افزایش قیمت طلا با نشانه های بیشتر افزایش تورم جهانی

قیمت طلا (XAU/USD)، تجزیه و تحلیل و نمودارها

  • انگلستان CPI در ماه اکتبر به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسید
  • معیار Core نیز کمتر تیک خورد
  • قیمت طلا در حال نزدیک شدن به 2000 دلار هستند

نحوه تجارت طلا را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط IG

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در جلسه روز چهارشنبه اروپا همچنان به افزایش خود ادامه داد، اگرچه با پیوستن بریتانیا به فهرست رو به رشد اقتصادهای توسعه یافته که به نظر می رسد کنترل شوم تورم در آن ها در حال کاهش است، قیمت طلا کاهش یافت. داده های رسمی نشان می دهد که قیمت مصرف کننده سالانه 4.6 درصد در ماه اکتبر افزایش یافته است. این کمترین میزان در دو سال گذشته و کاهش شدیدی نسبت به 6.7 درصدی است که در یک ماه قبل مشاهده شد. مطمئناً، قیمت‌های سوخت پایین‌تر پشت این کاهش بود و نمی‌توان به آن‌ها برای پایین ماندن اعتماد کرد. با این حال، معیار تورم اصلی، که آنها را کاملاً از محاسبه خارج می‌کند، از 6.1 درصد به 5.7 درصد کاهش یافت. این ارقام تنها یک روز پس از آن منتشر شد که اعداد قابل مقایسه از ایالات متحده نیز کاهش فشار قیمت را نشان داد که همچنین طلا را تقویت کرد.

قیمت گیت کارخانه ایالات متحده نیز در روز چهارشنبه کاهش یافته است، اما تأثیر آن بر بازارهای مالی به طور قابل توجهی کمتر است.

با این حال، سرمایه گذاران به طور جدی امیدوار هستند که نبرد با تورم توسط مقامات پولی جهان که اکثریت قریب به اتفاق آنها نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند، برنده شده است. بازارها به دنبال کاهش نرخ بهره هستند، شاید در نیمه اول سال آینده.

  انتقاد شدید کره‌شمالی از نشست مشترک ژاپن و کره جنوبی/تبانی نظامی است

علیرغم تمام ویژگی‌های برجسته فلز زرد به عنوان یک محافظ تورم، با افزایش هزینه‌های استقراض، این فلز متضرر شده است. سرمایه گذاران تمایل دارند آن و سایر دارایی های بدون بازده را برای بازدهی بهتر در بازارهای اوراق قرضه کنار بگذارند. این حداقل تا حدی توضیح می‌دهد که چرا ارقام ضعیف‌تر تورم می‌توانند هم دارایی‌های بهشتی فرضی مانند طلا و هم شرط‌بندی‌های سنتی ریسک‌پذیر مانند سهام را بالا ببرند.

البته ممکن است که بازارها کمی جلوتر از خودشان باشند. با وجود ضعف نسبی اخیر، تورم در بسیاری از نقاط جهان بسیار بالاتر از اهداف بانک مرکزی است. مطمئناً نرخ‌های بهره حداقل تا زمانی که چنین است، باقی می‌مانند. علاوه بر این، آنهایی که به اندازه کافی بزرگ هستند تا روزهای تورمی دهه 1970 را به خاطر بیاورند، به خوبی می دانند که از بین بردن تورم پس از تثبیت آن بسیار دشوار است و ممکن است در بازارهای مد خطی که اکنون به نظر می رسد از بین نرود.

با این حال، در حال حاضر، قیمت‌ها در مسیر گاوهای نر طلا حرکت می‌کنند و ژئوپلیتیک غم‌انگیز در اوکراین و خاورمیانه نیز از حمایت مالی برخوردار است. اطلاعات قیمت سنگین‌تر در روز جمعه وجود دارد، با توجه به نرخ نهایی CPI اصلی منطقه یورو. انتظار می رود که اندکی کاهش یابد و از 4.5 درصد به 4.2 درصد برسد. مطمئناً می توان فرض کرد که بازار طلا چاپی را که انتظار می رود می پسندد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

توصیه شده توسط IG

مبانی تجارت برک آوت

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

  Gold (XAU/USD) and Silver (XAG/USD) Latest Outlooks

طلا اکنون شاهد یک جهش قوی و سه روزه از سطح 1935 دلار در هر اونس بوده است که احتمالاً به طور تصادفی با میانگین متحرک 200 روزه همخوانی ندارد. این برای گاوهای نر که در آن سطح نگه داشته اند نیز صدق می کند، زیرا نمودار بالا نشان می دهد که حرکت به پایین تر از آن، کانال روند نزولی غالب قبلی را به طرز ناراحت کننده ای به بازار نزدیک می کند. با این حال، به راحتی با 1883.70 دلار فاصله دارد، سطحی که اکنون پشتیبانی را فراهم می کند.

در حال حاضر، منطقه 1935 دلاری به عنوان یک پشتوانه احتمالی کوتاه مدت باقی مانده است، با مقاومت روانشناختی مهم 2000 دلاری در مناظر فوری گاوها.

شاخص قدرت نسبی در آخرین جلسه از سد 50 نقطه عبور کرد و بالای آن باقی می ماند. اما به وضوح هیچ نشانه ای از خرید بیش از حد در این مرحله وجود ندارد، و نشان می دهد که رالی می تواند قدرت کافی برای بازگشت به 2000 دلار و احتمالاً تا اوج پایان اکتبر 2009 را داشته باشد. بسته شدن روزانه 3 نوامبر کمی بالاتر از 1993 دلار احتمالاً سطح مقاومت کلیدی بعدی برای فلز است.

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان در قیمت فعلی، با 65 درصد سود خالص، صعودی هستند یا انتظار دارند قیمت‌ها افزایش یابد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -3٪ 0%
هفتگی 4% -24٪ -8٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-gain-on-more-signs-global-inflation-rolling-over-20231115.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار