در حالی که تولید ایالات متحده به سطوح بی سابقه می رسد، نفت برای تغییر مسیر خود تلاش می کند

اخبار و تحلیل نفت خام برنت

  • نفت علیرغم خریدهای قریب الوقوع SPR قادر به جلوگیری از کاهش قیمت نیست
  • عربستان سعودی از کاهش بیشتر عرضه و عقب نشینی آهسته این سیاست برای تثبیت قیمت ها حمایت می کند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

نفت علیرغم خریدهای قریب الوقوع SPR قادر به جلوگیری از سقوط نیست

وزارت انرژی ایالات متحده پس از خروج بی سابقه در سال گذشته برای کنترل تورم، تلاش ها برای پر کردن مجدد ذخایر خود را افزایش داده است. وزارت انرژی اکنون قرار است تا ماه فوریه به جای تابستان 4 میلیون بشکه به ذخایر خود بازگرداند و به نظر می رسد یک فوریت جدید برای استفاده از قیمت های پایین نفت نشان می دهد. نمودار زیر افزایش اندک ذخایر SPR را پس از افزایش 300000 بشکه ای ایالات متحده در دومین هفته آخر نوامبر نشان می دهد.

image1.png

منبع: EIA تهیه شده توسط ریچارد اسنو

علاوه بر این، عربستان سعودی از کاهش داوطلبانه بعدی استقبال کرده و تصریح کرده است که خروج هر گونه کاهش با سرعت مدیریت شده صورت خواهد گرفت.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

در نظر گرفتن سطوح فنی نفت

نفت اکنون پس از فروش سه روزه که در حال حاضر برای چهارمین بار در مسیر است، 50% اصلاح فیبوناچی کمتر مشاهده شده را در 77 دلار آزمایش می کند. بازارهای نفت علیرغم اعلام کاهش عرضه در حالی که بازارها متقاعد نشده اند که کابال یکپارچه است، نزولی باقی مانده است. برخی از کشورهای آفریقایی نسبت به کاهش سهمیه‌های تولید اعتراض کرده بودند و تاریخ نشست اصلی را به تأخیر انداختند و به نظر می‌رسد که پس از این تصمیم هنوز کشورهای مخالف وجود دارند.

  بعد از ایران و روسیه، مصر هم در تاجیکستان نیروگاه برق‌آبی می سازد

هیچ مانعی برای حرکت به سمت 71.50 دلار وجود ندارد – سطح حمایت قبلی که کاهش قیمت را متوقف کرد. رصد RSI در روزهای آینده با نزدیک شدن به شرایط فروش بیش از حد بسیار مهم خواهد بود. کاهش رشد جهانی نیز کمکی به این موضوع نمی کند زیرا فعالان بازار در کاهش تقاضای نفت در آینده نقش دارند. علاوه بر این، ایالات متحده برای دومین ماه متوالی به سطح تولید بی سابقه ای دست یافته است و به عرضه جهانی نفت افزوده است که با آخرین اقدام اوپک برای کاهش بیشتر تولید مقابله می کند.

نمودار روزانه نفت خام برنت

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-struggles-to-reverse-course-as-us-production-hits-record-levels-20231205.html