نزدیک شدن دلار آمریکا به مقاومت، پشتیبانی از تست GBP/USD، تصمیمات نرخ بهره نزدیک است

قیمت دلار آمریکا، تجزیه و تحلیل و نمودارها

توصیه شده توسط Nick Cawley

ایجاد اعتماد در معاملات

آخرین گزارش PPI ایالات متحده نشان داد که تورم عمده فروشی ثابت است و داستان کاهش تورم اخیر را خدشه دار می کند. تورم سالانه ایالات متحده در ماه فوریه 1.6% افزایش یافت که بالاتر از انتظارات بازار 0.9% و بازنگری شده در ماه قبل 1.0% بود. طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده،

بر مبنای تعدیل‌نشده، شاخص تقاضای نهایی برای 12 ماه منتهی به فوریه 1.6 درصد رشد کرد که بزرگترین افزایش از زمان افزایش 1.8 درصدی برای 12 ماه منتهی به سپتامبر 2023 است. در فوریه، تقریباً دو سوم افزایش تقاضای نهایی بود. قیمت ها را می توان در شاخص کالاهای تقاضای نهایی دنبال کرد که 1.2 درصد رشد کرد. قیمت خدمات تقاضای نهایی 0.3 درصد افزایش یافت. شاخص تقاضای نهایی بدون مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری پس از افزایش 0.6 درصدی در ژانویه، در فوریه 0.4 درصد افزایش یافت. برای 12 ماه منتهی به فوریه، قیمت تقاضای نهایی منهای مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری 2.8 درصد افزایش یافت.

این اعداد توسط فدرال رزرو قبل از جلسه سیاست گذاری FOMC در چهارشنبه آینده و تصمیم گیری در مورد نرخ بهره ذکر شده است. انتظار می رود فدرال رزرو در هفته آینده به طور کامل نرخ ها را بدون تغییر نگه دارد، اما هرگونه اشاره به تورم بالاتر توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، توجه معامله گران را به خود جلب خواهد کرد. پس از داده‌های دیروز، احتمال نرخ‌های ماه ژوئن بیشتر کاهش یافت و بازار اکنون با احتمال 60 درصدی برای نرخ 35 واحدی در پایان سه ماهه اول مواجه است.

  واکنش سفیر روسیه در چین درباره ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

شاخص دلار آمریکا پس از داده های روز پنجشنبه افزایش یافت و زیان های اخیر را کاهش داد. شاخص در حال حاضر به منطقه مقاومت متشکل از 50% فیبوناچی اصلاحی در 103.41 و هر سه میانگین متحرک ساده که در حال حاضر بین 103.57 و 103.71 قرار دارند نزدیک شده است. این منطقه مقاومت باید قبل از تصمیم FOMC باشد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت روزانه شاخص دلار آمریکا

image1.png

بانک انگلستان (BoE) همچنین آخرین تصمیم سیاست خود را در هفته آینده اعلام خواهد کرد و انتظار می رود بانک مرکزی انگلیس به طور کامل تمام تنظیمات سیاست را دست نخورده باقی بگذارد. نکته اصلی مورد توجه در این نشست، تقسیم آرای نرخ بهره خواهد بود. در آخرین جلسه، شش عضو از 9 عضو به تغییر نرخ ها، دو عضو به افزایش و یک عضو به کاهش نرخ رای دادند. اگر این تقسیم بندی تغییر کند، بازارها احتمالاً در کوتاه مدت استرلینگ را دوباره قیمت خواهند داد.

برای همه تاریخ‌های جلسات بانک مرکزی مهم، به بخش مراجعه کنید تقویم بانک مرکزی DailyFX

GBP/USD در حال حاضر در دو طرف 1.2742 معامله می شود که سطح مقاومت قبلی است. یک بلوک از کندل های روزانه قبلی و میانگین های متحرک ساده 20 و 50 روزه سطح بعدی حمایت را در 1.2667 حفظ می کنند. این امر احتمالا تا جلسات هفته آینده بانک مرکزی ادامه خواهد داشت. اگر نه، 1.2600 و 1.2547 مورد توجه قرار می گیرند.

  پیش بینی قیمت USD/CAD: قدرت Loonie در راه است؟

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا و پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-closes-in-on-resistance-gbp-usd-testing-support-interest-rate-decisions-near-20240315.html