افزایش دوباره ین ژاپن با پژمردگی دلار، سیاست BoJ در کانون توجه

تجزیه و تحلیل، قیمت و نمودار ین ژاپن

  • USD/JPY به پایین ترین حد دو ماهه می رسد
  • ضعف گسترده دلار به ویژه در این مورد مشهود است دلار آمریکا/JPY
  • ممکن است پایان ژاپنی فوق العاده شل باشد سیاست های پولی در چشم باشد؟

ین ژاپن روز دوشنبه به روند صعودی قوی خود در برابر دلار آمریکا ادامه داد، زیرا به نظر می رسد ستاره های پولی در ژاپن و ایالات متحده در حال همسویی هستند تا آن را تقویت کنند، همانطور که در دهه های گذشته این کار را نکرده اند.

این حس واضح در بازار وجود دارد که بانک ژاپن حداقل ممکن است آماده باشد تا برخی از محرک‌های پولی خارق‌العاده‌ای را که از اوایل دهه 1990 اعمال کرده بود، مهار کند، زیرا تلاش کرده بود برخی فشارهای قیمت‌گذاری داخلی را تحریک کند. در نهایت نشانه هایی از آن فشارها و این احتمال وجود دارد که با افزایش دستمزدها دوام داشته باشند.

ژاپن سال‌هاست که نرخ بهره کوتاه‌مدت منفی همراه با برنامه عظیم خرید دارایی‌های بانک مرکزی دارد. ین از نظر بازدهی از همتایان خود عقب مانده است و در نتیجه معمولاً قیمت پیشنهادی کاهش یافته است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ایجاد اعتماد در معاملات

وایرز روز دوشنبه گزارش داد که BoJ در بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس غایب بوده است که شاید نشانه دیگری از مهار آن تلاش های محرک فوق العاده باشد. با این حال، با توجه به ارتفاع فعلی Nikkei، ممکن است به سادگی BoJ تصمیم گرفته باشد که دیگر به کمک زیادی نیاز ندارد.

  مقام سابق آمریکایی: تعجب آور نیست اگر خبر بعدی احیای گفتگوهای برجام باشد

BoJ برای تنظیم مجدد سیاست پولی در 19 مارس تشکیل جلسه می دهد. توجه به این نکته مهم است که بازارها قبلاً بوی خروج از سیاست را نشان داده و ناامید شده اند. اما این بار واقعاً می تواند متفاوت باشد.

از جنبه دلاری، پیش‌بینی این که فدرال رزرو در نیمه دوم سال نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد، به عنوان یک مورد پایه در بازارها باقی می‌ماند که توسط جدیدترین تفسیر جروم پاول، رئیس، تقویت شده است. این امر ارزش دلار را به طور کلی کاهش داده است، اما مبارزه آن در برابر ین به ویژه شدید است.

مهمترین رویداد ریسک کوتاه مدت هفته احتمالاً داده های تورم روز سه شنبه ایالات متحده است. هر غافلگیری صعودی ممکن است باعث توقف خرس های دلار شود، اما هر چیزی کمتر از آن باید شاهد ادامه چکش باشد.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

محدوده ظاهری تجارت فوریه USD/JPY کمتر از روند صعودی میان مدتی بود که قبلاً از 2 ژانویه برقرار بود.

سقوط روز 29 فوریه به زیر این خط، ریزش های عمیق بیشتری را پیش بینی کرده است و اکنون خرس های دلار در حال حمله به دومین فیبوناچی اصلاحی افزایش تا اوج های اواسط فوریه از پایین ترین سطح اوایل ژانویه هستند. این در 146.84 است و جالب است که ببینیم آیا می تواند به طور روزانه بسته شود در پایان جلسه دوشنبه.

اگر نمی تواند، حمایت در میانگین متحرک 200 روزه 146.023 در کانون توجه قرار خواهد گرفت، پیش از یک حرکت اصلاحی بیشتر در 145.586.

  کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد

گاوها اگر بخواهند این بازار را به سمت خود حرکت دهند، باید مقاومت را در محدوده قبلی 149.079 پس بگیرند. به نظر می رسد نشانه کمی از توانایی آنها برای انجام این کار وجود دارد، زیرا هر گونه مکث در کاهش دلار احتمالاً صرفاً برای خرس ها تثبیت کننده خواهد بود.

با راهنمای رایگان ما، نحوه معامله USD/JPY را بیاموزید:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-gains-again-as-dollar-wilts-boj-policy-in-the-spotlight-20240311.html