آژانس بین المللی انرژی چشم انداز تقاضای نفت را اصلاح کرد، برآوردهای عرضه را اصلاح کرد – نفت افزایش یافت

تجزیه و تحلیل نفت (برنت، WTI).

  • پروژه های آژانس بین المللی انرژی چشم انداز نفت را برای سال 2024 بهبود بخشید، مشروط به کاهش اوپک پلاس تا پایان سال
  • نفت خام برنت از 85 دلار در هر بشکه عبور کرد
  • نفت خام WTI به بالاترین سطح 3 ماهه خود از سطح مقاومت قبلی بالاتر رفت
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

پروژه های آژانس بین المللی انرژی چشم انداز نفت را برای سال 2024 بهبود بخشید

آژانس بین المللی انرژی (IEA) چشم انداز کل سال خود را برای رشد تقاضای نفت اصلاح کرد، اما هنوز فاصله زیادی با پیش بینی اوپک دارد. آژانس بین‌المللی انرژی حملات حوثی‌ها در دریای سرخ و چشم‌انداز بهبود یافته برای ایالات متحده را به‌عنوان دلایلی ذکر کرده است که رشد تقاضای نفت را به میزان ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و این رقم را به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسانده است. این رقم هنوز با پیش‌بینی 2.25 میلیون بشکه در روز اوپک فاصله زیادی دارد و به این فرض بستگی دارد که کاهش تولید اوپک پلاس برای کل سال باقی بماند. تاکنون اوپک پلاس این موارد را تا پایان ژوئن تمدید کرده است.

حملات حوثی‌ها به کشتی‌های کشتیرانی، بسیاری از نفتکش‌ها را مجبور کرده است که از کریدور اجتناب کنند و به دنبال مسیرهای امن‌تر اما طولانی‌تر در اطراف دماغه امید خوب در آفریقای جنوبی باشند. پیمودن مسافت طولانی‌تر، اغلب با سرعت بیشتر، احتمالاً به مصرف سوخت می‌افزاید و منابع را کاهش/تأخیر می‌اندازد. نفت روی آب در فوریه 85 میلیون بشکه افزایش یافت و مجموع نفت را به 1.9 میلیارد بشکه رساند، زیرا نفتکش ها مجبور به تغییر مسیر شدند.

  چین: توافق ایران-عربستان حاکی از کارآمدی گفت‌وگو برای حل مسائل منطقه‌ای است

با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی هشداری صادر کرد مبنی بر اینکه بادهای معکوس اقتصادی با وجود نگرانی‌های حمل‌ونقل که باعث تقویت کوتاه‌مدت می‌شود، چشم‌انداز را با عدم قطعیت پوشانده است. در سمت عرضه، آژانس به اهمیت بیشتر تامین کنندگان غیراوپک اشاره کرد اما می بیند که کاهش طولانی مدت اوپک پلاس تصویر را به تعادل بیشتری می رساند. در مجموع، تغییرات اکنون شاهد تغییر معادله تقاضا/عرضه از مازاد به کسری جزئی است.

تراز تقاضا/عرضه (IEA)

image1.png

منبع: آژانس بین المللی انرژی، رویترز، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نفت خام برنت از 85 دلار در هر بشکه عبور کرد

برنت تلاش قابل توجهی برای عبور از محدوده قبلی تثبیت که عمدتاً بین 82 تا 84 دلار بود، انجام داده است. با قیمت نفت بالای 85 دلار (در زمان نگارش مقاله)، بسته شدن نمودار روزانه بالاتر از این سطح، نویدبخش تمدید احتمالی این حرکت است.

روند صعودی بلندمدت دست نخورده باقی می‌ماند زیرا قیمت‌ها از پایین‌ترین نقطه دسامبر به بالاترین حد و پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهند. اخیراً، گاوهای نر با جهش از میانگین متحرک ساده 200 روزه تشویق می شوند زیرا به عنوان سکوی پرشی برای آخرین حرکت عمل می کند. سطح صعودی علاقه به 89 دلار می رسد که کمی دورتر است. پشتیبانی فوری در سطح 85 دلار و به دنبال آن 82 دلار است.

نمودار روزانه نفت خام برنت

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

بازار نفت توسط عوامل اساسی مانند تقاضا و عرضه، تحولات ژئوپلیتیکی و چشم‌انداز رشد جهانی هدایت می‌شود. همه چیزهایی را که باید بدانید در راهنمای جامع ما در زیر بیابید:

نفت خام WTI به بالاترین سطح 3 ماهه خود از سطح مقاومت قبلی بالاتر رفت

معاملات آتی نفت خام WTI در کانال صعودی گسترده تر ادامه می یابد. مانند نمودار نفت خام برنت، WTI نیز از 200 SMA و همچنین از سطح قابل توجه 77.40 دلار جهش کرد. این سطح بلندمدت نقاط محوری عمده ای را در نمودار ماهانه ارائه کرده است که قدمت آن به سال 2006 باز می گردد.

اکنون که WTI بالاتر از بالاترین قیمت نوامبر قبل از 79.80 دلار معامله می شود، سطح صعودی بعدی در اطراف مقاومت کانال در منطقه 83/84 دلار و به دنبال آن 86 دلار ظاهر می شود.

نمودار روزانه آتی WTI (CL1!).

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی ما، از اخبار و مضامینی که در حال حاضر بازار را هدایت می کنند، به روز بمانید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/iea-revises-oil-demand-outlook-tweaks-supply-estimates-oil-rises-20240314.html