با نگاه بازارها به بانک مرکزی اروپا، پول دوبل بیل، یورو دوباره افزایش یافت

یورو (EUR/USD) قیمت، تجزیه و تحلیل، و نمودار

• EUR/USD بالاتر از 1.08 راحت تر به نظر می رسد

• انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا برای کاهش هزینه های استقراضی که بی سابقه است، «بدون عجله» باقی بماند

• جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای شهادت برنامه ریزی شده به کنگره رفته است

یورو در برابر دلار آمریکا بار دیگر در روز چهارشنبه افزایش یافت و به نظر می رسد برای چهارمین جلسه متوالی افزایشی آماده است زیرا بازار به انتظار اعلام سیاست پولی بعدی بانک مرکزی اروپا است که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا به دلیل فشارهای تورمی سرسختانه در منطقه یورو، نرخ بهره را برای چهارمین جلسه متوالی در بالاترین حد خود رها کند. این در حالی است که برخی از اقتصادهای ملی آن، به ویژه آلمان، به نظر می رسد که می توانند با کمی محرک انجام دهند.

با این حال، تورم اصلی در سطح سالانه 3.9 درصد باقی مانده است و چهار ماه است که تغییر نکرده است. البته این موضوع بانک مرکزی اروپا را نگران می‌کند و احتمالاً به این معنی است که بانک مرکزی در سخنان اخیر رئیس جمهور کریستین لاگارد، «بدون عجله» برای کاهش هزینه‌های استقراض، باقی می‌ماند. با این حال، بازارها مطمئن تر می شوند که فدرال رزرو در موقعیتی قرار خواهد گرفت که تا اواسط سال نرخ بهره را کاهش دهد. با توجه به اینکه شاید تعجب آور نباشد که یورو باید کمی حمایت ببیند.

احتمالاً دلار در روز چهارشنبه بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد زیرا جروم پاول رئیس فدرال رزرو به زودی شهادت برنامه ریزی شده دو روزه خود را در مقابل کنگره آغاز خواهد کرد. با توجه به ابزار “FedWatch” بورس کالای شیکاگو، بازارها معتقدند کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن کاملاً قطعی است، اما بعید است که در ماه های مارس و می عملی شود. تصور می‌شود که پاول تا چه حد این تز را تأیید کرده است، جهت کوتاه‌مدت EUR/USD را تعیین می‌کند.

  بیش از ۵۰ کشته براثر سیل در فیلیپین

نحوه تجارت اخبار و رویدادهای FX را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نمودار روزانه EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

سودهای هفته گذشته باعث شد که قیمت یورو/دلار آمریکا بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود باشد، نقطه ای که پشتیبانی چهارشنبه را در 1.08244 ارائه می دهد.

به نظر می رسد جهش 14 فوریه خط روند صعودی بلندمدت را از پایین ترین سطح ده ماهه 3 اکتبر 2023 تا 1.0448 تأیید می کند، با این حال، این خط از آن زمان به ندرت با آزمایش مواجه شده است و احتمالاً نباید به آن اعتماد کرد. در حال حاضر به شدت به عنوان حمایت معنادار. اکنون با قیمت 1.07306، کمی پایین‌تر از بازار فعلی می‌آید.

گاوها یورو را تا سقف گسترده فعلی آن در 1.08985 بالا می برند. این اوج روزانه در 2 فوریه بود، اخیراً، اما در ماه دسامبر نیز در دو نوبت بازار را محدود کرد. افزایش به آن سطح ممکن است دوباره فروشندگان را بیرون بیاورد، اما یک حرکت بادوام بالاتر از آن احتمالاً 11 ژانویه را در صدر قرار خواهد داد. 1.09989 قبل از اوج های قابل توجه اواخر دسامبر به تمرکز بازگشت. نقطه ضعف روانشناختی 1.08 است، با پایین‌ترین سطح روزانه 29 فوریه 1.07960 در محدوده آسان در صورت شکست.

یورو عملاً در وضعیت جدیدی قرار گرفته است. روند صعودی کم عمق از 14 فوریه به بعد. با توجه به شاخص قدرت نسبی، هنوز هم به نظر نمی رسد که به طور قابل توجهی بیش از حد خرید شده باشد و از نظر فنی، گاوها همچنان در راس کار هستند.

  چین و آسیای مرکزی درصدد تقویت روابط اقتصادی

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-gains-again-as-markets-look-to-big-ecb-powell-double-bill-20240306.html