آیا سخنرانی پاول باعث وارونگی خواهد شد؟

S&P 500، SPX، NASDAQ 100، NDX – OUTLOOK:

  • این S&P 500 شاخص با مقاومت سخت مواجه می شود.
  • حرکت صعودی قوی است، اما نزدک شاخص 100 در حال حاضر کمی بیش از حد خرید به نظر می رسد.
  • آینده این دو شاخص چیست؟

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت روند

شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 بیش از حد خرید شده اند و در مناطق مقاومت سختی قرار گرفته اند که خطر یک عقب نشینی جزئی را افزایش می دهد، به خصوص اگر لحن پاول رئیس فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه جنگ طلبانه باشد. با این حال، با توجه به بهبود حرکت صعودی در نمودارهای بازه زمانی بالاتر، هر گونه عقب نشینی احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود.

بازارها به دنبال توجیهی برای قیمت گذاری پایین آن از شهادت پاول در کنگره هستند که قرار است چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود. معاملات آتی نرخ در حال حاضر 78 درصد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه جولای نشان می دهد، بدون اینکه تا پایان سال افزایشی نداشته باشد. در مقابل، فدرال رزرو ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که ممکن است به دلیل تعدیل کندتر از حد انتظار در تورم و انعطاف پذیری اقتصاد ایالات متحده، نرخ ها تا پایان سال تا 50 واحد پایه افزایش یابد.

لفاظی تندروانه توسط رئیس فدرال رزرو می تواند بهانه ای برای رفع برخی از سودهای طولانی در سهام، که به نظر می رسد بیش از حد خرید شده اند، باشد.

نمودار روزانه نزدک 100

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; به یادداشت های پایین صفحه مراجعه کنید

  سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

نزدک 100: بیش از حد خرید شده است، اما هیچ نشانه ای از بازگشت وجود ندارد

همانطور که نمودارهای شمعدانی روزانه با کد رنگی نشان می دهند، از منظر جهت دار، روند برای شاخص نزدک 100 و شاخص اس اند پی 500 همچنان بالاست. علاوه بر این، در هفته‌های اخیر، به لطف افزایش سقف بدهی ایالات متحده و انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی، همانطور که به‌روزرسانی‌های اخیر نشان داده است، روند صعودی با نگاهی به حرکت در نمودارهای روزانه و هفتگی تثبیت‌تر شده است. به‌روزرسانی‌های 6، 15 و 18 می را ببینید.

نمودار روزانه نزدک 100

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

شاخص نزدک 100 در ماه مه به بالاترین حد اوت 2022 یعنی 13720 رسید، اما اکنون در کوتاه مدت بیش از حد خرید به نظر می رسد. این شاخص اکنون در حال آزمایش یک مانع بزرگ در لبه بالایی یک کانال در حال افزایش از پایان سال 2022، نزدیک به بالاترین رقم آوریل 2022 یعنی 15265 است. یک عقب نشینی جزئی را نمی توان رد کرد. هر گونه عقب نشینی می تواند حول میانگین متحرک 30 روزه (اکنون در حدود 14250) مهار شود – میانگین متحرک از ابتدای سال به عنوان پشتوانه خوبی عمل کرده است. از طرف دیگر، سطح بعدی برای تماشا، رکورد بالاترین رکورد سال 2021 یعنی 16765 خواهد بود.

نمودار روزانه S&P 500

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

S&P 500: با مقاومت سخت روبرو می شود

شاخص S&P 500 اخیراً پس از صعود به بالای 4325 در اوت، با موانع جدی روبرو شده است، از جمله لبه بالای کانال صعودی از دسامبر و خط روند صعودی صعودی از پایان سال 2022. با این حال، مگر اینکه شاخص به طور قاطع به زیر 30 کاهش یابد. میانگین متحرک روز، مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا باقی می ماند. سطح بعدی که باید تماشا کرد، بالاترین سطح آوریل 2022 یعنی 4637، احتمالاً رکورد 4819 در سال 2022 خواهد بود.

  روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای در اندونزی اعلام آمادگی کرد

توجه: نمودار(های) کد رنگی بالا بر اساس شاخص های روند/تکانه است تا سوگیری های ذهنی را برای اهداف شناسایی روند به حداقل برساند. شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/s-p-500-nasdaq-100-price-setups-will-powell-s-speech-trigger-a-reversal-20230621.html