به‌روزرسانی پوند بریتانیا، GBP/USD نزدیک به بالاترین قیمت چند ماهه، یورو/GBP چشم به پایین‌ترین قیمت

تجزیه و تحلیل و نمودار GBP/USD و EUR/GBP

  • فدرال رزرو و ECB در ماه ژوئن و BoE در آگوست کاهش نرخ بهره را داشتند.
  • تفاوت های نرخ استرلینگ در برابر دلار و یورو پشتیبانی می کند.

رابیشترین خوانده شده: بازارهای هفته پیش رو – طلا افزایش یافت، کاهش نرخ نزدیک شد، نزدک و انویدیا لرزش

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش نرخ بهره را در ماه ژوئن آغاز کنند، در حالی که بانک انگلستان (BoE) تا ماه اوت صبر می کند، استرلینگ را در برابر دلار آمریکا و یورو افزایش داده است. یکی دو هفته گذشته پیش‌بینی‌های کنونی بازار احتمال 73 درصد کاهش نرخ بهره در ایالات متحده و 100 درصد احتمال کاهش 25 واحد پایه توسط بانک مرکزی اروپا را نشان می‌دهد، در حالی که BoE احتمال کاهش 50 درصدی در ژوئن را دارد. انتظار می رود بانک مرکزی بریتانیا در ماه آگوست به طور کامل نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه کاهش دهد. با توجه به اینکه نرخ‌های بریتانیا برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند، پوند/دلار پوند در پایان هفته گذشته به بالاترین سطح چند ماهه خود رسید، در حالی که یورو/ پوند به پایین‌ترین حد قابل توجهی رسید.

در صورتی که داده‌های اقتصادی این هفته نشان دهد که اقتصاد بریتانیا بالاتر از انتظارات فعلی عمل می‌کند، انتظارات نرخ بهره ممکن است تغییر کند. نرخ بیکاری نزدیک به 3.5 درصد پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر است، در حالی که رشد بریتانیا همچنان در حال سقوط است. افزایش رشد و نرخ بیکاری، تفکر BoE را در تصمیم هفته آینده MPC تغییر نخواهد داد، اما ممکن است بانک مرکزی بریتانیا را وادار کند تا روایت فعلی کاهش نرخ خود را تغییر دهد.

  چین: از تلاش افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

image1.png

GBP/USD جمعه گذشته به 1.2894 – بالاترین سطح هفت ماهه – قبل از کاهش قیمت و در حال حاضر حدود 1.2825 معامله می شود. بلوک قبلی از اوج ها در ناحیه 1.2740 تا 1.27.80 باید هر حرکت پایین تری را کاهش دهد، در حالی که قبل از شروع 1.3000 مقاومت کمی وجود دارد. اندیکاتور CCI این جفت را در کوتاه‌مدت بیش از حد خرید نشان می‌دهد، اگرچه پس از پرینت بالای جمعه گذشته کاهش یافته است.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

image2.png

ببینید چگونه احساسات مشتری IG می تواند به تصمیمات تجاری شما کمک کند




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 22% 2% 8%
هفتگی -13٪ 15% 3%

EUR/GBP در حال آزمایش منطقه ای از پشتیبانی در حدود ناحیه 0.8500 است که در چند ماه گذشته برگزار شده است. نگاهی به نمودار هفتگی نشان می دهد که اگر این حمایت شکسته شود، 0.8340، پایین ترین نوسان آگوست 2022، وارد عمل می شود.

نمودار قیمت هفتگی EUR/GBP

image3.png

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-update-gbp-usd-near-multi-month-highs-eur-gbp-eyes-new-lows-20240311.html