اوپک پلاس کاهش عرضه را به سه ماهه دوم، WTI و برنت ایس تمدید کرد

اخبار و تحلیل نفت (خام برنت، WTI).

  • اوپک پلاس کاهش عرضه را برای سه ماهه دوم تمدید کرد، روسیه مجبور به کاهش بیشتر شد
  • نفت خام برنت علیرغم کاهش بیشتر روسیه، هفته را با کاهش قیمت آغاز می کند
  • نفت WTI با عقب نشینی قیمت ها به سمت سطح کلیدی، نشانه خستگی صعودی است
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

اوپک پلاس کاهش عرضه را برای سه ماهه دوم تمدید کرد، روسیه مجبور به کاهش بیشتر شد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش که با نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، طبق پیش‌بینی‌ها، تصمیم گرفتند کاهش عرضه را تا سه ماهه دوم سال جاری تمدید کنند. بنابراین، واکنش بازار در ابتدای هفته با وجود یکی از جزئیات شگفت‌انگیز تصمیم که کاهش 471000 بشکه‌ای نفت در روز (بشکه در روز) از سوی روسیه بود – در نتیجه کاهش کارکرد پالایشگاه‌ها به دلیل حملات پهپادهای اوکراینی، نسبتاً خاموش بود.

واردکنندگان و مصرف کنندگان نفت از کاهش قیمت نفت و کاهش عمومی دلار آمریکا از زمان بالاترین قیمت مربوطه در سپتامبر/اکتبر سود برده اند. کندی رشد جهانی از طریق واقعیت رکودهای فنی در اقتصادهای بزرگی مانند بریتانیا و ژاپن و با نزدیک شدن اتحادیه اروپا به آنها تحقق یافته است. چین که هر ساله بیشترین رشد تقاضای نفت را تشکیل می دهد، برای احیای اقتصاد خود و محدود نگه داشتن قیمت نفت تلاش کرده است. این هفته، مقامات چینی برای تصمیم گیری در مورد اهداف رشد برای سال و سایر اقدامات استراتژیک گرد هم می آیند، اما تا به امروز، تدابیر تطبیقی ​​ثابت کرده است که تسکین محدودی را ارائه می دهد. انتظار می رود هدف رشد در همان سطح سال 2023، “حدود 5٪” تعیین شود.

  راهبرد کانادا برای تقویت موقعیت نظامی در منطقه هند و اقیانوسیه / با چین مقابله می کند

یکی دیگر از عواملی که بر افزایش قیمت نفت تأثیر می‌گذارد، رکورد سطح عرضه غیراوپک است که وارد بازار می‌شود و آمریکا سهم اصلی آن است. نمودار زیر روند صعودی بلندمدت تولید نفت آمریکا را نشان می دهد.

image1.png

منبع: Refinitiv، @JKempEnergy، EIA، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نفت خام برنت هفته را با پای ثابت آغاز می کند

نفت خام برنت در پایان هفته گذشته شتاب گرفت و به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت. دلار در واکنش به برخی داده‌های احتمالی مربوط به تولید در ایالات متحده به عنوان یک شاخص آینده‌نگر کاهش یافت، «سفارش‌های جدید» کاهش یافت. طبیعتاً، فردا بازارها بیشتر بر ارقام خدمات ایالات متحده متمرکز خواهند شد تا تأیید کنند که آیا افزایش مشابهی در بخش مسئول تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ظاهر شده است یا خیر.

در ابتدای این هفته، نفت خام برنت نسبتا ثابت بود اما بالاتر از سطح مقاومت قبلی در حدود 83.50 دلار معامله شد. سطوح بعدی مقاومت در 87 و 89 دلار با قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 و 50 روزه (SMA) ظاهر می شود. در صورتی که گاوها نتوانند از اینجا شتاب ایجاد کنند، 82 دلار به عنوان حمایت ظاهر می شود که مصادف با 200 SMA است و 77 دلار سطح بعدی اهمیت به سمت نزول باقی می ماند.

نمودار روزانه نفت خام برنت (نفت انگلستان).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

بازار نفت به شدت به نیروهای عرضه و تقاضا، ژئوپلیتیک و رشد اقتصادی جهانی وابسته است. تمام ملاحظات اساسی را که همه تاجران نفت باید بدانند را بیابید:

نفت WTI با عقب نشینی قیمت ها به سمت سطح کلیدی، علائم خستگی صعودی را نشان می دهد

نمودار WTI روند صعودی گسترده‌تری را در نفت نشان می‌دهد، اما نشانه‌هایی از خستگی قبل از مقاومت کانال ظاهر می‌شود. فتیله بالایی روز جمعه و شروع کمی کندتر امروز، به عقب نشینی کوتاه مدت به سمت 77.40 دلار و SMA 200 اشاره دارد.

داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته (خدمات ISM، NFP) و نشست های مهم در چین، می تواند قیمت نفت را به سمت پایان هفته هدایت کند.

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-outlook-opec-extends-supply-cuts-into-q2-wti-brent-ease-20240304.html