تواند بر بازدهی ایالات متحده و در نتیجه دلار آمریکا تأثیر بگذارد، نیاز دارند. این می تواند برای قیمت طلا مثبت باشد.

آیا مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا و کاتالیزورهایی هستید که می تواند باعث نوسانات شود؟ پاسخ ها را در پیش بینی معاملات Q4 ما کشف کنید. اکنون راهنمای رایگان را دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

نتایج تورم ایالات متحده

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

نمودار تورم

منبع: BLS

image2.png

آیا دلار آمریکا در کوتاه مدت افزایش پیدا می کند یا کاهش می یابد؟ همه پاسخ ها را در پیش بینی Q4 ما دریافت کنید. راهنمای معاملات را هم اکنون دانلود کنید!

بلافاصله پس از انتشار گزارش CPI، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری شد، سقوط کرد و بیش از 0.7 درصد در روز سقوط کرد، که به دلیل رکود شدید بازدهی خزانه داری ایالات متحده پایین آمد. در همین حال، قیمت طلا در معاملات اولیه نیویورک حدود 0.5 درصد افزایش یافت.

اعداد خوش خیم تورم، در صورت تداوم، باید بر نرخ‌های 2024 تأثیر بگذارد. این می‌تواند شرایط مناسبی را برای اصلاح نزولی شدید دلار آمریکا ایجاد کند که به نفع فلزات گرانبها مانند طلا و نقره خواهد بود.

واکنش بازار – دلار آمریکا، بازده و طلا

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-inflation-cools-to-3-2-in-october-us-dollar-sinks-but-gold-gains-20231114.html