با نزدیک شدن NFP های ایالات متحده، دلار آمریکا ضعیف باقی می ماند، طلا و بیت کوین به اوج خود می رسند

تجزیه و تحلیل، قیمت ها و نمودارهای دلار، طلا و بیت کوین

  • فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا مطمئن هستند، اما هنوز به اندازه کافی برای شروع کاهش نرخ ها مطمئن نیستند.
  • طلا همچنان به رشد خود ادامه می دهد، بیت کوین برای یک ATH دیگر آماده است
  • NFPهای ایالات متحده محرک بعدی اقدام قیمت هستند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دیروز در شهادت خود در کمیته بانکداری سنا اشاره کرد که نرخ بهره به زودی در مسیر کاهش قرار خواهد گرفت.

پاول روز پنجشنبه گفت: «اگر اقتصاد طبق انتظار عمل کند، ما فکر می‌کنیم که با دقت برداشتن موضع محدودکننده سیاست در طول سال آغاز خواهد شد».

او افزود: «فکر می‌کنم ما در جای درستی هستیم… ما منتظریم تا اطمینان بیشتری پیدا کنیم که تورم به طور پایدار به ۲ درصد می‌رسد. وقتی این اعتماد را به دست آوردیم و از آن دور نیستیم، مناسب است که سطح محدودیت را کاهش دهیم تا اقتصاد را به سمت رکود سوق ندهیم.

در اوایل جلسه دیروز، بانک مرکزی اروپا تمام تنظیمات سیاست پولی را همانطور که انتظار می‌رفت بدون تغییر نگه داشت، اما پیش‌بینی‌های کارکنان، تورم و پیش‌بینی‌های رشد را کاهش داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی پس از این تصمیم، اشاره کوچکی به کاهش نرخ بهره داد.

ما در حال پیشرفت خوبی به سمت هدف تورمی خود هستیم و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری داریم…اما به اندازه کافی اعتماد به نفس نداریم. به وضوح به شواهد بیشتر و داده های بیشتری نیاز داریم. در ماه آوریل کمی بیشتر می دانیم، اما در ژوئن چیزهای بیشتری خواهیم دانست.’

  چین در صادرات خودرو از آلمان سبقت گرفت/ اژدهای زرد در رتبه دوم جهان

بازارهای مالی اکنون به طور کامل با کاهش 25 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نشست 6 ژوئن قیمت گذاری می کنند، در حالی که احتمال نرخ مشابه فدرال رزرو در نشست 12 ژوئن FOMC در منطقه متوسط ​​70 درصدی است.

این استحکام کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به کاهش ارزش دلار ادامه داده است. پس از ثبت رکورد 105.02 در 14 فوریه در چند هفته اخیر، شاخص دلار آمریکا به طور پیوسته به 102.85 به پایین ترین حد نزدیک به دو ماه اخیر سقوط کرد. در همین بازه زمانی، طلا از پایین ترین سطح 1984 دلار در هر اونس افزایش یافته است. به بالاترین قیمت فعلی 2164 دلار در هر اونس.

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی IG نشان می‌دهد که 41.77 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.39 به 1 است. نت-شورت معامله گران 4.36 درصد بیشتر از دیروز و 45.06 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -10% -4٪ -7٪
هفتگی -4٪ 23% 10%

آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده (NFPs) در ساعت 13:30 امروز در بریتانیا منتشر می شود و باعث افزایش قیمت تا آخر هفته خواهد شد. یک عدد سرفصل بالاتر از پیش‌بینی ممکن است کاهش ارزش دلار را کند کند، اما نه برای مدت طولانی، در حالی که چاپ پایین‌تر از اجماع احتمالاً شاهد کاهش بیشتر دلار آمریکا خواهد بود و قیمت طلا را بیشتر در قلمرو رکوردی افزایش می‌دهد. تجدید نظر در نسخه های قبلی نیز قابل توجه خواهد بود.

image2.png

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

معامله گران بیت کوین نیز به گزارش امروز NFP چشم دوخته اند و بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار به دنبال آزمایش مجدد بالاترین رکورد خود است. در حالی که عدم تطابق تقاضا و عرضه کنونی، ناشی از تقاضای لحظه ای بیت کوین ETF، و رویداد نصف شدن آینده، نیروهای مسلط پشت افزایش اخیر بیت کوین هستند، علاقه کمتر به آخرین حرکت کمک خواهد کرد. یک تنظیم فنی مثبت برای بیت کوین نیز احتمالاً در روزهای آینده شاهد رکوردهای جدیدی خواهد بود.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا، طلا و بیت کوین – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-remains-weak-gold-and-bitcoin-eye-fresh-highs-as-us-nfps-near-20240308.html