رویداد بعدی نصف شدن بیت کوین – به چه معناست؟

رویداد نصف شدن بیت کوین در اواسط آوریل برگزار می شود – این به چه معناست؟

نصف شدن بیت کوین یک رویداد برنامه ریزی شده است که تقریبا هر چهار سال یکبار یا پس از استخراج 210000 بلاک اتفاق می افتد. در طول این رویداد، پاداش استخراج بلاک‌های جدید نصف می‌شود، به این معنی که استخراج‌کنندگان 50 درصد بیت‌کوین کمتری برای تأیید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. نصف کردن به سختی به پروتکل بیت کوین متصل شده است تا اطمینان حاصل شود که کل عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود شده است و در نتیجه کمبودی را به اکوسیستم وارد می کند. رویداد بعدی نصف شدن بیت کوین در اواسط آوریل امسال پیش بینی می شود.

استخراج بیت کوین یک فرآیند حیاتی است که زیربنای عملکرد و امنیت شبکه بیت کوین (BTC) است. ماینینگ شامل حل مسائل پیچیده ریاضی برای تایید تراکنش ها و افزودن بلاک های جدید به بلاک چین است. این فرآیند توسط رایانه‌های قدرتمندی انجام می‌شود که اغلب به عنوان ماینرها شناخته می‌شوند، که برای حل این مشکلات در ازای دریافت پاداش‌هایی در قالب بیت‌کوین‌های تازه ضرب شده و کارمزد تراکنش‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سختی ماینینگ تقریباً هر دو هفته یکبار تنظیم می‌شود تا اطمینان حاصل شود که زمان بین بلوک‌ها بدون توجه به تعداد ماینرها و قدرت محاسباتی آنها حدود 10 دقیقه باقی می‌ماند. این تنظیم دشواری می تواند بر سوددهی ماینر تأثیر بگذارد. وقتی قیمت‌ها بالا هستند، ماینرهای بیشتری برای رقابت تشویق می‌شوند و نرخ هش (کل قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها) افزایش می‌یابد. برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و ماینینگ سود کمتری داشته باشد، ممکن است ماینرها از بازار خارج شوند که می تواند نرخ هش را کاهش دهد. اگر قیمت بیت کوین کمتر از هزینه ماینینگ باشد، ماینرها ممکن است ترجیح دهند بیت کوین های خود را حفظ کنند تا اینکه با ضرر بفروشند و به طور بالقوه باعث کاهش عرضه شود.

  انتخاب رئیس جمهور جدید هند در دستور کار نمایندگان پارلمان

راهنمای بیت کوین Q1 ما را به صورت رایگان دانلود کنید

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی بیت کوین رایگان خود را دریافت کنید

رویدادهای نصف شدن بیت کوین از نظر تاریخی منجر به رفتار صعودی بازار می شود.

اولین نصف کردن بیت کوین در نوامبر 2012 اتفاق افتاد و پاداش استخراج را از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش داد. پس از نصف شدن، بیت کوین افزایش قابل توجهی در ارزش داشت و از حدود 13 دلار به بیش از 1100 دلار در سال آینده رسید.

نیمه دوم در جولای 2016 انجام شد، زمانی که پاداش از 25 بیت کوین به 12.5 بیت کوین کاهش یافت. بعد از نصف شدن بیت کوین تا دسامبر 2017 به بالای 20000 دلار رسید.

هاوینگ سوم، در می 2020، پاداش بلاک را به 6.25 BTC کاهش داد. بیت کوین از بالاترین رکورد قبلی خود گذشت و در نوامبر 2021 کمی بیش از 69000 دلار معامله شد.

اقدام تاریخی نصف کردن قیمت بیت کوین

28 نوامبر 2012.

قیمت نصف – 13 دلار — اوج قیمت 2013 – 1125 دلار

16 جولای 2016

قیمت نصف – 664 دلار — اوج قیمت 2017 – 19,798 دلار

11 مه 2020

قیمت نصف – 9,168 دلار — اوج قیمت 2021 – 69,000 دلار

توصیه شده توسط Nick Cawley

معرفی رایگان خود را برای تجارت ارزهای دیجیتال دریافت کنید

در حالی که دو ماه تا رویداد نصف شدن بعدی باقی مانده است، بیت کوین در حال افزایش است که تا حدی با راه اندازی اخیر 11 ETF بیت کوین کمک کرده است. تقاضای قوی برای این ETF ها نه تنها پشتوانه قیمت نقدی بیت کوین بوده، بلکه با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن، قیمت را نیز بالاتر می برد. بیت کوین مجدداً سطح 50 هزار دلار را به دست آورده است و ممکن است به دنبال آزمایش بالاترین رقم تاریخ در حدود 69 هزار دلار باشد پس از رویداد نصف شدن که پاداش استخراج را 50 درصد کاهش داد.

  افزایش دوره خدمت نظام وظیفه در تایوان به بهانه تهدید چین

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

image1.png



منبع: https://www.dailyfx.com/news/the-next-bitcoin-halving-event-what-does-it-mean-20240214.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار