افزایش دلار آمریکا، افت یورو/دلار آمریکا، طلا همچنان بالاتر می رود

دلار آمریکا، یورو/دلار آمریکا، طلا – قیمت ها و تجزیه و تحلیل

پس از اینکه داده ها نشان داد که تورم در ایالات متحده در حال افزایش است، دلار آمریکا در بالاترین سطح چند ماهه معامله می شود. علیرغم بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا، طلا همچنان به رکورد جدیدی دست یافته است.

  • قدرت دلار آمریکا در طیف وسیعی از جفت‌های FX قابل مشاهده است.
  • طلا پرینت تازه ای دارد.

برای همه تاریخ‌های جلسات بانک مرکزی مهم، به بخش مراجعه کنید تقویم بانک مرکزی DailyFX

Q2 جدید ما را دانلود کنید یورو پیش بینی در زیر

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پس از آن که داده های دیروز نشان داد که تورم در ایالات متحده ممکن است در حال افزایش باشد، دلار آمریکا در گردش مالی اولیه اروپا همواره بالاتر می رود. داده های جمعه گذشته PCE همانطور که انتظار می رفت منتشر شد، اما داده های روز دوشنبه ISM نشان داد که فشار قیمت ها در ایالات متحده ممکن است افزایش یابد. آخرین شاخص S&P Global US Manufacturing PMI نشان داد که تولید ایالات متحده بیشتر در حال گسترش است، اما شاخص Prices Paid نیز نشان داد که تورم قیمت تولید برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته است.

به گفته کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی در S&P Global Market Intelligence، «خوانش نهایی شاخص PMI تولید جهانی S&P نشان دهنده بهبود بیشتر دلگرم کننده در شرایط کسب و کار در ماه مارس است، و به نشانه هایی اضافه می کند که به نظر می رسد اقتصاد ایالات متحده در یک وضعیت خوب گسترش یافته است. سرعت دوباره در سه ماهه اول….. «با این حال، روند صعودی با تقویت قدرت قیمت گذاری همراه است. میانگین قیمت‌های فروش توسط تولیدکنندگان در ماه مارس با سریع‌ترین نرخ 11 ماهه افزایش یافت، زیرا کارخانه‌ها هزینه‌های بالاتری را به مشتریان منتقل کردند و نرخ تورم بسیار بالاتر از میانگین ثبت‌شده قبل از همه‌گیری بود. قابل توجه ترین افزایش شدید قیمت ها برای کالاهای مصرفی بود که با سرعتی که طی 16 ماه مشاهده نشده بود افزایش یافت و نشان دهنده مسیر احتمالی ناهموار کاهش تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو بود.

  بهترین استراتژی فارکس برای معامله چیست؟ + کاملترین منبع استراتژی فارکس ایران بورس | persianforexacademy

PMI تولید جهانی S&P ایالات متحده

پس از انتشار این داده ها، شاخص دلار آمریکا بالاتر رفت و به سطوحی رسید که از اواسط نوامبر سال گذشته مشاهده نشده بود. ناحیه مقاومت بعدی در اطراف ناحیه 105.45 دیده می شود که ممکن است برای شکستن قانع کننده به یک درایور تازه نیاز داشته باشد.

آخرین تحلیل فنی و بنیادی Q2 ما را اینجا ببینید

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت روزانه شاخص دلار آمریکا

image1.png

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

بازده خزانه داری آمریکا با تاریخ کوتاه دیروز بالاتر رفت، اما اگر بخواهند سطوح بالاتر را آزمایش کنند، باید از میانگین متحرک ساده 200 روزه – در حال حاضر 4.75 درصد – عبور کنند.

بازده اوراق قرضه 2 ساله ایالات متحده

image2.png

قدرت دلار آمریکا در جفت های مختلف FX، به ویژه EUR/USD قابل مشاهده است. در حالی که دلار آمریکا قوی است، یورو همچنان ضعیف است و بازارها در مورد کاهش متوالی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن و جولای برای تقویت رشد ضعیف صحبت می کنند.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image3.png

طلا طی چند روز گذشته بالاترین رکورد جدیدی را ثبت کرده است، بدون توجه به تقویت دلار آمریکا و پس‌زمینه نرخ بالاتر آمریکا. این فلز گرانبها اخیراً یک پرچم فنی صعودی ایجاد کرد و اواسط هفته گذشته پس از بررسی مقاومت صعودی، بالاتر رفت. حرکت اخیر با استفاده از شاخص CCI شروع به خرید بیش از حد شده است و برای ادامه این فلز گرانبها یک دوره تثبیت لازم است.

  آتش سوزی مهیب در پایتخت اندونزی ۱۶ کشته برجای گذاشت

نمودار قیمت روزانه طلا

image4.png

همه نمودارها از طریق TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 45.82 درصد از معامله‌گران دارای لانگ خالص طلا هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.18 به 1 است. نت شورت معامله گران 2.76 درصد کمتر از دیروز و 9.38 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 9% -3٪ 2%
هفتگی -1٪ 12% 6%

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-rallies-eur-usd-slumps-gold-continues-to-push-ever-higher-20240402.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار