رند روی دلار ضعیف تر سرمایه گذاری می کند

نکات و تجزیه و تحلیل رند

  • بازیابی حساب جاری آفریقای جنوبی برای ZAR دلگرم کننده است.
  • NFP برای تعیین راهنمایی کوتاه مدت.
  • USD/ZAR موجب شکست گوه افزایشی چشم می شود.

مبانی کلان اقتصادی تقریباً همه بازارهای اقتصاد جهانی را از طریق رشد، تورم و اشتغال – اکنون راهنمای رایگان را دریافت کنید!

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیشینه اساسی USD/ZAR

راند آفریقای جنوبی در برابر دلار آمریکا روز پنجشنبه به دلیل تضعیف دلار و رشد کالاهای اساسی از ارز بازارهای نوظهور (EM) حمایت کرد. حساب جاری آفریقای جنوبی برای سه ماهه سوم (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید) به طور قابل توجهی بهبود یافته است اما در زیر محدوده مثبت باقی می ماند. به طور کلی، یک مثبت خالص برای رند اما محرک اصلی برای این هفته عوامل خاص ایالات متحده بوده است. قبل از گشایش در ایالات متحده، داده های مربوط به ادعاهای بیکاری انتظارات را نادیده گرفت اما در محدوده اخیر باقی ماند. هیچ غافلگیری واقعی، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) فردا را در کانون توجه قرار نمی دهد. صرف نظر از رقم اصلی و بیکاری، کاهش متوسط ​​درآمد به دقت رصد خواهد شد تا ببینیم آیا این روند ادامه دارد یا خیر.

اواخر امروز، تغییر اعتبار مصرف کننده ایالات متحده، جلسه تجاری را به پایان رساند و می تواند نوسانات کوتاه مدتی را ایجاد کند.

تقویم اقتصادی USD/ZAR (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه USD/ZAR

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

نمودار روزانه USD/ZAR اکنون به نظر می رسد به اوج شکل گیری گوه در حال افزایش (خط مشکی چین خورده) همزمان با پشتیبانی گوه نزدیک شود. بسته شدن شمع تأیید در زیر می تواند جرقه نزولی بیشتری ایجاد کند، اما من مایلم که بسته شدن آن زیر میانگین متحرک 200 روزه (آبی) نیز باشد. منطقه عطف کلید در اطراف 18.7759 ثابت شده است که سطح یک نقطه عطف بالقوه در گذشته است که از بلاتکلیفی معامله گران برای حمایت از هر گونه سوگیری جهتی خاصی که توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان داده شده است، پشتیبانی می کند. به طور خلاصه، یک ضرب NFP می تواند گوه در حال افزایش را نفی کند در حالی که یک اشتباه قابل توجه می تواند باعث شود 18.5000 حمایت روانی یک بار دیگر مورد توجه قرار می گیرد.

سطوح مقاومت:

  • 19.0000
  • 18.7759/50 روز MA (زرد)

سطوح پشتیبانی:

  • پشتیبانی گوه/MA 200 روزه (آبی)
  • 18.5000

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-zar-price-update-rand-capitalizes-on-weaker-usd-wv-20231207.html