اخبار فوری XAU/USD: طلا به بالاترین حد خود رسید

چشم انداز طلا و تجزیه و تحلیل

  • جنگ بین اسرائیل و حماس افزایش یافته است، پیشنهاد طلا.
  • تقویم اقتصادی سبک شاهد احساسات ریسک، نوسانات بازار است.
  • سیگنال‌های فنی نزولی می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلا به سمت 2000 دلار شود.

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز GOLD Q4 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله‌گری باشد، در دست بگیرید.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیش بینی بنیادی XAU/USD

قیمت طلا به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در حالی که درگیری‌های اسرائیل و حماس پس از پایان آتش‌بس در هفته گذشته آغاز شد، در بازار آزاد به بالاترین سطح خود رسید. پناهگاه امن فلز زرد از این حرکت حمایت کرد اما از آن زمان به پایین تر از آن عقب نشینی کرده است 2100 دلار یک بار دیگر علامت بزنید؛ این با وجود دلار آمریکا قوی تر است. یک به‌روزرسانی از پیش‌بینی هفتگی طلا من، مسیر آتی صندوق‌های فدرال رزرو مشابهی را نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری تقریباً نشان می‌دهد. 125bps کاهش تجمعی نرخ بهره تا دسامبر 2024.

ضمنی FED صندوق های آتی

image1.png

منبع: Refinitiv

بازده واقعی ایالات متحده (به زیر مراجعه کنید) به دنبال بازدهی خزانه داری ایالات متحده بالاتر است. از نظر فنی، این امر جذابیت طلا را به دلیل افزایش هزینه فرصت محدود می کند، اما در حال حاضر تقاضای پناهگاه امن متغیر غالب است.

بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده

image2.png

منبع: Refinitiv

امروز بدون داده‌های واقعی تاثیرگذار، قیمت احتمالاً توسط به‌روزرسانی‌ها در غزه و همچنین انتظارات پیرامون PMI خدمات ISM آینده و حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) تعیین می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از تحلیلگران منتظر شگفتی های صعودی هستند، در صورت تحقق این امر، طلا ممکن است تأثیر منفی بگذارد.

  وزیر خارجه چین: از گفت‌وگو برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم

تقویم اقتصادی طلایی

image3.png

منبع: DailyFX

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه قیمت طلا

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

نمودار روزانه XAU/USD بالا رالی عظیم در معاملات اولیه را نشان می دهد که در حال حاضر یک کندل فتیله ای بلند در حال شکل گیری است. اگر شمع به این شکل بسته شود، خرس‌ها به دنبال جنبه‌های نزولی بعدی خواهند بود که از پیش‌بینی‌های اساسی برای داده‌های قوی‌تر اقتصادی ایالات متحده همانطور که در بالا ذکر شد پشتیبانی می‌کند. مکمل سوگیری نزولی، شاخص قدرت نسبی (RSI) است که در منطقه بیش از حد خرید باقی می‌ماند. از منظر صعودی، گاوها با دیدن اولین نشانه های شکل گیری صلیب طلایی (آبی) تا حدودی امیدوار خواهند بود.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

  • 2048.79
  • 2000.00
  • 1987.42
  • 1950.00

احساس مشتری GOLD IG: مخلوط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند کوتاه روی GOLD، با 52% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند.

کنجکاو هستید که بدانید موقعیت یابی در بازار چگونه می تواند بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد؟ راهنمای احساسات ما بینش ها را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-xau-usd-breaking-news-gold-reaches-all-time-highs-wv-20231204.html