رالی رند در بانک فدرال Dovish

نکات و تجزیه و تحلیل رند

  • تغییرات روایت فدرال رزرو از رند پشتیبانی می شود.
  • SARB Quarterly Bulletin و خرده فروشی ایالات متحده در کانون توجه است.
  • شکست گوه رو به افزایش USD/ZAR اما هنوز ثابت نشده است.

مبانی کلان اقتصادی تقریباً همه بازارهای اقتصاد جهانی را از طریق رشد، تورم و اشتغال – اکنون راهنمای رایگان را دریافت کنید!

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیشینه اساسی USD/ZAR

پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش پیش بینی کاهش نرخ بهره در سال 2024، راند آفریقای جنوبی تلاش می کند تا سودهای دیروز را افزایش دهد. 25bps. اگرچه انتظار می‌رفت بانک مرکزی نرخ‌ها را نگه دارد، اما واکنش ناامیدانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، توسط دارایی‌های ریسکی در سراسر بازارهای مالی از جمله بیشتر ارزهای بازارهای نوظهور (EM) مورد استقبال قرار گرفت. معیارهای کلیدی ذکر شده توسط آقای پاول کاهش تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عادی شدن بازار کار بود. تمرکز حرکت رو به جلو از این نقطه بر زمان‌بندی و اندازه کاهش نرخ‌های آتی خواهد بود و جایی که فدرال رزرو در نهایت بین پیش‌بینی‌های خود برای سال 2024 قرار خواهد گرفت.75bps و قیمت گذاری فعلی بازار پول آشکار –150bps.

از دیدگاه آفریقای جنوبی، دیروز به وضوح داده های تورم تحت الشعاع قرار گرفت، اما داده های واقعی برای بانک ذخیره آفریقای جنوبی (SARB) دلگرم کننده است. چاپ منفی MoM و عدم موفقیت در سال، تورم را پس از شگفتی های صعودی اخیر به روند نزولی بازمی گرداند.

بعداً امروز (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید)، USD/ZAR بر اساس بولتن فصلی SARB، SA PPI و داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده شکل می‌گیرد که دومی بیشترین تأثیر را دارد. مطالبات بیکاری به ویژه ردیف اولیه مطالبات بیکاری به دقت بررسی می شود. سایر تلاقی‌های ZAR از جمله GBP/ZAR و EUR/ZAR باید نوسانات بیشتری را ایجاد کنند، زیرا هم بانک انگلستان (BoE) و هم بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است تصمیمات نرخ خود را اعلام کنند. اگر آنها از فدرال رزرو پیروی کنند، راند ممکن است حمایت بیشتری در این جفت ارزها نیز پیدا کند.

   کره جنوبی؛ مسن ترین کشور جهان در سال ۲۰۴۴

تقویم اقتصادی USD/ZAR (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه USD/ZAR

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

نمودار روزانه USD/ZAR به زیر الگوی نمودار گوه افزایشی (خط مشکی چین خورده) شکسته شده است، اما به نظر من تایید نشده است. من می‌خواهم تأییدی را ببینم که زیر میانگین متحرک 200 روزه (آبی) بسته می‌شود که پس از آن ممکن است 18.5000 دسته روانی و به طور بالقوه آزمون مجدد سطح حمایت بلندمدت خط روند (سیاه). شمع روزانه فعلی یک فتیله بلند پایین را منعکس می کند و در صورت بسته شدن به این شکل، می تواند جفت عقب نشینی را بالاتر ببیند.

سطوح مقاومت:

  • 19.0000
  • 18.7759
  • MA 50 روزه (زرد)

سطوح پشتیبانی:

  • MA 200 روزه (آبی)
  • 18.5000
  • پشتیبانی خط روند

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-zar-price-update-rand-rallies-on-dovish-fed-wv-20231214.html