آشنایی با انواع شیر صنعتی | کسری ساران

در این موارد، از عملگرهای چرخشی و فلکه برای باز و بسته کردن ولو استفاده می‌شود. از مهم‌ترین معیارهای تقسیم‌بندی انواع valve، نوع دیسک و مکانیزم عملکرد آن است. در بخش بعدی به معرفی کامل هر یک از انواع ولو بر اساس این معیارها می‌پردازیم.

اجزای شیر دیافراگمی

آشنایی با انواع شیر صنعتی | کسری ساران

شیرآلات خودکار مکانیکی به طور اتوماتیک، با فشار سیال مثل شیر یک طرفه یا در رنج تنظیمی کالیبراسیون شده مثل شیر اطمینان اتوماتیک سیال را عبور یا خروج می دهد. نوع دیگری از شیرهای ایمنی نیز موجود است که به آنها Safety relief valve می گویند. این شیر برخلاف نمونه بالا با توجه به شرایط تنظیمی بر روی آن و موقعیت سیال در وقت لازم باز می شود و جریان را تغییر می دهد و یا به عبارت ساده تر از فشار لوله می کاهد. این نوع شیر بخصوص در محل هایی که لوله های مسیر جریان کوچک هستند و لازم است دبی تحت تنظیم و کنترل باشد مورد استفاده قرار می گیرند. مسیر حرکت سیال در داخل شیر بطور مستقیم نیست و شاید به همین علت مقاومت بیشتری در مقابل جریان از خود نشان می دهد که خود باعث تنظیم جریان می گردد. می‌توانید برای مشاهده انواع شیرهای صنعتی به این لینک مراجعه کنید.

روش نام گذاری شیرهای صنعتی

شیر سوزنی نوعی شیر صنعتی دستی است که برای تنظیم جریان سیال ورودی به کار می‌رود. یکی دیگر از روش های طبقه بندی شیرآلات صنعتی، دسته بندی آنها براساس درجه بندی فشار و دما است. این شیرها به عنوان یک ایمنی برای جلوگیری از شکست سیستم یا تجهیزات درنتیجه افزایش فشار ناشی از انجام عملیات اضطراری یا ناخواسته یا هرگونه خطا یا نقصی در دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. با فشرده شدن فشار بیش از اندازه درون سیستم، شیر تخلیه فشار، فشار را به صورت خودکار کاهش می دهد و از احتمال شکست دستگاه جلوگیری می کند. در واقع، عمل شیر تخلیه فشار یعنی کاهش فشار درون سیستم به روش منظم و قابل پیش بینی، به گونه ای که شکست سیستم یا تجهیزات به دلیل فشار بیش از حد ممکن نشود. در این مقاله در مورد انواع شیرهای صنعتی مورد استفاده در پایپینگ صحبت کردیم.

  سورپرایز آلمان و رشد اتحادیه اروپا با تعدیل تورم، یورو را تقویت می کند

در نوع روغنی موقعی که شیر ثابت است، پلاگ در نشیمنگاه خود محکم است. مجموعه پردیس فولاد با نزدیک به چهار دهه حضور تاثیر گذار در صنایع فولاد کشور، امکان خرید انواع شیرآلات صنعتی ، استنلس استیل، آلیاژی، حرارتی، برودتی، آتشخوار و مانیسمان برای مشتریان فراهم کرده است. مهندسان و کارشناسان مجموعه آماده پاسخ گویی به کلیه سوالات و دادن مشاوره رایگان به شما مشتریان عزیز هستند. شیر پروانه ای یک شیر حرکت چرخشی یک چهارم است که برای توقف، تنظیم و شروع جریان استفاده می شود. باترفلای ولو به دلیل طراحی فشرده و وزن سبک در مقایسه با سایر ولوها به فضای کمتری نیاز دارد. •این شیر با توجه به موقعیت محل و اینکه چه چیزی را بایستی کنترل کند بطور
اتوماتیک باز و بسته می شود.

تعمیر موتور کولر آبی + آشنایی با قطعات داخلی آن

درپوش روی بدنه به روش های پیچی (Bolted Bonnet)، روش جوشی (Welded Bonnet) یا روش رزوه ای (Threaded Bonnet) شیر گیوتینی مونتاژ می شود. در روش پیچی و رزوه ای معمولا یک واشر آببندی مابین درپوش و بدنه قرار داده می شود که به آن Bonnet Gasket می گویند. محل اتصال ولو که قسمتی از بدنه آن می باشد به صورت فلنجی (Flange)، رزوه ای (Threaded) یا جوشی (Butt Welded Or Socket Welded) ساخته می شود.

  • Ball valve ها با مواد ساینده و فیبری مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا باعث آسیب به نشیمنگاه و سطح پلاگین توپی می شود.
  • اغلب ولوها توسط اتصالات فلنجی ساخته شده و در سیستم پایپینگ نصب می‌شوند.
  • شیرهای پروانه‌ای (Butterfly) و برخی Check Valve ها در مواردی که فضای کمی برای قرار دادن شیر وجود دارد، از این نوع اتصال بهره می­برند.
  ادعای یک منبع آمریکایی درباره تلاش چین برای ایجاد واحد پهپادی جاسوسی