با افزایش تقاضای پناهگاه امن، قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید

اخبار و تحلیل طلا (XAU/USD).

  • تنش های ژئوپلیتیکی علیرغم افزایش ارزش دلار و بازدهی آمریکا به جذابیت طلا می افزاید
  • طلا با در نظر گرفتن نشانگر روانی 2300 دلاری، رکورد دیگری را در تاریخ شکست
  • با مطالعه پیش‌بینی طلای جدید سه ماهه دوم، تحلیلگران ما برای طلا در سه ماهه دوم چه پیش‌بینی می‌کنند:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و خاورمیانه

در تلاشی هماهنگ برای قطع منبع اصلی بودجه کرملین برای جنگ، اوکراین زیرساخت‌های نفتی در روسیه را به نارضایتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هدف قرار داده است که می‌گوید این امر می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای بر قیمت‌های جهانی نفت داشته باشد.

آخرین حمله در 1300 کیلومتری خط مقدم رخ داد و یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت روسیه را درگیر کرد. این خسارت به عنوان “غیر قابل توجه” گزارش شده است، اما روسیه را در حالت آماده باش بالا نگه می دارد تا از منبع اصلی تامین مالی خود محافظت کند.

علاوه بر این، حمله هدفمند به سفارت ایران در دمشق منجر به کشته شدن فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران ایران شد. ایران متعهد شد که به «مجازات و انتقام» پاسخ دهد. این آخرین تشدید تنش است که خطر ورود ایران به مناقشه را به شیوه‌ای مستقیم‌تر می‌کند. تاکنون دخالت ایران عمدتاً به عنوان تامین کننده مالی گروه شبه نظامی لبنانی حماس بوده است.

هر دو تشدید فقط برای حمایت از افزایش اخیر طلا استفاده می‌کنند – کمک می‌کنند فلز امن به بالاترین حد خود برسد.

  XAU/USD افزایش می‌یابد، بازدهی خزانه‌داری بی‌ثبات می‌ماند، گزارش‌های مشاغل نزدیک است

قیمت طلا به شدت تحت تاثیر عوامل اساسی مانند تقاضا و عرضه و همچنین تنش های ژئوپلیتیکی است. نکات ضروری را که همه معامله گران طلا باید بدانند را بیاموزید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

طلا با مقاومت 2300 دلاری به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

افزایش قیمت طلا شگفت‌انگیز نبود، زیرا توجه چندانی به افزایش ارزش دلار و افزایش کوتاه‌مدت بازدهی ایالات متحده پس از آن که داده‌های تورم نتوانست پیشرفت قابل‌توجهی را در روز جمعه نشان دهد، نشان می‌دهد.

این حرکت صعودی تا زمانی ادامه داشت که قیمت‌ها بتوانند حمایت خود را در بالاترین حد 2146.80 دلار در سال 2023 حفظ کنند. علائم عقب نشینی نزولی ظاهر شد اما در نهایت شکست خورد زیرا فلز پناهگاه امن بالا رفت. علیرغم کاهش ماهانه خرید در ماه فوریه، بانک های مرکزی، به ویژه بانک خلق چین، این فلز را خریداری کرده اند. شهروندان چینی همچنین در حال انباشت طلا به عنوان راهی برای مبارزه با بخش املاک تحت محاصره و تضعیف ارز و همچنین روند رو به رشد حمایت گرایی و دور شدن از جهانی شدن هستند.

علامت 2300 دلار به عنوان سطح قابل توجه بعدی مقاومت عمل می کند، اما عملکرد قیمت در روز از بالاترین سطح عقب نشینی کرده است. طلا به خوبی در قلمرو خرید بیش از حد باقی می‌ماند و پس از افزایش شهاب‌سنگ، عقب‌نشینی را تهدید می‌کند. بالاترین سطح قبلی 2222 دلار به عنوان سطح بعدی حمایت عمل می کند و به سازنده نگاه داشتن چشم انداز صعودی کمک می کند.

نمودار روزانه طلا

  اعتراض مردم کره جنوبی به سفر نخست وزیر ژاپن به سئول

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نوسانات طلا در روزها و هفته های اخیر افزایش یافته بود، زیرا بانک های مرکزی قیمت این فلز را در زمانی که به طور جدی کاهش نرخ بهره را بررسی می کنند، افزایش دادند – چیزی که این فلز بدون بازده را جذاب تر می کند. با این حال، اقتصاد داغ ایالات متحده نشان می دهد که چنین کاهش نرخی احتمالاً به تعویق می افتد. شاخص های بعدی عملکرد اقتصادی ایالات متحده اواخر امروز با چاپ خدمات PMI و اعداد مشاغل روز جمعه ظاهر می شوند.

طلا 30 روزه نوسانات ضمنی

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-achieves-another-all-time-high-as-safe-haven-appeal-ramps-up-20240403.html