اوج تمام وقت در فاصله لمس کردنی باقی می ماند

تحلیل و نمودار قیمت طلا (XAU/USD).

  • طلا در حال آماده شدن برای یک ضربه دیگر در اوج صعود 4 دسامبر.
  • آیا رئیس پاول بعداً امروز چیزی را تقدیم می کند؟

بیشترین خوانده شده: نقره دوباره به منطقه پشتیبانی چند ماهه بازگشت

رالی اخیر طلا در جمعه گذشته شتاب گرفت که ناشی از داده های ضعیف اقتصادی ایالات متحده بود و این افزایش به سمت بالاترین رکورد جدید در این هفته با قیمت 2141.8 دلار در هر اونس ادامه یافت. اوج دیروز این باعث شد طلا فقط 3 دلار برای چاپ یک ATH جدید کم کند. چشم انداز فنی طلا همچنان مثبت است و نشان می دهد که این فلز گرانبها به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

محرک‌های جدیدترین حرکت افزایش قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند، سری کاهش نرخ بهره در ایالات متحده – سه حرکت 25 واحد پایه که در سال جاری مشاهده شد، از نشست ژوئن FOMC شروع شد – خرید بهشتی در حال انجام به دلیل ترس‌های ژئوپلیتیک در اوکراین و خاورمیانه. و خریدهای سنگین بانک مرکزی در حالی که بانکداران از دلار آمریکا متنوع می شوند.

بعداً امروز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان (15:00 بریتانیا) شهادت خواهد داد. انتظار نمی رود که آقای پاول هنوز هیچ جدول زمانی برای کاهش نرخ بهره ارائه نکند، اگرچه هرگونه بحث در مورد تورم یا بازار کار ایالات متحده به شدت دنبال خواهد شد. نشست بعدی FOMC در 20 مارس است و این ممکن است محیط مناسب تری برای بحث های رسمی کاهش نرخ بهره باشد.

  سئول از احتمال آزمایش جدید موشک بالستیک بین قاره ای پیونگ یانگ خبر داد

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX.

با راهنمای رایگان ما، نحوه تجارت داده ها و رویدادهای اقتصادی را بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نمودار طلای روزانه با سطح مقاومت قبلی 2081 دلار در هر اونس مثبت است. اکنون به پشتیبانی تبدیل می شود. قبل از آن، سطح 2114 دلار در هر اونس ممکن است پس از بسته شدن در روز دوشنبه و باز شدن آن در روز سه شنبه به عنوان یک بافر عمل کند. شاخص CCI در پایین نمودار نشان می‌دهد که طلا به شدت بیش از حد خرید شده است، اگرچه این میزان در حال حرکت به سمت پایین‌تر است. ممکن است دوره کوتاهی از تثبیت در پیش باشد، اما به طور کلی مسیر کمترین مقاومت برای طلا بالاتر است.

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

داده های معامله گر خرده فروشی نشان می دهد که 44.00 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند که نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.27 به 1 است. تعداد معامله گران در لانگ خالص 3.42 درصد بیشتر از دیروز و 18.14 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص- short 5.01 درصد بیشتر از دیروز و 65.42 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

ببینید این نوسانات در موقعیت یابی چه معنایی برای قیمت طلا دارد

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 7% 4%
هفتگی -14٪ 63% 15%

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-latest-all-time-high-remains-within-touching-distance-20240306.html