با تشدید تنش‌های خاورمیانه، طلا (XAU/USD) در ریسک‌گریزی به 1950 دلار در هر اونس رسید.

پیش بینی قیمت XAU/USD، XAG/USD:

خوانده شده ترین: تنظیمات اقدام قیمت GBP: GBP/USD، EUR/GBP، GBP/AUD Post UK CPI

طلا با توجه به افزایش ریسک گریزی از سوی فعالان بازار، رشد خود را در طول روز افزایش داد. افزایش فضای پرخطر امروز ناشی از انفجار بیمارستانی در غزه در شب گذشته است که هم اسرائیل و هم فلسطین را متهم به این جنایت کردند. این تاثیر و پیامد باعث نگرانی مجدد از یک درگیری گسترده تر شد که به طلا کمک کرد تا به سمت قیمت 1950 دلار در هر اونس تسریع یابد.

با تجزیه و تحلیل عمیق چشم انداز طلا، که بینش هایی از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

سیاستگذاران فدرال رزرو، تنش های خاورمیانه و خزانه داری ایالات متحده

ایالات متحده یک هفته دیگر شاهد داده های خوش بینانه بود زیرا خرده فروشی برآوردها را شکست داد. نتیجه افزایش اندکی در پیش بینی های افزایش نرخ بهره برای فدرال رزرو در نشست دسامبر بود. در همین حال، سیاستگذاران فدرال رزرو در این هفته به کار خود ادامه داده اند و بسیاری افزایش های اضافی را رد نکرده اند، بلکه اهمیت داده های پیش رو را تکرار کرده اند. والر، سیاستگذار فدرال رزرو، امروز اعلام کرد که کاهش رشد اقتصاد واقعی می تواند باعث شود که فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه دارد. اگر یک چیز وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از تحلیلگران با آن موافق هستند این است که روایت بالاتر برای طولانی تر، همچنان از قدرتی به قوت خود ادامه می دهد.

یکی دیگر از موارد مثبت به گفته فدرال رزرو، تاریخ طولانی تر خزانه های ایالات متحده است که به پیشرفت خود ادامه می دهند. بازدهی 10Y ایالات متحده در این هفته به بالاترین حد چند ساله خود رسید و به بالاترین حد خود در سال 2023 رسید و سیاستگذاران فدرال رزرو معتقد بودند که بازدهی بالاتر در اوراق خزانه با تاریخ طولانی‌تر می‌تواند بخشی از کارهای سنگین را برای آنها انجام دهد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، 10Y ایالات متحده اکنون در سطوحی است که آخرین بار در ژانویه 2007 مشاهده شده بود.

  PMI آلمان به سمت رکود کم عمق اشاره می کند

بازدهی خزانه داری ایالات متحده 2 و 10 سال، نمودار چهار ساعته

منبع: TradingView، ایجاد شده توسط Zain Vawda

با نگاهی به وضعیت خاورمیانه و من این را در هفته گذشته بارها در مورد تشدید تنش گفته ام. همانطور که اوضاع پیش می‌آید ایران پر سر و صداترین کشور منطقه بوده است که با توجه به تیرگی روابط با اسرائیل جای تعجب نیست. من انتظار ندارم که هیچ کشوری به طور خاص مستقیماً درگیر شود، اما اگر خاورمیانه را درک کنیم، تشدید تنش از طریق نیابت ها در این مرحله بسیار محتمل است. امثال حزب الله و سایر گروه های تروریستی کوچکتر در منطقه به خوبی می توانند با کمک مالی یا تسلیحاتی از کشورهای منطقه به آن بپیوندند.

هر تحولی که آمریکا را بیشتر به خط مقدم مناقشه بکشاند، ممکن است شاهد افزایش دوباره قیمت طلا باشد. هرچه درگیری بدون آتش‌بس یا راه‌حل ادامه یابد، سطح 2000 دلار در معرض تهدید باقی خواهد ماند و باید در روزهای آینده تحت نظر باشد.

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

ویژگی های معامله گران موفق

رویدادهای مخاطره آمیز پیش رو

بیشتر ریسک‌های پیش‌رو از نظر طلا احتمالاً تا پایان هفته از خاورمیانه ناشی می‌شود. هیچ انتشار داده‌ای با تأثیر بالا وجود ندارد که احتمالاً بر قیمت طلا و نقره در بقیه هفته تأثیر بگذارد. این امر با افزایش ارزش دلار امروز مشهود است که تأثیر بسیار کمی بر طلا و نقره داشت زیرا رالی در هر دو کالا امروز در واقع بخار شد.

  آشنایی با انواع شیر صنعتی | کسری ساران

نمای نزدیک از شرح لوگو به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

طلا

از دیدگاه فنی، طلا خط روند نزولی را که از اواسط ژوئیه در جریان بود شکسته است. رالی صعودی با عقب نشینی بسیار کمی گسترده بوده است و در زمان نگارش مقاله به بالاترین حد امروزی در حدود 1962 دلار در هر اونس رسیده است.

برای ادامه روند صعودی احتمالاً بسته شدن روزانه بالاتر از مرز 1950 دلار ضروری است. در شرایط عادی این امر کلیدی خواهد بود، اما با توجه به وضعیت ژئوپلیتیکی، بسته شدن به زیر 1950 دلار همچنان می‌تواند شاهد ادامه صعودی فردا باشد، بسته به احساسات ریسک در آخر هفته. 1950 دلار از ماه آگوست در دو نوبت منطقه کلیدی مقاومت بوده است که بر اهمیت این سطح تاکید می کند.

اگرچه RSI همیشه دقیق‌ترین نشانگر به‌خصوص در مورد رویداد داده‌های با تاثیر بالا یا محرک‌های خارجی نیست، RSI 14 روزه به محدوده خرید بیش از حد نزدیک می‌شود و می‌تواند فردا در صورت ادامه رالی وارد عمل شود.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 21 سپتامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

XAG/دلار آمریکا

به نظر می رسد قیمت نقره در پایان ماه سپتامبر به زیر الگوی مثلث متقارن بلندمدت سقوط کرده است. مانند طلا، به نظر می رسد این کالا علیرغم دلار آمریکا قوی از تنش خاورمیانه سود برده است. با این حال، نقره در یک منطقه تلاقی کلیدی در اطراف علامت 23.23 قرار گرفته است که در آن سطح مقاومت کلیدی همراه با MA 100 و 200 روزه داریم.

  کره جنوبی سامانه پرتاب راکت به لهستان می فروشد

نقره پس از بازگشت از منطقه تلاقی، اکنون در زیر ارزش معاملاتی 50 روزه معامله می شود و قیمت آن به پایین تر می رسد و این کالا را در برابر عقب نشینی عمیق تر آسیب پذیر می کند. برخلاف طلا که احتمالاً از جذابیت پناهگاه امن بهره می برد، نقره از لحاظ تاریخی از امتیاز مشابهی برخوردار نبوده است. این سؤال پیش می‌آید که آیا تقویت دلار آمریکا باید تنش‌ها را در خاورمیانه تشدید کند یا نه؟

نقره (XAG/USD) نمودار روزانه – 21 سپتامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به احساسات مشتری IG، معامله‌گران خرده‌فروشی بسیار طولانی در نقره هستند و 88 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای موقعیت‌های طولانی هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه‌ای از این است که رالی نقره ممکن است مسیر خود را طی کرده باشد و بازگشتی قریب‌الوقوع است؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری و همچنین نکات و ترفندهایی در مورد نحوه استفاده از آن در معاملات خود، راهنمای زیر را دانلود کنید!!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 4% 0%
هفتگی -14٪ 43% -10%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-hits-1950-oz-on-risk-aversion-as-middle-east-tensions-intensify-20231018.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار