کاهش قیمت طلا توسط دلار و بازدهی آمریکا پس از CPI

تحلیل طلا (XAU/USD).

CPI داغ ژانویه باعث افزایش بازدهی دلار و آمریکا می شود اما تورم PCE کلیدی است

پس از اینکه دیروز CPI آمریکا انتظارات را شکست، بازده دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت. این افزایش آخرین حرکت در یک روند عمومی بالاتر برای هر دو طبقه دارایی بود زیرا فعالان بازار انتظارات را در مورد کاهش نرخ در ماه مارس و می کاهش دادند – اکنون ژوئن را به عنوان واقعی ترین تاریخ برای اولین کاهش می بینند.

داده های ایالات متحده به طور مداوم انتظارات برای تعدادی از شاخص های اقتصادی را شکست داده است و این نگرانی را افزایش داده است که کاهش سریع نرخ ها ممکن است دوباره تورم را تحریک کند. داده‌های اخیر NFP بازبینی صعودی را برای تعداد مشاغل دسامبر ارائه می‌کند که رقم ژانویه یک شگفتی صعودی قابل توجه را نشان می‌دهد. تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم نیز نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در حال تعدیل است، اما همچنان شاهد رشد قوی است زیرا سه ماهه پایانی سال 2023 رشد 3.3 درصدی نسبت به سه ماهه سوم داشت که بسیار بهتر از پیش بینی محافظه کارانه 2 درصدی پیش بینی شده بود. تا زمانی که اقتصاد نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد، بازارها و فدرال رزرو احتمالاً رویکرد محتاطانه‌ای را برای تسهیل شرایط مالی اتخاذ خواهند کرد.

سبد دلاری در مقابل بازدهی 2 ساله آمریکا (آبی)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

در حالی که بازار توجه زیادی به قرائت CPI از تورم دارد، فدرال رزرو معیار PCE را 2 درصد هدف قرار داده است. بنابراین، با توجه به اینکه PCE 2.6 درصد است، فدرال رزرو خوانش CPI داغتر را در نظر می گیرد، اما در نهایت به PCE به عنوان شاخص تورم خود نگاه می کند.

  پکن: فشار و اتهام زدن آمریکا بر روابط چین و روسیه را نمی‌پذیریم

پاول تأیید کرد که فدرال رزرو پیش از رسیدن به هدف 2 درصدی به دنبال تعدیل نرخ بهره خواهد بود، به این معنی که در غیاب هرگونه شوک خارجی که احتمالاً فشارهای تورمی را دوباره شعله ور می کند، فدرال رزرو ممکن است در واقع از آنچه بسیاری فکر می کنند به کاهش نرخ نزدیکتر باشد.

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

کاهش قیمت طلا، کاهش یافته توسط دلار و بازدهی پس از CPI

قیمت طلا قبلاً با شکست الگوی مثلث، آزمایش و بسته شدن در زیر سطح حمایت، لاس زده بود. کاتالیزوری که CPI بود، پس از آن قیمت طلا را در واکنش به افزایش بازده دلار و آمریکا به شدت کاهش داد. دلار بالاتر، قیمت طلا را برای خریداران خارجی افزایش می‌دهد و بازدهی بالاتر خزانه‌داری باعث می‌شود که این فلز بدون بهره جذابیت کمتری داشته باشد.

نزدیکترین سطح حمایت در 1985 دلار به نظر می رسد – سطحی که قبلاً به عنوان مقاومت در طول تثبیت ژوئن سال گذشته عمل می کرد. آزمون بزرگ برای خرس‌ها میانگین متحرک 200 روزه است که حدود 1984 دلار است. اگر بخواهیم شاهد عقب نشینی حرکت اخیر باشیم، مقاومت در 2010 دلار است، اما حرکت همچنان به نفع حرکت به سمت نزول است.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX

  فارکس استراتژی بهترین استراتژی های معاملاتی بازار فارکس اکسپرت فارکس | persianforexacademy



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-sinks-weighed-down-by-the-dollar-and-us-yields-post-cpi-20240214.html