بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 / بررسی ابرقدرت های گیمینگ

البته که این محصول در مدلهای مختلف با مشخصات افزاری متفاوت راهی بازار شده و میتوانید آن را در بازههای قیمتی متفاوت خریداری کنید. یادتون نرود که این لپ تاپ ها را با عنوان هیولا می شناسیم و از هیولا ها نمی توان انتظار وزن سبک را داشت! از دیگر مشخصات کلی این لپ تاپ میتوان به وزن 2.1 کیلوگرمی، 8 مگابایت حافظه Cache و باتری 56 وات ساعت اشاره کرد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ میتوان به حافظه Cache 16 مگابایتی، صفحه نمایش مات و درگاههای ارتباطی مختلف اشاره کرد. هر چقدر حافظه رم سیستم شما بیشتر باشد، پردازشهای سریع تری خواهید داشت.

البته اگر بودجهتان را بیشتر کنید، میتوانید مدلهایی با ۳۲ گیگابایت رم و حتی پردازندهی گرافیک سری GTX 2060 هم بیابید. البته هر چقدر که نسل پردازنده، سری ساخت و قدرت بالاتر میرود، باید هزینه بیشتری برای خرید لپ تاپ گیمینگ خود بپردازید. انتخاب یکی از بهترین لپ تاپ های دل در سال 2020 باید یک حرکت عاقلانه باشد ، اگر هم به دنبال جایگزینی جدیدترین مدل لپ تاپ قدیمی خود باشید و یا به دنبال هزینه مناسب در خرید اولین لپ تاپ خود هستید. در این جا به چند مدل از لپتاپهای لنوو تا 25 میلیون تومان اشاره خواهیم کرد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ که بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان به شمار می رود می توان به رم 8 گیگابایت DDR4 ، پردازنده Core i5-9300H با 8 مگابایت کش ، وزن 2.25 کیلوگرمی ، 2256 گیگابایت حافظه SSD NVMe M.2 ، صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی ، باتری 3 سلولی و سیستم عامل ویندوز 10 هوم 64 بیت اشاره کرد. این مجموعه سخت افزاری با 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه از نوع DDR4 تکمیل میشود تا وزن کلی دستگاه در 2.25 کیلوگرم خلاصه شود. این مجموعه را 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم تکمیل میکند.

در واقع بهترین لپ تاپ بین 30 تا 40 میلیون تومان از قدرتمندترین لپ تاپ های موجود در بازار محسوب می شوند که برای کاربردهای تخصصی مانند تدوین فیلم، طراحی های 3 بعدی و اجرای نرم افزارهای مهندسی سنگین و حتی گیمینگ مناسبند. استفاده از ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم باعث شده که با محصول سریعی سروکار داشته باشیم. البته که ایسوس اعلام کرده گیمرها امکان ارتقا حافظه داخلی دستگاه را هم خواهند داشت. رسانه کليک در اين مقاله به اين موضوع پرداخته است.کليک، هيچ چيز باعث پشيماني خريدار نميشود مگر اينکه ببيند لپتاپي را که ماه گذشته 1000 دلار خريداري کرده به قيمت 750 دلار کاهش پيدا کرده است. البته برای اینکه فضای کافی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید از یک ترابایت هارد هم روی این محصول استفاده شده است. البته ممکن است به دلیل تغییرات قیمت ارز برخی از مدلها در لیست از جایگاه صحیح خود خارج شوند ولی به طور کلی میتوانید به روی مرتب بودن لپ تاپها از قیمت زیاد به کم حساب باز کنید.

  انتفاضه جدید

رضا: با توجه به قیمتی ارزانی که دارد قابلیت های نسبتا خوبی ارائه میدهد. در نظر داشته باشید که مهمترین فاکتور برای قابلیت حمل یک لپ تاپ، باتری آن است. صفحه نمایشی در اندازه ۱۵.۶ اینچ را روی TUG Gaming F15 مشاهده میکنید که وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار میدهد. این لپتاپ لنوو از صفحه نمایشی در اندازه ۱۵.۶ اینچ استفاده میکند که وضوح تصویر آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. صفحه نمایشی از مدل IPS که وضوح تصویر ۱۹۲۰ و ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار میدهد. این مدل حافظه SSD سرعت بسیار زیادی را برای این دستگاه خلق کرده و در زمان کار کردن با این محصول متوجه میشوید که همه چیز بسیار سریع اجرا میشود. با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی روی این مدل از لپتاپ TUF Gaming قرار گرفته است.

از همه مهمتر، دورتادور دستگاه به نوارهای LED مزین شده است تا وقتی دستگاه را روشن میکنید، غرق در نور شوید. این لپتاپ هم خیلی راحت جای خود را در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون پیدا کرد. تماسهای تصویری دیگر هم در مک بوک ایر بسیار عالی هستند و کیفیت ویدیو شما را شگفت زده خواهد کرد. پیشنهاد ما بهطور جدی برای شما این است که در محدودهی قیمتی 35 میلیون تومانی، بهسراغ دستگاه دیگری جز مک بوک ایر M1 نروید؛ اما اگر ترجیح شما برای مصرفتان این است که با پرداخت این مبلغ، لپ تاپ ویندوزی داشته باشید، لپ تاپ 14 اینچی ذنبوک مدل UM425 با پردازندهی قدرتمند RIZEN 5 4500U، رم 16 گیگابایتی، 512 گیگابایت SSD و باتری حجیم 67 واتساعتی، یکی از بهترین گزینههای ویندوزی برایتان خواهد بود.

لپ تاپ لپ تاپ ایسوس FX507ZC دارای پردازنده Core i7 نسل 12 سری H است که از جدیدترین پردازندههای موجود در بازارهای ایران به حساب میآید و در دسته لپ تاپ گیمینگ قرار میگیرد. این محصول میتواند به راحتی به لپتاپی تبدیل شود که جایگزین سیستم خانگی شما شده است. یکی از دغدغههای گیمرهای حرفهای، انتخاب لپتاپ گیمینگ است. لپ تاپ ایسر نیترو 5 هم دیگر محصولات گیمینگ قدرتمند بازار به حساب میآید که در طول سالهای گذشته به راحتی طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کرده است. این ویژگی باعث شده که بتوانید در شب و محیطهای تاریک هم تصویر خوبی از صفحه نمایش داشته باشید. لپ تاپهای گیمینگ به خاطر داشتن چند ویژگی منحصر به فرد نسبت به سایر لپ تاپها قیمت بیشتری دارند. این ویژگی باعث میشود که به راحتی بتوانید بازیهای دلخواه خود را با نرخ نوسازی بالاتری تجربه کنید که این موضوع قطعا برای گیمرها جذاب خواهد بود. مناسب ترین اندازه برای صفحه نمایش در این لپ 15.6 اینچ می باشد در واقع هر آنچه که نزدیک تر به صفحه های 17 اینچی باشد می تواند برای گیم مناسب تر باشد. این لپ تاپ MIS برای هر کاری مناسب است.

  آینده طلا، دلار آمریکا، بازده و نزدک 100 چیست؟

پردازشهای گرافیکی این لپ تاپ برعهده 4 گیگابایت حافظه اختصاصی نویدیا GeForce RTX 3050 است و پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11370H وظیفه انجام پردازشهای مختلف دستگاه را عهدهدار است و میتواند از پس کارهایی مانند برنامه نویسی به خوبی بربیاید. این یعنی تا به این قسمت کار تفاوتی بین این لپ تاپ و مدل قبلی وجود ندارند و هر دو از نمایشگرهایی با قدت رنگ خوب و سریع مناسب استفاده میکنند و کاملاً گزینههای مناسبی برای انجام بازی هستند. این محصول یکی از جدیدترین لپتاپهای مخصوص بازی حال حاضر بازار به حساب میآید که تا بازه قیمتی ۴۰ میلیون تومان میتوانید آن را خریداری کنید. پیشنهاد ما خرید لپ تاپی است که دارای حافظه SSD باشد.

16 گیگابایت حافظه رم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده که شما میتوانید آن را تا 32 گیگابایت افزایش دهید و حافظه داخلی نیز 1 ترابایتی از نوع SSD است. این لپتاپ با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050Ti راهی بازار شده که از چهار گیگابایت رم GDDR 6 استفاده میکند. لپ تاپ legion 5 دارای پردازنده گرافیکی قدرتمند در کنار حافظه اختصاصی 6 گیگی و هارد پرسرعت این امکان را به شما می دهد تا سنگین ترین بازی های بازار را با بالا ترین کیفیت ممکن به اجرا در آورده و لذت ببرید. تنها نقطه ضعف واقعی این است که بسیار سنگین است: با وزنی بین 4.1 تا 4.7 کیلوگرم (9.04 تا 10.04 پوند) بسته به پیکربندی، به سختی وزن سبکی دارد. ضخامت این دستگاه ۱۸.۹ میلیمتر و وزن آن ۱.۹ کیلوگرم است که کاملا مناسب و استثنایی است. رنج قیمتی لپ تاپها بسیار متنوع بوده و شما میتوانید با توجه به بودجهای که در اختیار دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  شناسایی بیش از ۳۴ هزار فرد مبتلا به کرونا در چین

در هر صورت، حتی مدل پایه هم میتواند تقریبا تمامی بازیهای موجود را با رزولوشن Full HD و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند؛ البته در بازیهای سنگین مثل Metro Exodus و Red Dead Redemption 2 نمیتوانید نرخ ایدهآل ۶۰ فریمبرثانیه را تجربه کنید و باید تنظیمات گرافیکی را کاهش بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون دهید. که البته با توجه به کانفینگ قدرتمند آن گران هم هست. ایسوس در این لپ تاپ تلاش کرده تا تعادل خوبی بین CPU و GPU برقرار کند و به سراغ مدلهایی برود که هم توان پردازشی مناسبی داشته باشند و هم از نظر قیمتی باعث شوند قیمت لپ تاپ کاهش پیدا کرده و برای بیشتر کاربران در دسترس قرار بگیرد. حافظه رم: توجه کنید که هر چقدر حافظه رم یک سیستم قدرتمند تر باشد، سرعت آن نیز بیشتر میشود. البته که بخش زیادی از این سرعت را مدیون استفاده از حافظه SSD هم خواهید بود. البته که ما پیشنهاد نمیکنیم که این کار را خودتان انجام دهید. برندهایی از لپ تاپ موجود هستند که هر کدام این کمپانیها، مدلهای خوب و همچنین مدلهای ضعیفی به بازار عرضه کرده اند.

در کنار این پردازنده مرکزی کارت گرافیک نویدیا GeForce RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی قرار گرفته است. این لپتاپ دارای نمایشگر QHD با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز است که در میان لپتاپهای بالا رده قابل توجه است. به اندازه کافی صفحه نمایش آن روشن میشود که در هر شرایط روشنایی قابل استفاده است و برای محافظت از چشم از روکش ضد تابش نور برخوردار است. این پردازنده گرافیکی از چهار گیگابایت رم هم برخوردار است. در کنار این پردازنده قدرتمند ۳۲ گیگابایت رم را روی این لپتاپ مشاهده میکنید. دو بلندگوی باکیفیت را هم روی GF66 شرکت MSI مشاهده میکنید. شرکت MSI از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی برای نیترو ۵ استفاده کرده است. MSI از یکی از قویترین پردازندههای گرافیکی دنیا روی این لپتاپ استفاده کرده تا قدرت پردازشی بالایی را در اختیار گیمرها قرار دهد.