کاهش CPI ایالات متحده USD/JPY را رام می کند، GBP/JPY افزایش می یابد

تجزیه و تحلیل ین ژاپن (USD/JPY، GBP/JPY)

CPI ایالات متحده بر روی بازار گسترده تر FX تأثیر گذاشته است

با توجه به اینکه تورم در مسیر درستی قرار دارد، بازارهای آینده‌نگر در حال پیش‌بینی کاهش نرخ بهره زودتر از قبل هستند که به طور بالقوه کاهش دلار را تسریع می‌کند. دلار در طول چرخه افزایش نرخ تقویت شده است، که عمدتاً با افزایش انتظارات نرخ و اخیراً افزایش بازده اوراق قرضه تقویت شده است. اگر داده های ایالات متحده به نرم شدن خود ادامه دهند، جفت ارزهای اصلی احتمالاً دوره طولانی تری را در برابر ارزهای مورد معامله در جهان مشاهده خواهند کرد.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

USD/JPY پس از از دست دادن CPI ایالات متحده کاهش می یابد، اما ین در تلاش برای افزایش است

ین ژاپن چند هفته است که در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است زیرا بازارها برای احتمال مداخله FX مقامات ژاپنی آماده شده اند که هنوز محقق نشده است. اوایل امروز صبح، سوزوکی وزیر دارایی ژاپن قرار نبود در مورد سطوح فعلی FX اظهارنظر کند، اما مجدداً تأیید کرد که از جوانب مثبت و منفی یک ین ضعیف آگاه است.

نکته ای که اکنون باید به آن توجه کرد این است که قیمت نفت در سه هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، به این معنی که ین ضعیف تر قابل تحمل تر است. شرکت‌های متکی به نفت شاهد کاهش هزینه‌های سوخت خود خواهند بود و ادامه کاهش ارزش ین از صادرات ژاپنی با قیمت جذاب حمایت می‌کند.

  XAU/USD تا چه حد ممکن است سقوط کند؟

جفت USD/JPY دیروز بدون عقب نشینی زیاد از سوی مقامات ژاپنی به بالاترین سطح سالانه خود رسید. با از بین رفتن تهدید فوری مداخله FX، بازارها برای تجارت بالای 150 برای دوره های زمانی طولانی جسارت بیشتری پیدا کرده اند. این جفت در زمان نگارش این مقاله تنها 0.7% کاهش داشت در حالی که GBP/USD بیش از 1.7% افزایش یافت – که نشان دهنده ناتوانی ین در استفاده از این حرکت است.

این جفت به سمت 150 حرکت می کند اما روند صعودی بی وقفه بوده است و بسیار بالاتر از سطح پویای حمایت نشان داده شده توسط میانگین متحرک ساده 50 روزه آبی است. در غیاب مداخله، به نظر می رسد که کاهش قابل توجه USD/JPY حتی با کاهش داده های ایالات متحده یک چالش بزرگ خواهد بود.

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

در هفته‌های اخیر، قراردادهای آتی ایالات متحده نه تنها کاهش نرخ بهره را به جلو آورده است، بلکه تعداد افزایش‌های پیش‌بینی‌شده در سال 2024 را نیز افزایش داده است. قیمت بازار در احتمال کاهش 25 واحدی در اوایل ماه مه سال آینده و کمتر از 100 واحد است. امتیاز پایه در مجموع، یا چهار برش 25 bps هر کدام). به این ترتیب، بازده دلار و ایالات متحده فروخته شده است و با فاصله نسبتاً زیادی از اوج خود معامله می شود.

احتمالات ضمنی کاهش نرخ در ایالات متحده

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

GBP/JPY با 2% در آستانه CPI انگلیس فردا افزایش یافت

GBP/JPY پس از نشان دادن نشانه هایی از بهبود شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، با نرخ قابل توجهی افزایش یافت، اما فردا نوبت بریتانیا است. داده‌های تورم بریتانیا در ساعت 7 صبح فردا به وقت بریتانیا با انتظارات کاهش شدید تورم کل و کاهش کمتر – اما همچنان دلگرم‌کننده – در معیار اصلی منتشر می‌شود.

  تغییر وزیر خارجه چین/ سفیر چین در آمریکا رئیس دستگاه دیپلماسی پکن شد

در صورتی که تورم به صورت خطی یا کمتر از حد انتظار چاپ شود، پیشرفت فعلی ممکن است با مقاومتی مواجه شود و حرکت در اطراف سطح 188.80 متوقف شود – آخرین بار در سال 2015 مشاهده شد. ممکن است در غیاب تورم که فردا به سمت بالا حرکت کند، حرکت طولانی مدت دشوار باشد. سطح بعدی صعودی یک اصلاح کامل از کاهش عمده 2015 تا 2016 را در حدود 195.30 تکمیل می کند. پشتیبانی در 184.00 و پس از آن 180.00 است.

نمودار روزانه GBP/JPY

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-update-lower-us-cpi-tames-usd-jpy-gbp-jpy-rises-20231114.html