افزایش دستمزدهای ژاپنی به بالاترین حد 30 سال اخیر، افزایش حدس و گمان نرخ BoJ

اخبار و تحلیل USD/JPY

  • رنگو بالاترین افزایش دستمزد را در 30 سال اخیر اعلام کرد
  • BoJ روند صعودی بلندمدت خود را حفظ می کند و قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند
  • بانک‌های مرکزی باقی‌مانده که هفته آینده تشکیل جلسه خواهند داد: BoJ، RBA، Fed، BoE
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

رنگو بالاترین افزایش دستمزد را در 30 سال اخیر اعلام کرد

رنگو توافق دستمزدی را با 5.28 درصد اعلام کرد که بزرگترین افزایش در 30 سال گذشته است، زیرا شرایط برای بانک ژاپن (BoJ) پیش از جلسه سیاست هفته های آینده هماهنگ می شود. Rengo بزرگترین گروه اتحادیه کارگری ژاپن است که بیش از هفت میلیون کارگر در برخی از بزرگترین شرکت های ژاپن را نمایندگی می کند.

پیش از این، BoJ ذکر کرده بود که پیش‌شرط افزایش نرخ بهره، رعایت یک «چرخه مناسب دستمزد-قیمت» است. تورم برای بیش از یک سال بالای 2 درصد باقی مانده است، اگرچه، از بیش از 3 درصد به سمت هدف کاهش می یابد و نگرانی هایی را در مورد تداوم تورم اساسی ایجاد می کند. با این وجود، به نظر می‌رسد تحولات اخیر نوید خوبی برای BoJ است تا بار دیگر مسیر جدیدی را به سمت نرخ‌های بهره مثبت ایجاد کند.

واکنش فوری به این اعلامیه حاکی از یک پیشنهاد جزئی برای ین بود، اما طولی نکشید که USD/JPY به طور شگفت انگیزی بالاتر رفت.

  افزایش همکاری کره جنوبی و عربستان در حوزه انرژی

دلار آمریکا/ نمودار 5 دقیقه ای JPY

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY روند صعودی بلندمدت خود را با ادامه افزایش قیمت ها حفظ می کند

دلار آمریکا دیروز پس از آن که داده‌های PPI کمی داغ‌تر از حد انتظار چاپ شد، افزایش یافت که با افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا (2، 10 ساله) بیشتر شد. این حرکت در ساعات اولیه نشست لندن ادامه یافت، زیرا USD/JPY به نظر می‌رسد هفته را با چهار روز افزایش متوالی به پایان برساند.

افزایش صعودی سطوح ورودی بهبود یافته ای را برای خرس هایی که به دنبال افزایش بیشتر ین و حرکت پایین تر در USD/JPY هستند، نشان می دهد. با این حال، افزایش صعودی اخیر پس از جهش از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) و نشانگر 146.50 که بالاتر از SMA 50 معامله می شود، سرعت خود را افزایش داده است. به طور طبیعی، 150 دوباره به عنوان سطح بعدی مقاومت ظاهر می شود. اگر خطر افزایش نرخ در چند روز آینده قریب‌الوقوع‌تر شود، 146.50 نشان‌دهنده تغییر احتمالی در احساسات است.

یکی از موانع بالقوه، ارزیابی خود فرماندار اوئدا از اقتصاد محلی است که در آن او یادآور شده است که بهبودی متوسط ​​است و او در برخی از داده‌ها دیده است. این پس از تجدید نظر اخیر در تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم نشان داد که ژاپن وارد یک رکود فنی نشده است، اما بازنگری جزئی در این مرحله آکادمیک به نظر می رسد و اقتصاد ژاپن نشانه هایی از نگرانی را نشان می دهد.

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -13٪ 5% 0%
هفتگی 2% 12% 9%

باقی مانده بانک های مرکزی هفته آینده تشکیل جلسه می دهند

BoJ قرار است سه شنبه آینده دوباره تشکیل جلسه دهد تا سیاست های پولی را تعیین کند، اما بازارها پیش بینی می کنند که تغییری رخ ندهد، اما احتمال افزایش غافلگیرکننده را نمی توان نادیده گرفت (41 درصد در زمان نگارش). در عوض، نتیجه محتمل‌تر این است که بانک از فرصت استفاده کند تا جلسات آوریل یا ژوئن را به عنوان رویدادهای زنده برای خروج از نرخ‌های بهره منفی معرفی کند. صورتجلسه جلسه در اواخر 24 مارس و هنگام انتشار متن به شدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی ما، از آخرین اخبار و موضوعات محرک بازار مطلع شوید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-wages-rise-to-30-year-high-fueling-boj-rate-speculation-20240315.html