خدمات ISM برترین برآوردها، کاهش فرصت های شغلی بر دلار آمریکا سنگینی می کند

خدمات ISM ایالات متحده نکات کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه نوامبر قوی ماند و بالاتر از برآوردها در نوامبر 2023 از 51.8 در اکتبر به 52.7 رسید. فعالیت در بخش خدمات اکنون برای یازدهمین ماه متوالی پس از چاپ امروز گسترش یافته است. بخش خدمات در ماه نوامبر رشد اندکی داشت که دلیل آن افزایش فعالیت های تجاری و رشد اندک اشتغال است.

منبع: ISM

در همان زمان، سفارشات جدید قوی باقی ماندند (55.5، مشابه ماه قبل) و موجودی ها دوباره بازگشتند (55.4 در مقابل 49.5) در حالی که فشار قیمت ها اندکی کاهش یافت (58.3 در مقابل 58.6). همچنین، سفارشات عقب افتاده معکوس شد (49.1 در مقابل 50.9) و شاخص تحویل تامین کننده افزایش یافت (49.6 در مقابل 47.5)، که نشان می دهد عملکرد تحویل تامین کننده سریعتر بوده است.

نظرات پاسخ دهندگان بر اساس شرکت و صنعت متفاوت است. نگرانی در مورد تورم، نرخ بهره و رویدادهای ژئوپلیتیکی ادامه دارد. افزایش هزینه های نیروی کار و محدودیت های نیروی کار همچنان چالش های مرتبط با اشتغال هستند.

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

Job Openings JOLTs به پایین ترین حد 30 ماهه می رسد

اداره آمار کار ایالات متحده امروز گزارش داد که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری اکتبر به 8.7 میلیون نفر کاهش یافته است. در طول ماه، تعداد استخدام‌ها و مجموع جدایی‌ها به ترتیب 5.9 میلیون و 5.6 میلیون تغییر کمی داشت.

  قیمت دلار و ارز در بازار تهران قیمت سکه در بازار تهران قیمت بیت کوین قیمت لحظه ای طلا نرخ ارز | persianforexacademy

در آخرین روز کاری اکتبر، تعداد فرصت‌های شغلی به 8.7 میلیون (617000-) کاهش یافت. نرخ فرصت‌های شغلی 5.3 درصد در طول ماه 0.3 درصد و در طول سال 1.1 واحد کاهش یافته است. در طول ماه، فرصت‌های شغلی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی (236000-)، امور مالی و بیمه (-168000) و املاک و مستغلات و اجاره و لیزینگ کاهش یافته است که تنها افزایش آن مربوط به بخش اطلاعات بوده است.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

تجارت فارکس نیوز: استراتژی

چشم انداز اقتصاد و دلار آمریکا

دسته دیگری از داده های کلیدی در آستانه نشست FOMC با گزارش NFP که هنوز در روز جمعه منتشر می شود. دلار به نوبه خود به سیر صعودی خود با توجه به تجدید تقاضای پناهگاه امن و کاهش کاهش نرخ‌ها ادامه داده است. قیمت‌گذاری مداوم انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برای سال 2024 با اندکی کاهش در این هفته بدون الهام از هیچ گونه اطلاعات خاص، همچنان ادامه دارد.

این ممکن است با نظرات و پیام‌های متفاوتی که از سوی سیاست‌گذاران فدرال رزرو دریافت می‌کنیم، که بسیاری از آنها از پیشرفت خرسند هستند، مطابقت داشته باشد، اما معتقدند که فعالان بازار در جبهه کاهش نرخ از خود جلوتر هستند. خدمات ISM برای فدرال رزرو ایده آل نیست زیرا به عنوان یکی از مناطق چسبنده در رابطه با تورم ذکر شده است. با این حال، کاهش دیگری در تعداد فرصت‌های شغلی Jols ممکن است داده‌های ISM را تحت الشعاع قرار دهد زیرا NFP را در روز جمعه داریم. تا زمانی که پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست FOMC، روی تریبون قرار گیرد، داده‌های شغلی این هفته می‌تواند با نوسانات وحشی در انتظارات بیشتر مشابه باشد.

  کدام طرف‌ها از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نگرانند؟

واکنش بازار

شاخص دلار (DXY) نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه به داده ها شاهد فروش شدید DXY بود، اما از آن زمان تاکنون شاهد بهبود کمی بوده ایم. DXY قبل از پرش، MA 200 روزه را مجدداً آزمایش کرد و ممکن است چالشی با عبور از MA و پشتیبانی درست در زیر 103.50 داشته باشد.

من انتظار دارم که نزولی DXY قبل از گزارش NFP در روز جمعه محدود باقی بماند، با این حال می‌توانیم پیش از این گزارش کمی عقب‌نشینی داشته باشیم زیرا معامله‌گران ممکن است به دنبال افزایش سود اولیه دلار در هفته اول سود ببرند.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/ism-services-tops-estimates-job-openings-plunge-weighing-on-the-us-dollar-20231205.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار