سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

همانطور که گفته شد، سئو مقوله‌ای عظیم و گسترده است که پر است از پیچیدگی‌هایی که لازمه درک آن‌ها تجربه شخصی و دانش فراوان و به روز است. برای بهینه ساختن یک وبسایت و رساندن آن به جایگاهی مطلوب، کار‌های بسیاری لازم است انجام گیرد و موارد زیادی وجود دارند که باید رعایت شوند. انجام این کار‌ها و رعایت این موارد بصورت بخش بخش در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد. اگر نخواهیم از خدمات مشاوران و مراکز حرفه‌ای در سئو استفاده کنیم، خود باید اول به مشاور و کارشناسی حرفه‌ای تبدیل شویم. در آن صورت، می‌توان عملیات بهینه سازی سایت را در هر مرحله و مقطع بصورت رایگان انجام داد. اما چگونه؟بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند.

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت برای مبتدیان 2023

تا این جا یاد گرفتیم که اولین قدم بررسی وضعیت سایت و درآوردن ایرادات احتمالی آن است. قدم دوم برطرف کردن ایرادات فنی سایت و قدم سوم تحقیق کلمات کلیدی یا همان کیورد ریسرچ است. در مرحلۀ چهارم بر روی سئوی محلی سایتمان کار می‌کنیم و در مرحلۀ پنجم باید استراتژی محتوای سایتمان را تعیین کنیم. شما از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنید که می‌توانند جواب دهند و اگر بخواهیم صادق باشیم، جواب هم می‌دهند. این موارد از استفاده از تاکتیک‌هایی که برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو هستند تا فعالیت‌های خطرناک‌تر که می‌تواند منجر به اقدامات دستی توسط گوگل شوند را شامل می‌شوند. در فایل «robots.txt» می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که درباره محتوای خاصی از وب‌سایت شما چه اقداماتی انجام دهند.

آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینک‌سازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کرده‌اند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد. با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند. چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند.

  دلار آمریکا در Tenterhooks جلوتر از CPI ایالات متحده; تنظیمات بر روی طلا، USD/JPY و GBP/USD

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد. صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید. اگر موتور جستجو مورد Cloaking را شناسایی کند، وب سایت متخلف را پنالتی کرده و برای همیشه از ایندکس خود حذف می‌کند.

موتورهای جستجو به طور کلی لینک‌ها را به عنوان «رأی اعتماد» می‌شناسند و از آن‌ها برای سنجش میزان مفید بودن صفحه و محتوای آن برای کاربران و میزان اهمیت محتوای صفحه بهره می‌گیرند. همچنین، موتورهای جستجو به «متن لینک یا انکر تکست» (Anchor Text) نیز توجه می‌کنند. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر با استفاده از انکر تکست لینک‌ها در صفحه‌های دیگر متوجه می‌شوند که محتوای صفحه درباره چه موضوعی تدوین شده است.

در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد. حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود. فراموش نکنید اگر این تعریف و تمجیدها ساختگی باشند، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اعتماد بین این دو را از بین ببرد. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. برندها رو معرفی می کنه ، اگه این برگه رو از فهرست نمایش حذف کنم تاثیر منفی داره ؟
آدرس و محتوا حذف نمی شن ، فقط از قسمت فهرستها حذف می شن و دیده نمی شن . این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند.

  شمار جان باختگان زلزله اندونزی به ۳۱۰ نفر افزایش یافت

آژانس خلاقیت وبسیما

چراکه در این شرایط، لینک‌های شما گزینه‌های بیشتری مانند امتیاز صفحه یا پرسش و پاسخ را به کاربران نمایش می‌دهند. همچنین در نتایج کوئری‌های جستجویی که تمام صفحه‌ها از اسکیما استفاده کرده باشند، استفاده نکردن از اسکیما در صفحه‌های شما باعث کاهش نرخ کلیک این صفحه‌ها در گوگل خواهد شد. علاوه بر این، بهتر است تا زمانی که مجبور نشده‌اید URL صفحه‌های وب‌سایت خود را تغییر ندهید. حتی زمانی که به نظرتان URLهای قبلی به اندازه کافی مناسب نیست، تا زمانی که URLها به رابطه کاربران و کسب و کار شما آسیبی وارد نمی‌کنند، آن‌ها را تغییر ندهید. اگر زمانی مجبور شدید که ساختار URLهای وب‌سایت خود را تغییر دهید، پس از تغییر ساختار از ریدایرکت دائمی (کد ۳۰۱) برای ریدایرکت کردن صفحه‌های قدیمی روی URLهای جدید بهره بگیرید. تغییر URLها بدون توجه کافی به این مسئله از اشتباهات رایج کسب و کارها هنگام طراحی مجدد وب‌سایت است.

  • قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما پروتکل HTTP/2 را پشتیبانی می‌کند اطمینان حاصل کنید.
  • این نوع محتوا محتوای اصلی سایتتان است که کلیدواژه‌های اصلی و پول ساز کسب‌وکارتان را هدف قرار می‌دهد.
  • بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می‌‌‌گیرد.
  • تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با پیاده‌سازی آنها نرخ پرش را کاهش دهید.

مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد. و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد. HTTP Status Code 301به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند.

  وزرای دفاع چین و روسیه بر گسترش همکاری نظامی تاکید کردند

درامد سئو