با افزایش انتظارات برای کاهش اوپک، بهبودی ادامه دارد

پیش بینی قیمت نفت:

  • روغن بازیابی در حال حاضر 7٪+ از پایین ترین سطح هفته گذشته با 80 دلار در هر بشکه اکنون در معرض دید است.
  • گمانه زنی ها همچنان در مورد کاهش بیشتر عرضه از سوی اوپک پلاس ادامه دارد زیرا این سازمان در اواخر این ماه تشکیل جلسه می دهد.
  • موانع فنی پیش رو ممکن است ناچیز باشد زیرا احساسات و نگرانی های اوپک باعث علاقه گاوها می شود.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدام قیمت، الگوهای نمودار و میانگین های متحرک، بررسی کنید بخش آموزش DailyFX.

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

قیمت نفت با افزایش 2.7 درصدی در زمان نگارش این مقاله به بهبود قوی خود نسبت به جمعه گذشته ادامه داد. روز جمعه شاهد این بودیم که این تجمع عمدتاً به دلیل نگرانی از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا در مورد نفت روسیه آغاز شد و صبح امروز با افزایش گمانه زنی ها در مورد کاهش بیشتر اوپک ادامه یافت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

اوپک پلاس کاهش بیشتری را معرفی می کند؟

مدتی است که بازارها نسبت به قیمت نفت چندان نزولی نبوده‌اند، زیرا رکود جهانی اخیراً خرس‌ها را جسارت کرده است. با توجه به این که اوپک به دنبال حفظ ثبات و حفظ قیمت نفت بالای 80 دلار در هر بشکه است، گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که ممکن است کاهش بیشتر عرضه در راه باشد.

اوپک پلاس اواخر این ماه تشکیل جلسه می دهد و به گفته یک منبع، این گروه معتقد است که ممکن است برای حفظ قیمت نفت بالای 80 دلار در هر بشکه، بیشتر مورد نیاز باشد. اوپک زمانی که کاهش عرضه را آغاز کرد با واکنش‌های منفی مواجه شد، اما با توجه به محیط کلان و تغییرات قیمت‌های نفت در طول سال 2023، آنها به اثبات رسیده‌اند. در کمال تعجب امروز شنیدیم که امارات اجازه افزایش عرضه نفت را تحت شرایط توافق فعلی خواهد داشت. ابوظبی پس از کسب امتیاز در آخرین نشست این گروه در ژوئن، آماده افزایش تولید است. ابوظبی استدلال کرد که محدودیت‌های تولید طولانی‌مدت برای افزایش ظرفیت در سال‌های اخیر ناکام مانده است. این به طور شگفت انگیزی تأثیر کمی بر قیمت نفت امروز داشته است زیرا بازار همچنان از کاهش تولید سایر کشورهای عضو نگران است.

  آمادگی مسکو و پکن برای رویارویی با فشار فزاینده خارجی

معمای ونزوئلا که به روایت نزولی افزوده می شود. کشورهای آمریکای جنوبی پس از لغو تحریم‌ها به اقدامات خود برای افزایش تولید ادامه می‌دهند و می‌توانند در سال 2024 به سطح تولید مناسب بازگردند که می‌تواند چالش بیشتری بر پویایی عرضه و تقاضا بیافزاید.

به دنبال آینده برای بقیه هفته

موجودی ها احتمالاً در این هفته کلیدی خواهند بود زیرا اخیراً شاهد افزایش جزئی در انبارها بوده ایم که به فروش اخیر کمک کرده است. هفته گذشته همچنین شاهد افزایش تعداد سکوهای نفتی تحت اداره شرکت های آمریکایی در هفته گذشته بودیم که این اولین افزایش در 3 هفته گذشته بود. این معمولاً به عنوان یک شاخص برای خروجی آینده عمل می کند، و بنابراین جالب است که ببینیم آیا تعداد دکل ها همچنان بهبود می یابد یا خیر.

image1.pngimage2.pngimage3.pngتصویری از لیست قیمت نفت شرح به طور خودکار تولید شد

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، هر دو WTI و برنت امروز افزایش یافتند و هر دو حدود 2.7٪ افزایش یافتند. با توجه به اینکه شمع روزانه جمعه به عنوان یک نوار صعودی بسته شد، نکات فنی به بهبودی امروز اشاره کردند. علیرغم کاهش شکاف در آخر هفته، قیمت نفت همچنان به افزایش خود ادامه داد و WTI اکنون با مقاومت ارائه شده توسط MA 200 روزه در حدود 78.13 مواجه شده است.

با نگاهی به ساختار، ما به طور کلی نزولی باقی می‌مانیم، با بستن شمع روزانه بالاتر از علامت 78.55 مورد نیاز برای تأیید تغییر در ساختار. این نشانه خوبی است که ما می‌توانیم به بالاتر از حد فشار برسیم و قیمت 80 دلار در هر بشکه را پس بگیریم، در صورتی که شکست در انجام این کار احتمالاً منجر به آزمایش مجدد کف‌های اخیر یا پایین‌ترین بالقوه جدید در اطراف منطقه حمایتی 70.12 خواهد شد.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ افزایش پایگاه‌های نظامی آمریکا در فیلیپین برای مقابله با چین

نفت خام WTI نمودار روزانه – 20 نوامبر 2023

منبع: TradingView

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 80٪ از معامله گران در حال حاضر دارای موقعیت های LONG هستند. با توجه به دیدگاه مخالف در مورد احساسات مشتریان در DailyFX، آیا قیمت نفت قرار است به سطح 70 دلار در هر بشکه بازگردد؟

برای نگاهی عمیق تر به WTI/Oil Sentiment و راه هایی برای گنجاندن آن در معاملات خود، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ 39% 3%
هفتگی -13٪ 16% -8٪

نمودار روزانه نفت برنت – 20 نوامبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-forecast-recovery-continues-as-expectations-for-opec-cuts-grow-20231120.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار