آخرین ین ژاپن – صادرات رکورد رکورد، تست USD/JPY دوباره 150

قیمت ها، نمودارها و تحلیل ین ژاپن

  • صادرات ژاپن در ژانویه به رکورد بالایی رسید.
  • USD/JPY به منطقه خطر بازگشت.

Q1 رایگان ما را دانلود کنید ین ژاپن راهنمای زیر

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ضعیف به صادرات ژاپن در ژانویه کمک کرد با آخرین داده های تجاری که نشان می دهد فروش خارج از کشور به رکورد بالایی رسیده است. صادرات با 11.9 درصد افزایش به 7.33 تریلیون ین رسید، در حالی که واردات 9.6 درصد کاهش یافت. داده‌های امروز نشان داد که کسری بودجه کشور در حال حاضر به نصف سطح یک سال گذشته رسیده است و از 3.51 تریلیون ین به 1.76 تریلیون ین کاهش یافته است. در ژانویه 2023، USD/JPY در حدود سطح 128 در مقایسه با 150 امروز معامله شد.

image1.png

بخش صادرات ژاپن در سال گذشته از ین ضعیف سود برده است، اما قرار است این وضعیت در ماه های آینده تغییر کند. دیده می شود که فدرال رزرو آمریکا در سال جاری نرخ بهره را حدود 93 واحد کاهش داده است – احتمالات حاکی از کاهش سه یا 425 واحد پایه است – در حالی که در ژاپن، نرخ بهره در طول سال 2024 حدود 27 واحد پایه افزایش یافته است. نوسان خالص حدود یک و یک چهارم امتیاز به نفع ین ژاپن شاهد کاهش USD/JPY در سال جاری با کاهش اختلاف نرخ بین ین و دلار خواهد بود.

امروز بعداً آخرین دقیقه‌های FOMC را منتشر کردیم که کمی رنگ بیشتری در مورد مسیر آینده نرخ‌های بهره ایالات متحده نشان می‌دهد. فدرال رزرو با موفقیت چشم انداز کاهش نرخ بهره تهاجمی بازار را به عقب انداخت و اکنون به نظر می رسد که بازار مطابق با تفکر آنها باشد. در طرف دیگر این جفت، مقامات ژاپنی به سطح فعلی ین نگاه خواهند کرد و ممکن است از آنها خواسته شود وارد عمل شوند و از تضعیف بیشتر ین جلوگیری کنند. در حالی که یک ارز ضعیف به ارتقای فروش صادراتی کمک می کند – همانطور که در داده های امروزی دیده می شود – سایر کشورها ممکن است به زودی از مزیت رقابتی که ژاپن از یک ارز ضعیف به دست می آورد، چشم پوشی کنند.

  رویداد بعدی نصف شدن بیت کوین – به چه معناست؟

در نمودار روزانه، دوبرابر اواخر اکتبر/اوایل نوامبر کمی کمتر از 152 به عنوان یک منطقه مورد علاقه خودنمایی می کند. اگر USD/JPY به این بالاترین چند دهه نزدیک شود، بازار برای هرگونه نشانه‌ای از مداخله رسمی، چه شفاهی یا واقعی، در حالت آماده باش قرار خواهد گرفت. اگر مقامات ژاپنی به طور موثر USDJPY را در حدود این سطح محدود کنند، و با کاهش اختلاف نرخ بین ارزها در ماه های آینده، USD/JPY ممکن است راهی برای کاهش در سال جاری داشته باشد.

پشتیبانی اولیه در حدود 149 قبل از وارد شدن به منطقه 145-146 دیده می شود.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image2.png

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 27.24 درصد از معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 2.67 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 3.98 درصد کمتر از دیروز و 24.50 درصد بیشتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران کوتاه مدت معامله گران نت شورت 0.40 درصد بیشتر از دیروز و 4.73 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت و واقعیت داریم معامله گران به صورت خالص کوتاه هستند USD/JPY را پیشنهاد می کند قیمت ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

آخرین گزارش احساسات IG را دانلود کنید تا ببینید چگونه تغییرات روزانه/هفتگی بر چشم انداز قیمت USD/JPY تاثیر می گذارد




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 5% 5% 5%
هفتگی 14% -5٪ 0%

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-latest-exports-hit-record-levels-usd-jpy-testing-150-again-20240221.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار