قیمت نفت خام ایالات متحده پس از شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده افزایش می یابد، بیشترین افزایش الهام گرفته از اوپک را دارد

تجزیه و تحلیل و نمودارهای نفت خام ایالات متحده

• قیمت نفت خام بالاتر از پایین ترین سطح اخیر باقی می ماند

• پیش بینی تقاضا بهینه سازی شده است

• روند نزولی قوی همچنان بر نمودار روزانه غالب است

راهنمای رایگان ما را دانلود کنید تا در هنگام معامله به شما کمک کند روغن

توصیه شده توسط دیوید کوتل

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه در اروپا اندکی افزایش یافت و به‌دنبال مشاهده نادر اخیر دو جلسه متوالی روزانه افزایش‌های قوی بود. پس از اینکه داده‌های تورم ایالات متحده کمی ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، به بازار بازگشت و این امیدها را زنده کرد که نرخ‌های بهره ممکن است به این زودی‌ها دوباره افزایش نیابد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی رشد تقاضای نفت خود را در این نشست افزایش داد. پیش‌بینی آژانس برای امسال از 2.3 به 2.4 میلیون بشکه در روز افزایش یافت، با پیش‌بینی سال 2024 علیرغم اینکه رشد کندتر تقریباً در تمام اقتصادهای بزرگ پیش‌بینی شده بود. مشاهده گردید. آن‌ها عمدتاً از گزارش ماهانه نوامبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت الهام گرفته شده‌اند که اندکی برای مقابله با تیرگی حاکم بر بازار انجام داده است. اوپک تقصیر سقوط شدید را که از ماه سپتامبر به بعد مشاهده شد، مستقیماً به گردن سفته بازان و احساسات منفی «بیش از حد» در یک بازار بسیار قوی انداخت. همچنین پیش بینی خود برای تقاضای کلی نفت در سال جاری را 20000 بشکه در روز افزایش داد و به درخواست نسبتاً صعودی خود برای سال 2024 (2.25 میلیون بشکه در روز) پایبند ماند.

  نفت همچنان به کاهش خود پس از اوپک پلاس ادامه می‌دهد و شاهد کاهش چند هفته‌ای است

با این حال، قیمت نفت در دو ماه گذشته تحت فشار شدیدی بوده است و سرمایه گذاران نگران میزان احتمالی تقاضا هستند. این نگرانی‌ها عمدتاً بر ایالات متحده و چین متمرکز است، اما سایر اقتصادهای بزرگ را نیز در بر می‌گیرد که هنوز با نرخ‌های بهره بالاتر از آنچه در طول یک نسل دیده می‌شد رقابت می‌کنند. اوپک به وضوح آنچه را که می تواند برای عقب نشینی از این نظریه انجام می دهد و اشاره می کند که عرضه کلی بازار نفت همچنان بسیار محدود است، اما احتمالاً برای پایان دادن به تجدید نظر نزولی که از سپتامبر انجام شده است، خیلی زود است.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت‌ها با نشانه‌هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده در حال سرکوب تحریم‌های روسیه است، افزایش یافته است. رویترز گزارش داد که خزانه داری آمریکا از شرکت های مدیریت کشتی خواسته است جزئیات صد کشتی را که مظنون به نقض اقدامات غرب علیه انتقال نفت روسیه است، ارائه دهند. با این حال، بازار به زودی شاهد افزایش عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ عراق خواهد بود. وزیر نفت این کشور گفته است که مذاکرات برای راه اندازی مجدد خطوط لوله عرضه از طریق ترکیه از مناطق کردنشین این کشور ممکن است به زودی به توافق برسد. این می تواند نیم میلیون بشکه اضافی در روز در جریان داشته باشد.

انتشار داده های اقتصادی مهم بعدی نفت در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. آن روز نگاه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده به سطح موجودی نفت خام و سایر فرآورده های نفتی خواهد بود.

تجزیه و تحلیل فنی نفت ایالات متحده Cude

نمودار روزانه متوسط ​​وست تگزاس ایالات متحده با استفاده از TradingView گردآوری شده است

قیمت‌ها به شدت افزایش یافته‌اند، در اواخر هفته گذشته به یک باند معاملاتی که در اواسط ژوئیه دیده نمی‌شد عقب‌نشینی کردند. این قیمت‌ها با بالای 77.34 دلار در 13 جولای محدود شده است که اکنون به عنوان حمایت کوتاه‌مدت عمل می‌کند و پایین‌ترین قیمت 74.03 دلار در 17 جولای که از مسیر پایین‌تر محافظت می‌کند. سطح فیبوناچی اصلاحی قابل توجه بعدی در 73.08 دلار است.

افزایش‌های اخیر قیمت‌ها را به بالاتر از 77.78 دلار کاهش داده است، اما بازار همچنان به آن سطح نزدیک است و احتمالاً خیلی زود است که بگوییم می‌تواند به راحتی بالاتر از این نقطه باقی بماند.

یک خط روند نزولی بسیار تند از 19 اکتبر همچنان بر این بازار مسلط بود، که خود شتابی از نزولی است که از زمان اوج 28 سپتامبر بالای 95 دلار مشاهده شده است. این خط روند نزولی به گاوها یک هدف وسوسه انگیز نزدیک به 79.31 دلار را ارائه می دهد که ناتوانی در شکستن آن سطح در نزدیکی این هفته احتمالاً کاملاً نزولی خواهد بود. قابل توجه است که سود روز دوشنبه علیرغم کاهش حجم کلی بازار و علاقه باز که ممکن است دوام آنها را مورد تردید قرار دهد، به دست آمد.

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که بازار به میزان قابل توجهی با قیمت‌های فعلی خالص است، تا حدی که ممکن است در حال حاضر بر خلاف آن استدلال کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ 6% -6٪
هفتگی -1٪ -14٪ -3٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-crude-ticks-up-after-us-cpi-holds-most-opec-inspired-gains-20231114.html